PDA

Vis full versjon : Hylelyd rett etter girskift fra 1-2-3gir



740volvo88
07/02/11, 13:29
Hei.

Kjøpte meg en volvo 740GL 1988 mod igår.
Prøvekjørte den før jeg kjøpte den, merket veldig lite ta lyden då.
men etter å ha kjørt den litt, så kommer det en hylende lyd rett etter jeg har giret opp eller ned mellom 1 , 2 og 3 gir. lyden er der selvom bilen er varm eller kald. og den har bare blitt verre utover dagen idag. hylelyden varer i 3-7 sec, så forsvinner den. Lyden er der ikke når bilen står på tomgang.. kan det vere noe med viftereimen å gjere???? :confused:

Bilen er blitt kjørt av en gammel mann, og vart eugodkjent for 2 nye år rett før jul. Dette er min 2 bil, og min første volvo:)

Håper på svar:)

Vegardb92
07/02/11, 22:24
hvis det er en sinnsyk hylelyd som varierer med turtallet så er det sikkert det, er jo bare å sjekke om viftereima er slakk eller slitt

Rockeren
07/02/11, 22:36
Første bud er jo å finne ut om den kommer fra motoren,girkassa eller bakakselen...Ellers blir det jo som å leite etter nåla i høystakken omtrent...
Det kan være så mangt,så lenge du ikke har noe mer konkret info å komme med...Men jeg ville begynt å se over reimer og slikt i motorrommet..

jan_m
07/02/11, 23:41
vile sett på reimene vår hyller rimlig bra den å der er det reimer... under 80 over er det diffen som ber om nåde...