Vis full versjon : høvling av 530 topp!??
jeg bare lurte på en ting, toppen kan jo høvles maks 3 mm. hva skjer om man høvler noe mer enn det?:)
tja må få ei anen reg reim og klaring til ventiler er vel u lempen til og høvle noe serlig mer tenker jeg...
toppen kan max høvles 2mm. det går med mer enn 2mm men da blir reigreima slapp som faen. skal du plane mer så må du bytte til ford OHC reim. bytter du til ei sånn reim kan du plane mye, mye mer. men hva er poenget? :p alt du får med skamplana topp uten kam til å matche det er tenningsbank og en ødelagt topp.
Er ikke bare å måke på med 7-8mm planing selv om man har kort reim og hvass kam... dekket i toppen blir for tynt og begynner å flexe. Og da tar man toppakninger på løpende bånd. :)
Njål Nilssen
08/02/11, 22:58
Er ikke bare å måke på med 7-8mm planing selv om man har kort reim og hvass kam... dekket i toppen blir for tynt og begynner å flexe. Og da tar man toppakninger på løpende bånd. :)
Jupp :) en vis mann (fra cosworth F1 teamet: "Geoff" tilfeldigvis) sa at slike deler egentlig bør tenkes på som "stiv gummi" når de er under belastning, og tynt gods hjelper i alle fall ikke :p
Jupp :) en vis mann (fra cosworth F1 teamet: "Geoff" tilfeldigvis) sa at slike deler egentlig bør tenkes på som "stiv gummi" når de er under belastning, og tynt gods hjelper i alle fall ikke :p
Strengt tatt har vi ALLE strikkmotorer.. bare rimelig stiv strikk... :D
Njål Nilssen
08/02/11, 23:53
Strengt tatt har vi ALLE strikkmotorer.. bare rimelig stiv strikk... :D
Joda er stiv, men er sykt å se motordeler i slow motion... det svaier og buer mere enn man skulle tro :D
Joda er stiv, men er sykt å se motordeler i slow motion... det svaier og buer mere enn man skulle tro :D
Jeg tør hevde at det ikke finnes noe sånt som en "stabil" ventilmekanisme... alt hopper veggimellom semi-kontrollert.. :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.