PDA

Vis full versjon : Hvordan demontere el vinduer?



laven
04/02/11, 16:52
Hei

er ny her så ikke slakt meg om dette er feil sted:p

Skal ha elvinduer i bilen min, så har jeg fått tilgang til elvinduer mot og demontere dem selv.

Men hvordan for jeg ut vindus motoren etc? er den ''plata'' som sitter på innsiden av døra, nagla? må jeg slipe vekk nagglene og ta ut plata for og få ut motoren etc?:)

gjelder en 740.
takk for svar

larset
04/02/11, 17:26
På 940 er vindusmekanismen poppa fast i døra, er ikke helt sikker på om det er poppa eller skrudd i 740

På bilde ser du de 4 feste punktene til mekanismen, ene er bak den sorte plasten
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/394.jpg

laven
04/02/11, 17:31
har tatt av dekselet, og motoren sitter liksom på innsiden :S ?

larset
04/02/11, 17:42
Ja, hele mekanismen sitter på innsiden av døra, så du må ha ut hele greia, senk ned mekanismen halvveis så er det greit å få den ut. Ikke glem ledningsnettet til døra :D

Anders Dybvadsskog
04/02/11, 19:40
er skruing på heisen ja:) så du må løsne festene som er på vinduet først. så løsner du til motoren etterpå, og for guds skyld plokk alt av ledningsnett til el vinduer, for der er det SJELDENT opplagt.

Svirre
05/02/11, 10:50
Låner denne tråden litt :p Siden jeg skal gjøre det samma (men bare ta ut og sette inn ny ;) )


Var det sånn at vinduet skal senkes halvveis og så skal man dra opp ruta og teipe den igjen så den henger att på toppen eller er det jeg som har misforstått?

larset
05/02/11, 21:44
Senk vinduet slik at du kan se festene, så løsner du den delen av mekanismen som glir i dørsiden(ligger bak døråpner opplegget) og festene på vinduet. Så er det bare å lirke ut festene fra vinduet og teipe opp vinduet.

laven
09/02/11, 21:14
Takk for hjelpa, det ordna seg, var litt mikkmakk med det første, men når jeg først kjønte det så var det ingen sak.