PDA

Vis full versjon : b230fk lugger



hellsign
03/02/11, 20:26
er en chippa fk med boostcontroller ladder ca 0.9, ca 200 hk?
når jeg gir full gass så lugger/ fjusker den, spes i oppoverbakke
noen som har erfaringer med dette?

TeamBørnOut
03/02/11, 20:32
skru ned trykket

hellsign
03/02/11, 20:33
skal no tåle såpass?

abarth racing
03/02/11, 21:02
burde gå det kjørte gamle min på 1,5 i ett år uten at det var noe problem anna enn glødende turbo;) lest av feilkoder?

TeamBørnOut
03/02/11, 21:08
Det går jo tydeligvis ikke når den kutter. skru ned trykket.
Kjøp større turbo så kan du gå opp litt på trykket.


1.5bar med 13c? haha tenningsbank som f.. men du merka det nokikke fordi motoren skrur ned tenninga...

er idiotisk å lade over 0.8...

hellsign
03/02/11, 22:33
så det er ikke at den får forlite bensin?
alle jeg kjenner med FK motor ladder over 0.9

hellsign
03/02/11, 22:34
og hvordan leser man feilkoder?:p

TeamBørnOut
03/02/11, 22:36
Ikke forlite bensin? Hvorfor lugger den under pådrag da? :D (har du gamle tenningsdeler så kan det jo også skje... men uansett skru ned trykket. får bedre effekt av det. men ved høyere trykk får du et "peak" med mer hk før effekten synker...)

hellsign
03/02/11, 22:38
andre jeg har spurt trur den ikke når nokk.
så om jeg stiller ned trykket til ca 0.7 så skal den bli bedre?

TeamBørnOut
03/02/11, 22:42
0.8 bar leverer mest effekt over tid. som jeg skrev. med høyere trykk får du bare høyere effekt en liten stund før effekten synker... merker det godt det er bedre drag i maskina hvis du slipper gassen litt og så gir på igjen :)
Men legg opp nye kabler til pumpa di bak i tanken. bruk de gamle ledningene til å styre releet. så utelukker du at pumpa di jobber litt dårligere en den skal (de gjør alltid det på 940 :P)

hellsign
03/02/11, 23:09
får prøve det

Dimmern
03/02/11, 23:35
0.9 i ladetrykk skal ikke være for mye ... :) ville kanskje sett over plugger og fordeler lokk, rotor osv. altså tenningsdeler :)

hellsign
03/02/11, 23:40
jess:)

volvo2før
03/02/11, 23:49
Ta av boostcontrollen og shimse wastegaten med en skive på hvert feste istedet. Er vel litt mer stabilt..? Med chip vil du oppnå 0,8-0,9 da også.. Men skift tenningsdeler; plugger, kabler, rotor og fordelerlokk. Skal ikke bli tenningsbank ved 0,9 med chip dersom alt er iorden..

Mikmo
04/02/11, 08:23
Ta av boostcontrollen og shimse wastegaten med en skive på hvert feste istedet. Er vel litt mer stabilt..? Med chip vil du oppnå 0,8-0,9 da også.. Men skift tenningsdeler; plugger, kabler, rotor og fordelerlokk. Skal ikke bli tenningsbank ved 0,9 med chip dersom alt er iorden..

Det stemmer, min er chipet å lader 0.9. fjusker ikke, å har heller ikke tenningsbank...

boman
05/02/11, 21:06
Hvordan får dere 0,9 bar av en skive på wg'n? Jeg har en skive og var jo nesten ingen forskjell ifra ingen skiver, så mer en 0,4 kan det ikke være.

volvo2før
06/02/11, 14:20
Jeg har chip og større intercooler, og en skive på hvert feste. Denne lader 0,9..
Tar jeg av skivene faller den til rundt 0,6-0,7

boman
06/02/11, 15:45
Da har du kanskje en wg ifra en FT motor? For en turbo lader ikke mer av å bare ha større cooler og chip?