PDA

Vis full versjon : Smidde stempel og H-profil rådesats fra BCB.



tintin500
02/02/11, 19:55
God kveld.


Lurte på å kjøpe den "tilbudspakken" ifra BCB, som inneholder:


4 stk Smidde 030 overdim (96,3)stempler

4 stk H-profil råder med ARP bolter

4 sett stempel fjærsatser hi-perf.

4 stk stempelbolter / krysspinner


Noen her som har noen erfaring med disse stemplene og/eller rådene?


Mvh

AndreasO
02/02/11, 23:35
Har ikke fått prøvd dem,men har de liggenes. Ser lovende ut!

tintin500
02/02/11, 23:45
Det er bra:) Hvor mye borret du opp blokka? Og hva slags blokk var utgangspunktet?

AndreasO
02/02/11, 23:58
har ikke borra blokka, derfor jeg ikke har fått prøvd di enda :p men er ei A blokk

tintin500
03/02/11, 00:44
Skjønner. Stemmer det ikke at blokka er 96mm orginalt. Og for å få i disse stemplene så må blokken borres opp til første overdim altså (030) slik at den totale diameteren blir 96.3mm?

gl740turbo
03/02/11, 00:46
Skjønner. Stemmer det ikke at blokka er 96mm orginalt. Og for å få i disse stemplene så må blokken borres opp til første overdim altså (030) slik at den totale diameteren blir 96.3mm?

Det stemmer

AndreasO
03/02/11, 12:37
japp... koster vell ikke mye for og borre så lite? 1000,-?

Men rådelager følger ikke med så husk og og kjøpe det itillegg :p

bloodimir
03/02/11, 12:51
det är väl SPM kolvar..
kan säga av egen o andras erfaring av SPM kolvar så finns det betydligt bättre saker att köra med..

Berg Performance
03/02/11, 15:37
Har hørt mange som har dårlige erfaringer, men aldri fått med meg hvorfor ?

Dårlige lager i lilleenden på råden har jeg hørt noe om ? Hva er bakdelen med stemplene ?

gull pilen
03/02/11, 15:49
tror spm delene har fått dårlig rykte på seg fordi folk er forbanna dårlige til å kontroll måle før de smeller driten sammen....

gl740turbo
03/02/11, 16:43
tror spm delene har fått dårlig rykte på seg fordi folk er forbanna dårlige til å kontroll måle før de smeller driten sammen....

Helt korrekt, vist folk ikke bruker hodet før de monterer sammen en motor går det til helvette.

Om dere ikke er fornøyd med SPM sine deler kan dere kjøpe AUTOVERDI råder og CP stempler som blir håndlaget del for del etter din bestilling og dine tall!!!! Men ikke kom her å syt over prisen da...

SPM masse produserer stempler og staker så avvik kommer alltid på en og annen del!!!! DETTE SKJER MED ALLE OM DET ER SPM ELLER HVEM SOM HELST!!!


Sorry, men begynner å bli lei av alle som klager :P Er ikke så mye klager her i tråden ennå, men bare vent når folk hører at det er SPM deler.

regeli
03/02/11, 17:25
Jeg har kjøpt veiv, råder, stempler og det meste fra SPM. Dette ble montert av en svenske som har drevet en del år og vet hvordan ting gjøres.

Angående boltene til stemplene, så sier han selv dette:

"Mina kolvbultar är Tyska och ca: 5 gånger starkare än Venolias kolvbultar"

Tror nok at noen kun har angst for SPM:mad:

tintin500
03/02/11, 18:03
Liker å vite at ting jeg kjøper er 100%, så tror nok jeg går for et kjøp ifra ksr.
De har wiseco stempel til 7300,- og hpo råder til 4000,- så det blir ikke så mye mer i pris. Greit å ha kvalitet i bunndel.

regeli
03/02/11, 18:20
Noen som har erfaring med SPM sine justerbare kamdrev da?

gl740turbo
03/02/11, 19:13
Noen som har erfaring med SPM sine justerbare kamdrev da?

