PDA

Vis full versjon : fra gasser til innsprut, bensin pumpe styr..



Dimmern
05/02/11, 18:53
skal bygge om ifra a motor til f innpsrut til vintern, lh jetronic 2.4. men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre med bensin pumpe også videre, må jo ha under bilen og i tanken.. og reler også videre.

kan noen forklare meg dette?

veit det ligger en tråd om ombygging, men jeg klarer ikke å forstå den delen med bensinpumper..

metrakit
05/02/11, 20:35
hva motor står de i bilen nå?

Dimmern
05/02/11, 20:36
hva motor står de i bilen nå?

230 a:)

metrakit
05/02/11, 20:38
740 dette? trur ikkje du behøver og gjøre noe med pumpe det som må gjøres er og få lh.2.4 i bilen enten ved bruuk av 240 motornett eller benytte 940 dash og nett

Dimmern
05/02/11, 20:42
740 dette? trur ikkje du behøver og gjøre noe med pumpe det som må gjøres er og få lh.2.4 i bilen enten ved bruuk av 240 motornett eller benytte 940 dash og nett

kan jo ikke kjøre innsprut på kun mekanisk pumpe ;)

metrakit
05/02/11, 20:53
ah ja vist vist ..hehe blingsa litt der ...hmmm ja det letteste hadde jo vert å koble opp walbro i tanken men den leverer sikker for mye bensin?

Dimmern
05/02/11, 20:56
ah ja vist vist ..hehe blingsa litt der ...hmmm ja det letteste hadde jo vert å koble opp walbro i tanken men den leverer sikker for mye bensin?

ikke veit jeg, derfor jeg spør?:P har tenkt til å bygge om detta i bilen til neste vinter, har forstått hvordan alt annet fungerer, men henger ikke helt med på oppkobling av bensinpumper og rele osv:P

eab
05/02/11, 21:02
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2521

her finner du enkle koblingsskjema som selv julius i dyreparken kan forstå: http://autoelectric.ru/auto/volvo/m-volvo.html

her finner du pinout på både ez116k og lh2.4 systemet i tekstformat:
http://www.stonis-world.net/lh_ezk.html

*edit: en bensinpumpe leverer ikke "for mye" bensin, det er en grunn til at man bruker bensintrykksregulatorer på alle biler med elektronisk innsprøytning.