PDA

Vis full versjon : Knirking i clutch?



Volvo_S90R
03/02/11, 23:42
har fått en knirkelyd i clutch arma og mekanismen rundt slave slindern. Noen som vet hva dette kan komme seg av? Er det slaven som sliter eller kan det være trykkplata. For regner med det ikke kan vøre armen da det ikke er noe logisk som kan lage lyd der..

gull pilen
04/02/11, 13:26
har fått en knirkelyd i clutch arma og mekanismen rundt slave slindern. Noen som vet hva dette kan komme seg av? Er det slaven som sliter eller kan det være trykkplata. For regner med det ikke kan vøre armen da det ikke er noe logisk som kan lage lyd der..

har slik på min og... har funnet ut at det er utløserlageret som lager lyd når det glir på hylsen rundt inngående aksel...

PVT
04/02/11, 18:09
har samme lyden på varme sommer dager eller etter en lang kjøre tur

JørnM_940
04/02/11, 18:33
Har samme på min og med det samme clutchen slippes.. konkluderte med utløserlager vi også, men har ikke plukket det sundt enda.

PVT
04/02/11, 22:39
klinte på med kobberfett sist jeg hadde kassa av

Volvo_S90R
05/02/11, 00:50
er vel kanskje ikke så usansynlig at det kommer fra lagret kanskje, har og fundert på om det kan komme fra flærene på trykkplata og ? Men skal ned med den å bytte til 6 puck sinter så da finner man sikkert ut av det.

JørnM_940
05/02/11, 15:04
er vel kanskje ikke så usansynlig at det kommer fra lagret kanskje, har og fundert på om det kan komme fra flærene på trykkplata og ? Men skal ned med den å bytte til 6 puck sinter så da finner man sikkert ut av det.
det kan det være.. blir skjærkrefter i den retningen fjærene virker når clutch slippes. Hvis en fjær er ødelagt eller borte kan det kanskje bli sånn.

jacobsen
28/02/11, 12:51
knirker til meg når det er minusgrader..