Ja, er ingenting å si på de ;) Er helt orginale og nye kamdrev han har frest ut i senteret på å montert justerbar skive.

regeli
03/02/11, 19:18
Ja, er ingenting å si på de ;) Er helt orginale og nye kamdrev han har frest ut i senteret på å montert justerbar skive.

Hørtes lovende ut :D

Leste bare en plass at de var litt "myke" og tennene ble fortere slitt. Det var en tråd fra 2006 jeg fant, så er sikkert forandret nå.

TeamBørnOut
03/02/11, 19:19
merkelig når det er omgjorte originale ja :D

gl740turbo
03/02/11, 19:21
Jeg fikk mitt levert i orginal eske med delenummer å alt på så tror ikke kvaliteten er noe å si på :D

Ekren
04/02/11, 17:28
Var disse blåelokserte dreva som var ræva kvalitet på så vidt jeg husker.

regeli
04/02/11, 18:16
Var disse blåelokserte dreva som var ræva kvalitet på så vidt jeg husker.

Det jeg fikk var lyse blått og blank aluminium rundt på kanten.

PVT
04/02/11, 18:43
Det er bra:) Hvor mye borret du opp blokka? Og hva slags blokk var utgangspunktet?

hadde jeg vært deg så hadde jeg levert inn blokka til måling først sån at du ikke sitter der med 4 ubrukelige stempler etter borring eller må leite etter ny blokk.
jeg fikk beskjed om at blokka måtte borres 0.5 eller mer og etter målinga kjøpte jeg orginale mahle

tintin500
04/02/11, 19:05
Den fk blokka som jeg har nå som utgangspunkt har kun rulla 80k med automatkasse, så er vel ikke så veldig bekymret sånn egentlig. Men takker for tipset, mye smartere måte å gjøre det på.

tintin500
04/02/11, 21:33
den delepakka du referer til holder i massevis, er av tilstrekkelig kvalitet for 500hk+, hvorfor skal man for død å liv kjøpe det dyreste???? se på produktene fra pedersens racing, titt på sidene til Myranes.com, han selger ting svært mye billigere enn pedersen.

Men gidder ikke kjøpe noe som det evnt er 50% sjanse for at ikke er 100% ;) hehe

Pluss at det er ikke mer en 1500 kr mer for prima vare.

turbohaugen
04/02/11, 23:54
er bare å levere alle 4 stemplene når du skal borre det, så får du nøyaktige tolleranser på alle fira sylindrene så holder spm i massevis, er vel heller monteringsfeil som gjør at de får dårlig rykte:)

kermitt
05/02/11, 00:44
99% av alle folk som klager har lagd problemet selv. Det er som regel brukerfeil, kunnskapsløshet, dumskap eller gjerne en kombinasjon av alle. Er som regel bra varer som blir levert bare man behandler det rett og sjekker alt. Man skal ikke bare hive sammen en motor uansett hvor delene kommer i fra. Om det gjøres så er det dømt til å gå galt og jeg håper for all del at det går galt. Men kom ikke her å klag.

turbohaugen
05/02/11, 09:51
ja jøss er jo bare dritten, hørt om en som bremsa over 500hk på orginale fk stempler, og fler som har gjort det på mahle stempler, de holder de vis de blir montert riktig, stempel ringer er justert å riktige tolleranser på stempel å sylinder. me et riktig justert sprut så holder motoren, men kommer jo så klart ann på akkuratt hvor mye hester du skal kjøre me :)

tintin500
05/02/11, 14:02
Hva driver du å bygger for noe bil/motor egentlig, eller handler alt bare om "prima varer".????

