PDA

Vis full versjon : Jording av motor til karosseriet



Espen-K
05/02/11, 13:59
Jeg har sett at min motor kun er jordet med en kabel fra torpedovegg til toppdekselet, og at en jordingskalbel henger fra torpedoveggen men ikke er festet noe sted

Hvor skal denne jordingskabelen festes?
Skal det være flere jordingskabler mellom motor og karosseri?

Øyvind G
05/02/11, 14:04
den som er i torpedoveggen skal stå på en av toppdekselboltene.

har hørt at denne ledingen er kun for støydemping av radiosignal?

den jordingsledningen som er viktig går fra - polen på batteriet og til ramme og motor (tykk blå ledning)

Espen-K
05/02/11, 15:59
Har en ledning som går fra torpedoveggen til nærmeste toppdekselbolt, men har også en som ikke er festet i motoren so kommer fra samme sted.

Har også den blå fra - polen på batteriet til karosseriet, men ble i tvil på om jeg har en fra karosseriet til motoren.
Må ut å sjekke dette etterpå.

Øyvind G
05/02/11, 16:41
mener at den som går fra batteriet er som en V eller Y og går til både motor og karosseri

boman
06/02/11, 20:14
mener at den som går fra batteriet er som en V eller Y og går til både motor og karosseri

Ja, det stemmer, men går vel også en til dynamo.

Mr. Crepsley
06/02/11, 20:32
Jord kabel? Tror ikke det nei, dynamo er jorda i blokka.

Edit: Tenkte ikke på at 940 har dynamo på innsugsiden, så der er det vel jorda i samme kabelen vil jeg tro.

jan_m
06/02/11, 20:44
på min 745 er det gjorda fra dynamo til insuget og en y fra bateri til vangen har også sett en kabel fra torpedo til blokk...

boman
06/02/11, 20:57
Jord kabel? Tror ikke det nei, dynamo er jorda i blokka.

Edit: Tenkte ikke på at 940 har dynamo på innsugsiden, så der er det vel jorda i samme kabelen vil jeg tro.

Men når du sier det lurer jeg på om dynamoen også på 940 er jordet til motoren.

jan_m
07/02/11, 12:18
litte blå kabel er det på min

Espen-K
07/02/11, 15:05
Dynamoen er jordet til blokka på min, samt en ledning fra torpedovegg til topploksbolt og en ledning fra torpedoveg til innsuget.
Vet også at det går en ledning fra batteri til karosseriet, må sjekke opp den som går fra batteri til blokka...