PDA

Vis full versjon : Skifte bremseskiver bak



coche
07/02/11, 15:52
Er det slik at man må skru løs bremseslangen/røret for å få løsnet kaliperen? Hvordan unngår man da at bremsevæska renner ut?

Nedkvit'n
07/02/11, 15:54
Nei, du trenger ikkje da..

coche
07/02/11, 15:58
Nei, du trenger ikkje da..

Kan man strekke røret da for å få kaliperen av skiven?

Nedkvit'n
07/02/11, 16:08
jepp, går bra det :)

yearbogen
07/02/11, 16:08
Kan man strekke røret da for å få kaliperen av skiven?

Innbiller mega at det er et slangestykke før røret, slik at du kan løsne røret fra et klips og så bøye slangen?

coche
07/02/11, 16:18
jepp, går bra det :)

ok. Takk:)

coche
07/02/11, 19:56
ok. Takk:)

Da er det montert nye skiver og klosser. Da jeg var og testkjørte var det en skrapelyd ved det ene hjulet. Hva kan det komme av? Vil det gå seg til? Kan det være fare for at det går varmt bak i denne skiven?

Madice
07/02/11, 20:09
Skrapelyden kan være bare fordi klossene er nye. Men sjekk for sikkerhets skyld at klossene står rett vei. Flaut å si det, men jeg klarte å montere de feil vei engang, og skjønte faen ikke hvorfor lyden aldri forsvant. Gikk heldigvis bra:D Men om lyden ikke er vekke snart, bør du kanskje ta en sjekk at alt er montert riktig:)

gromførti
08/02/11, 21:41
sjekk også bremseskjoldene:) kansje de tar borti

Nilsebu
08/02/11, 21:57
sjekk også bremseskjoldene:) kansje de tar borti

Støtter denne.

Har hatt mange fine lyder framme på bilen pga dette :)

Kjetil Krømcke
11/02/11, 18:43
Det kan også være trege calipere, det hadde jeg, byttet calipere, skiver og klosser forrige helg. Brukte du kopperpasta på klossene? det kan også hjelpe litt mot subbing.

coche
11/02/11, 22:37
Det kan også være trege calipere, det hadde jeg, byttet calipere, skiver og klosser forrige helg. Brukte du kopperpasta på klossene? det kan også hjelpe litt mot subbing.

Kan man ha kopperpasta rett på klossene altså? Er ikke fare for å ta bort friksjonen da? Er det greit nok med slik kobberspray da? er det jeg har..

Robert H.
11/02/11, 23:42
Kan man ha kopperpasta rett på klossene altså? Er ikke fare for å ta bort friksjonen da? Er det greit nok med slik kobberspray da? er det jeg har..

Ikke på belegget!!!!
Kun på de flatene som er i kontakt med glideskinnen og bakpå mot bremsestempelet.