PDA

Vis full versjon : Streame musikk via bluetooth i V70II



Cane
05/02/11, 10:32
Ifm. at jeg skal kjøpe en iPhone 4 eller HTC Desire HD, skulle jeg gjerne visst om disse støtter musikkavspilling via bluetoothanlegget i bilen. I følge teknisk spekk på telefonene kan det se ut som det er mulig - men er det noen som faktisk har testet det og kan bekrefte at det funker?

Jeg har for så vidt AUX-uttak, men jeg vil ha det trådløst i tillegg til å kunne få opp musikkinformasjon i displayet.

På forhånd takk! :)

cossykiller
05/02/11, 15:00
bluetooth vil jeg tro at er endel dårligere enn aux da, du kan jo f.eks legge opp usb inngang inn i hanskerommet på passasjersiden, så vil ingen se det, og du vil ha mye bedre lyd.. gjør du det vil du også få opp musikkinformasjon i displayet

yearbogen
05/02/11, 16:42
Hva gir best lyd av en aux og bluetooth tilkobling av mobiltelefon?

Daniel V
05/02/11, 16:48
Ifm. at jeg skal kjøpe en iPhone 4 eller HTC Desire HD, skulle jeg gjerne visst om disse støtter musikkavspilling via bluetoothanlegget i bilen. I følge teknisk spekk på telefonene kan det se ut som det er mulig - men er det noen som faktisk har testet det og kan bekrefte at det funker?

Jeg har for så vidt AUX-uttak, men jeg vil ha det trådløst i tillegg til å kunne få opp musikkinformasjon i displayet.

På forhånd takk! :)

Har HTC Desire, og jeg streamet musikk VIA bluetooth i en kompis din V70II uten problemer. Det er samme bluetooth enhet på desire og desire HD, så det går fint. Lyden blir bedre via aux.

Cane
06/02/11, 22:35
bluetooth vil jeg tro at er endel dårligere enn aux da, du kan jo f.eks legge opp usb inngang inn i hanskerommet på passasjersiden, så vil ingen se det, og du vil ha mye bedre lyd.. gjør du det vil du også få opp musikkinformasjon i displayet
Jeg var ikke klar over at lyden blir dårligere via bluetooth - så da fortsetter jeg nok bare med aux-uttaket.

Noen som har peiling på hva kostnaden vil være for å montere en USB-inngang? Jeg mener å ha hørt at det koster langt mer enn det smaker.

Cane
06/02/11, 22:37
Har HTC Desire, og jeg streamet musikk VIA bluetooth i en kompis din V70II uten problemer. Det er samme bluetooth enhet på desire og desire HD, så det går fint. Lyden blir bedre via aux.

Kult - da vet jeg at det er en mulighet. Thx!

dennis02
06/02/11, 23:18
har en s40 2010 mod. Jeg for ikkje streamet musikk fra HTC desire Z og til min spiller via bluetooth. Jeg for kun handsfree funksjoner. Ingen media lyd. Mulig jeg for dersom det er snakk om musikk som ligger på telefonen. Men for ikkje spille av Spotyfi, internett radio o.l. Mulig eg gjøre noe feil? Har vert inn på instilling på telefonen under "mycar" For ikke velge og sende media lyd til mycar. Regner med det er spilleren i bilen som ikke takler dette.

cossykiller
07/02/11, 07:20
nei spotify er det svært få eller ingen spillere som er lagt opp til enda, det du må gjøre da er å kjøre det igjennom en aux kabel :)

Straydog
07/02/11, 07:45
Kan bekrefte at lyden blir dritt med bluetooth, da jeg daglig kjører en 2010 Mondeo med denne muligheten. Fungerer om du skal se media på en ekstern enhet (telefon etc.) og streame lyd til anlegget, men da er gjerne lydsporet på mediefilen noe komprimert. Aux eller USB er nok det beste. :)

Nick V70N
11/02/11, 11:28
På konas bil med en vanlig DIN-spiller(Dette er ikke en Volvo :o), er lyden faktisk vesentlig bedre ved bruk av Bluethooth enn ved bluk av AUX med kabel. Mulig at dette kan variere avhengig av anlegg og telefon.

SagaPer
24/08/11, 19:19
Ifm. at jeg skal kjøpe en iPhone 4 eller HTC Desire HD, skulle jeg gjerne visst om disse støtter musikkavspilling via bluetoothanlegget i bilen. I følge teknisk spekk på telefonene kan det se ut som det er mulig - men er det noen som faktisk har testet det og kan bekrefte at det funker?

Jeg har for så vidt AUX-uttak, men jeg vil ha det trådløst i tillegg til å kunne få opp musikkinformasjon i displayet.

På forhånd takk! :)

Så vidt jeg vet så får du ikke streaming fra mobil med Bluetooth til Bluetooth i bil før på 2012-modellene. Dette blir da trådløs overføring som ikke kan sammenlignes med bruk av AUX-tilkopling eller helst iPod-integrasjon.