PDA

Vis full versjon : ECU samme for automat/manuel og FWD/AWD?



Tore
05/02/11, 16:08
Vurderer å kjøpe en ekstra motorstyring for chipping (liker å ha en ekstra slik at jeg evt kan gå tilbake til den orginale om det skulle være noe).

Bil: 1998 V70 2.5T AWD automat.

Må jeg ha ECU for automat og AWD eller er det den samme motorstyringa uansett bare den er til en 2.5T fra 1998 eller spiller ikke det så stor rolle heller? :confused:

Ser en del svenske huggere nevner i annonsen at ECU er uten nøkler; betyr det at man må ha nøkler tilhørende ECU fpr at startsperra ikke skal sperre, eller er det no problem å bytte motorstyring uten å tenke på nøkler?

kirkis
05/02/11, 22:29
Er forskjell på manuell og automat ECU. har hvertfall noe med turtall på tomgang. Men om det gør ann å bruke de om hverandre vet jeg ikke sikkert.
Tror ikke det spiller noen rolle med startsperra, for der må startsperrehjernen, nøkkelringen og nøkkelen stemme. Ecu har egentlig ikke noe å si. Men tror ikke du kan ta ecu fra bil med startsperre og flytte over i bil uten.
Er litt på tynn is her, så håper noen kan bekrefte/avkrefte dette.

julen
05/02/11, 23:20
du må ha nøkel og startsperre enheten(liten svart boks ved rattstammen under dersj med grønn kontakt) fra den biln hjernen blir tatt ifra hvis det er startsperre på biln. startseprre er vel standard på alle x70er.

Morgis
06/02/11, 00:10
ecu fra automat og manuell kan brukes oim hverandre. viktige er at det er turbo og samme årstall..

Et problem kan bli startsperre.

C.Erstad
06/02/11, 02:19
ecu fra automat og manuell kan brukes oim hverandre. viktige er at det er turbo og samme årstall..

Et problem kan bli startsperre.
Startsperra ligger vel i immobolizeren eller hvordan det skrivest? Eller tar eg feil nå?

For vi bytta styreenhet på en tjommy sin bil, og der kjøpte han ny immoboks så programerte vi den og så virka alt! :P

Prøvde først å programere den som var, men det virka ikke!

Morgis
06/02/11, 10:31
ja mulig det stemmer. :) blander kanskje med 900serien jeg hvor jeg mener ECU har startsperre

Tore
07/02/11, 14:53
imobilizeren er separert fra ECU så nøklene burde ikke være noe problem så lenge jeg beholder mine nøkler og min ECU, men må en evt ny ECU da "programmeres" til å være paret med imbilizer, og kan dette enkelt gjøres selv, eller er det et slitsomt kapittel?

Balder
16/02/11, 22:34
Boxen fra man. kan ikke bruges fordi den mangler evnen at "snakke" med boxen til gearkassen ( den findes ikke på man. gear...) . Forskel er ikke fysisk men på softwaresiden. Dan kan helt enkelt ikke levere signale (tomgang,åbningsvinkel på spjældet,N&P startkontrol) gearkassens ecu skal bruge til ...
Jeg har et box du kan prøver når jeg kommer til Stjørdal (den er ikke til salg , men so ved du hvad er muglig ;) )

Tore
17/02/11, 11:18
Jeg har et box du kan prøver når jeg kommer til Stjørdal (den er ikke til salg , men so ved du hvad er muglig ;) )

Genialt :-) Når skjer dette?

Tore
11/03/11, 10:43
Da har jeg kjøpt en brukt hjerne fra en bil lik min, og det var plugg and play :) Byttet ikke nøkler eller noe annet, bare ECU og bilen virker like fint uten noe styr med startsperre eller annet mas..