PDA

Vis full versjon : 940'ien lugger ved litt gass.. 230ft



masterrV
03/02/11, 22:36
Jeg har en 940 1992, med b230ft motor.

Når jeg har bare litt gass, lugger bilen ca hvert 2-4 sek.. Gir jeg litt mer gass lugger den ikke lengre. Er mest på lavt turtall.. (under 2-2500) Virker som den hopper over en forbrenning eller noe.

Da jeg fikk bilen før jul, lugget den ikke, MEN da var innsugspakningen gåen på sylinder nr1... (Den gikk vel i nødmodus da? hadde lys i dashn.)

Turboen er litt sliten, lader etter 2000, men da med mye gass. Ligger jevnt i 90 har jeg vakum i systemet. Vet ikke om det har noe å si. Lader 0,5, og over 4-5k rpm går den opp til nesten 1 bar.

Vet ikke hvor jeg skal starte og lete, så setter stor pris på hjelp :)




Så lurer jeg på en ting til, det går 2 slanger fra toppen av gasspjeldhuset og ned til en svart boks ved intercoolern på førersiden. Hva er dette?

TeamBørnOut
03/02/11, 22:53
Lekasje et sted antagelig. eller åpent filter? (mulig skadet lmm også)

masterrV
04/02/11, 08:21
Hvor skal jeg lete etter lekkasjer?

Har åpent filter ja, er montert rett på lmm.. Kan det ha noe å si? Er vell sikkert et jalla-filter, forrige eier som har montert ;)


Fant noe på nett om lmm test, kan prøve dette å se :P

Simple Functional Diagnosis of AMM. [Editor] The classic test of AMM failure is to disconnect it; if the car runs better, then the AMM is at fault. But here are the OEM tests per the OEM manual for Bosch 2.4 (the-016 AMM):

1. Check the ground point of the AMM:

* ignition off; disconnect AMM
* connect ohmmeter between ground and terminal 1
* should be 0 ohms
* if not 0 ohms, check the ground point on the intake manifold

2. Check signal from AMM:

* clean off sensor connector, removing any corrosion
* start engine
* connect voltmeter between ground and back of terminal 3 on back of connector
* should read approx 2.3 volts.
* if not approx. 2.3 volts, substitute another AMM

masterrV
07/02/11, 19:25
lmm ser ut til å være ok. Noen som vet hva det kan være?