PDA

Vis full versjon : "Pipelyd" i rattet



Aashome
09/02/10, 16:40
Har fått en skikkelig "pipelyd" i rattet når jeg vrir på rattet. Høres ut som en dør som ikke er blitt smørt på en god stund.
Noen som veit hva som kan være galt?

TeamBørnOut
09/02/10, 16:48
sportsratt? pleier være "tute" kontakten.

Per Turbo
09/02/10, 16:48
Samme her også, dette er ganske vanlig. Spesielt når det er kaldt.

Kan nok hjelpe å ta av kåpene rundt rattstammen og smøre på med litt WD40, eller flytenede fett på de punktene hvor det er ringer/pakninger rundt rattstammen vil jeg tro.

Per Turbo
09/02/10, 16:49
sportsratt? pleier være "tute" kontakten.

Nei med standardratt. Har hatt dette på nesten samtlige V70er jeg har hatt av dette karosseriet, og vet om flere som opplever det samme :)

Volvo-Lars
09/02/10, 16:50
Sleperingen til hornet?

Aashome
09/02/10, 16:55
Samme her også, dette er ganske vanlig. Spesielt når det er kaldt.

Kan nok hjelpe å ta av kåpene rundt rattstammen og smøre på med litt WD40, eller flytenede fett på de punktene hvor det er ringer/pakninger rundt rattstammen vil jeg tro.

Takk for tips. Får prøve å smøre litt og se hvordan det går. Er ganske irriterendes i lengden med den pipelyden

Per Turbo
09/02/10, 17:06
Ja jeg skal se om jeg får løst det på min før den blir kjørbar igjen ihvertfall.. så får vi se hva som skulle til :)

Aashome
09/02/10, 17:07
Ja jeg skal se om jeg får løst det på min før den blir kjørbar igjen ihvertfall.. så får vi se hva som skulle til :)

Du får gi tilbakemelding på hva som skulle til da :)

Per Turbo
10/02/10, 00:59
På min var det følgende:

Der rattstammen går inn i torpedoveggen, over gulvmattene er det en gummimansjett. Denne ligger å gnisser mot gummi/plast som er i veggen rundt rattstammen, der smurte jeg på litt fett og lyden forsvant :)