Allt handler nok ikke bare om "prima vare" nei. Men siden fler her inne sier at det man får ifra spm ikke er skikkelig kvalitet. Med kvalitet tenker jeg på passform. Og resten her inne sier at alle de som klager ikke kan montere/skru grunnet brukerfeil, kunnskapsløshet og dumskap eller 99% brukerfeil. Og når folk klager på andre ting de har kjøp fra spm. Da gidder jeg ikke å sette meg selv i den posisjonen å bli en av disse partene. Da legger jeg heller i 1500 kr og lar andre få ha denne diskusjonen seg imellom.

volvobrage
06/02/11, 20:06
Allt handler nok ikke bare om "prima vare" nei. Men siden fler her inne sier at det man får ifra spm ikke er skikkelig kvalitet. Med kvalitet tenker jeg på passform. Og resten her inne sier at alle de som klager ikke kan montere/skru grunnet brukerfeil, kunnskapsløshet og dumskap eller 99% brukerfeil. Og når folk klager på andre ting de har kjøp fra spm. Da gidder jeg ikke å sette meg selv i den posisjonen å bli en av disse partene. Da legger jeg heller i 1500 kr og lar andre få ha denne diskusjonen seg imellom.

kor finn du rådar som kostar og stempel som kostar 1500 meir ein varene spm leverer?kimmit, bcb, spm osv har alle samme produkt omtrent..

bestill deg wiseco stempel og eagle råder du!!viss du har 20k++ på konto:)

då slepp du(muligens, kan aldri være 100% sikker) problemer om du gjer resten av arbeidet skikkeleg

tintin500
07/02/11, 19:06
kor finn du rådar som kostar og stempel som kostar 1500 meir ein varene spm leverer?kimmit, bcb, spm osv har alle samme produkt omtrent..

bestill deg wiseco stempel og eagle råder du!!viss du har 20k++ på konto:)

då slepp du(muligens, kan aldri være 100% sikker) problemer om du gjer resten av arbeidet skikkeleg

Wiseco stempel fra ksr koster 7298,- og hvis jeg ikke har misforstått helt så ligge vel hpo rådene på 4000,-.

volvoRsport
07/02/11, 19:27
Wiseco stempel fra ksr koster 7298,- og hvis jeg ikke har misforstått helt så ligge vel hpo rådene på 4000,-.

Billigere hvis du blir VCCN-medlem..

tintin500
07/02/11, 19:50
Bare fint med 10%:)

tintin500
07/02/11, 21:05
Skal du bygge motor????? Turbo eller sugemotor??? Det meste av det som finnes på markedet i dag er bra, det er bare noen som er dyrere enn andre.Man kan bygge en turbomotor til 125 laken og man kan bygge til 63 laken. Hva er budsjettet ditt?? Hva er målet, sneglehusturbo og 8v standard topp eller "lastebilturbo" og 16v?

Jeg skal bygge motor ja. 8v turbo. Budsjettet er vel rundt 40k tenker jeg, ink småtteri.

A.Finstad
08/02/11, 12:31
er det noen som faktisk kan bekrefte at det ER SPM deler bcb selger? fikk følelsen av at noen bare trudde det eller hadde hørt det uten å bekrefte det?

gl740turbo
08/02/11, 12:54
Ta en telefon til bcb å hør ;)

A.Finstad
08/02/11, 13:03
lurte egentlig på om det var noen her som viste det :p

gl740turbo
08/02/11, 15:29
lurte egentlig på om det var noen her som viste det :p

Får vell ringe jeg da, så får vi svaret ;)

Edit: Dette settet kommer fra Sten Parner Motor i sverige. Snakket med bcb og de bekreftet dette ;) De sa også at dette var testet i norge med veldig gode HK resultat og anbefaltet det sterkt. Iallefall til de som sikter på en sikker motor med det lille ekstra :)

volvobrage
08/02/11, 16:50
Får vell ringe jeg da, så får vi svaret ;)

Edit: Dette settet kommer fra Sten Parner Motor i sverige. Snakket med bcb og de bekreftet dette ;) De sa også at dette var testet i norge med veldig gode HK resultat og anbefaltet det sterkt. Iallefall til de som sikter på en sikker motor med det lille ekstra :)

eg har veldig trua på spm vertfall!!og trur nok det held i massevis for oss som bygger ein motor med "det lille ekstra" og ikkje ekstreme greier med 500hk+++..

gl740turbo
08/02/11, 16:57
eg har veldig trua på spm vertfall!!og trur nok det held i massevis for oss som bygger ein motor med "det lille ekstra" og ikkje ekstreme greier med 500hk+++..

