PDA

Vis full versjon : Problem med lading



Nedkvit'n
05/02/11, 11:56
Hei, har eit problem med ladinga på 240'n min. Har nett bytta børster og reimer..

Problemet er at den lader 11,6v når den går? Ladelampa lyser ikkje. (lyser når tenninga blir skrudd på, så er ikkje noko feil med den)

Er det dynamoen som er ferdig? Eller er da nokon som har noen jungeltriks til meg?

Daniel V
05/02/11, 11:57
Er nesten garantert dynamoen. Koster vel ikke så mye fra en delebil/hugger.

Nedkvit'n
05/02/11, 12:03
Har prøvd med to forskjellige dynamoer, hadde samme symptom med ujamn lading(har org volvo voltmeter inni bilen).

Men kor "lite" må den lade for at ladelampa skal lyse?

On The Ground
05/02/11, 12:39
Hallo jeg hadde lignenge problem på min bil i fjor vinter og da hadde den tykke kabelen som går fra dynamoen blitt gnagd halveis over der den går under motoren ( bak reimhjulet). jeg hadde også prøvd og bytte både dynamo og spenningsregulator. Så kan jo være det da :)

Nedkvit'n
05/02/11, 12:41
Hallo jeg hadde lignenge problem på min bil i fjor vinter og da hadde den tykke kabelen som går fra dynamoen blitt gnagd halveis over der den går under motoren ( bak reimhjulet). jeg hadde også prøvd og bytte både dynamo og spenningsregulator. Så kan jo være det da :)

Takk for tipset,skal sjekke dette :)

Nedkvit'n
05/02/11, 15:35
Har målt litt:
Gods dynamo til blokk : 0,2v
Gods dynamo til - på batteri : 0,5v
- batteri til karosseri : 0,01 v

+ på dynamo til + på batteri : 1v

Nokon som veit ka som er gale?

Nedkvit'n
05/02/11, 18:59
Ladelampa sluttet å lyse? Er det den ledningen som går inn i instrumentpanelet rett over pæra til ladelampa som er den som går til d+?

gatebilboy
05/02/11, 21:12
Har målt litt:
Gods dynamo til blokk : 0,2v
Gods dynamo til - på batteri : 0,5v
- batteri til karosseri : 0,01 v

+ på dynamo til + på batteri : 1v

Nokon som veit ka som er gale?

du har 1 volt spenningstap fra + på dynamo til + på batteri, så kabelen er vell dårlig.

Nedkvit'n
05/02/11, 21:20
Jepp, tenker å byte den. ¨

Ladelampa lyser igjen no når eg jorder kabelen som går inn på D+, kva er det som gjer det?

Nedkvit'n
06/02/11, 14:47
Bytta til orginale Bosch børster igjen, og alt funker som det skal! Tråden kan stenges/slettes!