PDA

Vis full versjon : Hvordan finne ut om man har motortronik eller ikke i 740 tic



maximuz667
05/02/11, 12:05
Hvordan finne ut om man har motortronik eller ikke i 740 tic.
Jeg fikk en motortronic hjerne men den passet ikke på kontakten. hvordan hjerne har jeg da

R.G
05/02/11, 12:09
er enten motronic eller lh jetronic. ikke motortronik som du nevnte. se hvor mange svinghjulsfølere du har. sitter det to stk og du har en diger luftmengdemåler er det motronic. er det en svinghjulsføler er det Lh jetronic 2.4. uten svinghjulsføler Lh jetronic 2.2. sleng ut bilde av motorrommet ditt så ser man. fleste 740 er motronic her til lands.

maximuz667
05/02/11, 12:15
har en liten luftmengdemåler

R.G
05/02/11, 12:26
sånn med tråd inni eller spjeld? har du med tråd så har du enten lh 2.2 eller lh 2.4. det ser du på om du har svinghjulsføler eller ikke

maximuz667
05/02/11, 12:31
er trå inni.. skal se etter sensoren...

R.G
05/02/11, 12:33
Lh 2.4 har svinghjulsføler. åssen modell er bil? bytte ledningsnett i den engang?

maximuz667
05/02/11, 12:38
er 86. trur ikje d er byttet ledningsnett

Frigstad Racing
05/02/11, 12:40
Motronic hjernen og LMM passet ikke i kontakene dine?

Åssen ser hjernen du hadde fra før ut da?

Bobo
05/02/11, 13:03
er det ikke som regel ET motor i 86 modellen? har det sjøl å der er det motronic

Frigstad Racing
05/02/11, 13:04
Alle 86 modell turbobiler jeg har sett har Motronic..

Med mindre de er ombygd :p

maximuz667
05/02/11, 13:35
jo er 230ET. d er no d de sier..
Bikdene som ligger etter er
orginalhjernen
orginal og motortronic

motorromm

maximuz667
05/02/11, 13:36
http://http://i1143.photobucket.com/albums/n625/maximuz667/CIMG8105.jpg



http://http://i1143.photobucket.com/albums/n625/maximuz667/CIMG8106.jpg


http://http://i1143.photobucket.com/albums/n625/maximuz667/CIMG8107.jpg

maximuz667
05/02/11, 13:37
http://i1143.photobucket.com/albums/n625/maximuz667/CIMG8107.jpg

maximuz667
05/02/11, 13:37
http://i1143.photobucket.com/albums/n625/maximuz667/CIMG8106.jpg


http://i1143.photobucket.com/albums/n625/maximuz667/CIMG8105.jpg

maximuz667
05/02/11, 13:38
Nyhjernen og kontakten litt dårli bilde

http://i1143.photobucket.com/albums/n625/maximuz667/CIMG8108.jpg

maximuz667
05/02/11, 13:39
http://i1143.photobucket.com/albums/n625/maximuz667/CIMG8104.jpg


http://i1143.photobucket.com/albums/n625/maximuz667/CIMG8103.jpg

Frigstad Racing
05/02/11, 13:41
Ser ut som du har lamdbasonde.. Har du svinghjulssesor? isåfall, dobbel eller enkel?

maximuz667
05/02/11, 13:43
fikk ikje opp panseret. d er kilt seg i eine låsen men skal se etter står de oppe bak motoren

Frigstad Racing
05/02/11, 13:48
Ja står bak på blokka i toppen av der girkassa går inn på blokka :)

maximuz667
05/02/11, 14:02
finner ikke noen sensor, men er en under fordeleren firkantig skal legge ut bilde.
Det er lamdasensor rett etter turboen

http://i1143.photobucket.com/albums/n625/maximuz667/CIMG8115.jpg

Team Tynner
05/02/11, 15:05
lh2.2 dette.mom de orginalt i 86?import bil kanskje?

maximuz667
05/02/11, 17:06
Tror ikke d er import bil...

Robinsp
05/02/11, 17:44
[QUOTE=maximuz667;257441]http://forum.vccn.no/[/IMG]


Det der er ihvertfall lh2.2 hjerne. samme som jeg har.

Dimmern
05/02/11, 18:49
slenger meg på her, så om det er lh 2.4 så er det svinghjulssensor? det er det altså ikke på 2.2?

Madice
05/02/11, 19:06
Ser ikke ut som om du har den "blinkeboksen", dvs feilkodeleseren.. Så er nok ikke LH2-4

maximuz667
05/02/11, 19:49
oki. så da er d LH2.2
hvordan er d å bruke d i forhold til triming

Dimmern
05/02/11, 19:51
oki. så da er d LH2.2
hvordan er d å bruke d i forhold til triming

etter hva jeg veit får man mye lettere tenningsbank med lh 2,4 siden det ikke er svinghjulssensor?

ellers kan det hende jeg er heelt på bærtur nå :P

metrakit
05/02/11, 20:36
lh2.4 har svinghjulsensorr

Dimmern
05/02/11, 20:42
lh2.4 har svinghjulsensorr

og lh 2.2 har ikke? så det er altså en måte og se forskjellen på? ;)

metrakit
05/02/11, 20:51
ja mener på det og motronic har 2 givere bak på.

eab
05/02/11, 20:57
herremin...

Forskjeller på lh2.2 og lh2.4 (gjelder ikke 240):

1: forskjellige boschnummer på bensinhjerne
2: forskjellige tenningssystem (lh2.4 biler har ez116k, lh2.2 biler har ez117k)
3: forskjellige delenummer på massemåler (måleren fra lh2.2 har mulighet for å justere co)
4: lh2.2 har hallsensor i fordeler
5: lh2.4 har svinghjulssensor
6: lh2.4 har mulighet til å lese ut feilkoder ved avstiveren til venstre dempertårn)
7: forskjellig boschnummer på bankesenorene
8: lh2.2 (turbo) har en trykksensor som ligger oppunder dashbord på førersiden

Dette er hva jeg kommer på i farta. Nummerne på de forskjellige sensorene kan dere finne ved å bruke google.

maximuz667
05/02/11, 21:06
er en skrue på luftmasemåleren. så da er d lh 2.2
men hvordan er dete i trimsamenheng

eab
05/02/11, 21:39
lh2.2/ez117k standarden er ikke noe å trakte etter. For det første er det veldig få som driver med disse systemene (i forhold til lh2.4/ez116k), så det er ikke så veldig mange som leverer chipper med andre map. I tillegg må man selv lodde inn chippen (dette gjelder vel 2 av 3 lh2.2 hjerner hvis jeg ikke tar feil?).

Hvis man klarer seg med orginalmappet (som sikkert er like rævva som org. lh2.4 map) så er det jo mulig å koble ut overtrykksensoren og kjøre på med større massemåler og større dyser. Men her må man selv bygge om massemåleren og evt. justere tenninga (ja, med ez117k kan man vri fordeler for å justere tenning) og huske på at lh2.2 ikke er i nærheten av like adaptivt som senere sprut.

Kort sagt: skal du trimme, så velg et annet sprut.

maximuz667
06/02/11, 12:24
Fant en lappe med motor id 230FT.. så da har eg vel 230Ft.
så da er spørsmålet hva slaks net har eg

Robinsp
06/02/11, 12:27
Fant en lappe med motor id 230FT.. så da har eg vel 230Ft.
så da er spørsmålet hva slaks net har eg

Du har jetronic lh2.2

maximuz667
06/02/11, 12:56
d er 100 prosent at d er2.2