PDA

Vis full versjon : Lydsignal når førerdør åpen



Draugen
07/02/11, 21:21
Har gått til innkjøp av V70 - 2004-mod med 2,0l automat. Den er så fin, at så fort eg set nøkkelen i tenninga samtidig som førardøra er åpen, så begynner det å pipe med same lyd som når eg ikkje brukar setebelte.

Har spurt på Volvo, men dei seier dette er som det skal, og ingenting å gjera med. Andre har ikkje høyrt om at dette skal vera problem før ein begynner å kjøre.

Noen som har noe lurt å triks for å få av denne alarmen? Dei klarte det på VW med ein '09 Passat, og då kan vel ikkje Volvo vera dårlegare...?

mister j
07/02/11, 21:28
Kommer vel bare tre-fire "pling" før alarmen stopper av seg selv?!
Løsning: Lukk døra :D:D:D:D
Neida, useriøst ;)

aarnes
08/02/11, 10:37
Det er vel lyd for at døra er åpen.
mener å huske at det kan programmeres.

men kommer lyden selvom bilen er avslått?

JørgenT
08/02/11, 11:36
Du har "usa beltevarsel" på beltene. Det plinger sikkert ikkje i bilen når du kjører. Hadde akkurat det samme på min s60. Viss du vil ha dette vekk så må du prog eu beltevarsel. Men da piper det i bilen når du kjører uten belte.

Draugen
08/02/11, 14:20
Det er mao ikkje så enkelt som å fjerne ein sikring...

Plinger så fort nøkkelen rører tenningslåsen og døra er åpen... (reine kondomvarselet...) Og det er ikkje berre to-tre, nei, her plinger det heilt til døra er stengt.

Skulle tålt det viss det berre plinga når bilen var i bevegelse samtidig som døra er open. Meiner det også plinger når beltet ikkje er på, men har bidratt nok til statskassa, så har "lært"...

JørgenT
08/02/11, 15:17
Jaja. Eg vet at den plinger hele tiden mens døra er oppe og nøkkel er i. Men samme lyden har du også når du er ute å kjører på vanlig eu beltevarsel, uten belte på deg. Eg gjorde denne us beltesoftwaren på min s60. Da slapp eg å høre pling pling hele tiden når eg skal kjøre 100m til butikken. Men en baktanke er jo den lyden med døra oppe, skjønner den:)

krs_xc
08/02/11, 18:21
Eg gjorde denne us beltesoftwaren på min s60. Da slapp eg å høre pling pling hele tiden når eg skal kjøre 100m til butikken. Men en baktanke er jo den lyden med døra oppe, skjønner den:)

Litt avsporing, men hvorfor programmere bort noe som er så enkelt løst som å ta på seg beltet? Er det så "ukult" å ha på belte?

JørgenT
08/02/11, 21:32
Litt avsporing, men hvorfor programmere bort noe som er så enkelt løst som å ta på seg beltet? Er det så "ukult" å ha på belte?

Helt enig med deg:) belter er til for å brukes. Men var noen ganger eg irriterte meg litt over den lyden når eg skulle flytte bilen og sånn diverse arbeid:)

Draugen
13/02/11, 22:12
Jaja... I følge Volvo ein stad, var bilen min heilt normal, i følge Volvo ein annan stad, var det truleg feil på beltesensor... Og ingen hadde høyrt om forskjell på USA og EU...

For all del: Belte er til for å brukast, så derfor ser eg helst at den pip når eg ikkje har på belte mens eg køyrer, enn at det pip kvar gong eg startar bilen, uansett...