Ja, uten problem. Folk dra jo ut 450hk på orginal innmat fra b230fk når bensin og tenning er helt 100% riktig. Krever jo selvsagt datasprut til det, men uansett sier jo det bare litt.

skistav
17/02/11, 21:55
Har prata med folk som har brukt spm oppunder 700 800 gamp å.. alle sier det samme under bygging mål mål mål igjen. var sikker på alt blir perfekt..

Riff
17/02/11, 22:20
Det er så enkelt, at når du plukker ned en motor bør du gå over og måle om delene du skal bruke er innenfor toleransene som volvo har satt.

Hvorfor skal det da være noe annet når du kjøper deler for trimming?

suupaht
19/03/11, 12:34
problemet med spm er at det er dåli kvalitet! det tåler ikke juling i lengere løp pga varme! rådene sprekker fort å i svergie er dette ikke mye brukt! jeg ville heller tatt meg en telefon til tm racing å fått deler hos dem ;) jeg har fått min motor bygget hos dem å di delene hålder!

suupaht
19/03/11, 12:37
men om du ikke skal over 400hk så skal vel spm delene være helt ok! men noe mer en d ville jeg ikke tatt ut av motoren :D

The Sven
19/03/11, 12:38
H-profil råder som sprekker pga varme?

VolvoR-Sport
19/03/11, 17:17
problemet med spm er at det er dåli kvalitet! det tåler ikke juling i lengere løp pga varme! rådene sprekker fort å i svergie er dette ikke mye brukt! jeg ville heller tatt meg en telefon til tm racing å fått deler hos dem ;) jeg har fått min motor bygget hos dem å di delene hålder!

har selv SPM råder, kjøpt av KRB!

motor har levd ganske varmt spør du meg, og ingenting har tatt skade av det.

R.G
19/03/11, 18:40
så negativt om spm nå a, før SKULLE alle bruke spm og nå ikke.

akkurat som med eikerfelga detta. før SKULLE alle ha det, nå er det bare dritten

regeli
19/03/11, 19:45
Banekjøring er noe helt annet enn vanlig kjøring. En bil som blir kjørt på bane en hel dag har lov til å bli "sliten". Men en som kjører kanskje litt hardt et par timer i en måned toppen, så tror jeg neppe råder og stempler fra SPM er så dårlig som du sier.

Disse 500HK+++ prosjektene, så ville jeg selv brukt "state of the art" deler som andre har hatt god erfaring med muligens ja.

A.Finstad
22/03/11, 11:00
er vell ikke uten grunn at SPM har noe av det største utvalget til volvo vell? han har jo mange forskjellige blokker, råder, veiver og stempler så han har nok peiling på det han driver med så virker som det er brukerfeil/monteringsfeil som er grunnen til at SPM får dårlig rykte, jeg skal kjøpe detta kittet hos BCB å teste det selv ;)

SWR
23/03/11, 09:56
Det er så enkelt, at når du plukker ned en motor bør du gå over og måle om delene du skal bruke er innenfor toleransene som volvo har satt.

Hvorfor skal det da være noe annet når du kjøper deler for trimming?

Eller sjekke at delene har de toleransene du trenger for å kunne trimme... Det som funker på en 140hk originalmotor og er oppgitt fra Volvo funker ikke alltid med 3-4 ganger effekten.. :)