PDA

Vis full versjon : Volvo service2 V70 Tyskimportert !



apollo
02/02/11, 17:31
Har vært i Årjäng og hatt service på min bil en V70 D5 2003 .
Spurte om volvoservice2 da jeg bestilte servisen og da sa de at jeg fikk alt oppdatert under servicen ,alt innkludert.
Da bilen var ferdig og jeg skulle betale fikk jeg beskjed om at de hadde ikke gjort noe oppdatering av mjukvaren på bilen pga. at den var importert fra Tyskland ,,og de hadde gjort det på andre biler og bilene ville ikke starte da .
Må si jeg ble skuffet og ville vite om det ikke var mulig å oppdatere på brukimporterte biler og da fikk jeg til svar at de gjorde ikke det ,
Har skrevet mail til Volvo AB i Gjøteborg og spurt om dette er noe som alle verksteder i Sverige ikke kan gjøre.
Har bare fått en svarmail at jeg vil få svar på mine spørsmål .
Er det noen andre her som har vært borti samme problem ?
Fikk Beskjed fra Karlstad i dag at det er forskjell på mjukvaren på tyske og svenske biler også mellom sverige og norge på disse gamle .
De senere modellene har samme mjukvare.

C.Erstad
02/02/11, 18:32
Er samme mjukvare på de ja!
Var et bittelite problem i starten når service 2.0 ble introdusert at CEM i bilen gikk ned for telling, men dette fikses ved hjelp av en journal i TIE!

Så ser ingen grunn for at de ikke skal laste oppdatering!
ENeste som er lurt å tenke på er å ha på en batterilader når du laser softwaren slik at du ikke tapper batteriet ned til under 12Volt!
Så bare å gi beskjed til verkstedet at du skal ha lastet programvaren som du har betalt for i servicen!

Håper dette hjelpte deg litt!

andreas
02/02/11, 19:34
Eg fekk beskjed om det same då eg hadde service i Sverige. Forskjellige land kunne ha små variasjonar som igjen kunne føra til problem ved oppdatering av programvaren. Eg gav dei beskjed om at eg tok sjansen på oppdateringa likevel, og fekk oppdatert både motor, automat, klima og instrument. Ingen problem :)

MadAss
02/02/11, 20:57
Ser det på vårt verksted at en god del av de importerte bilene er elektronisk chippet uten at eieren vet om det. Har hatt en par krasja ECM styreenheter etterpå. Men ellers er det ingen problemer.

aarnes
03/02/11, 10:15
Bilen min er fra Italia, og den fikk vi oppdatert uten problemer.
Eneste som var litt stuk for meg var at DDM var koblet ut, og da ble det kaos i systemet og han fikk ikke lagt inn software. koblet til den, og da gikk alt som smurt.

apollo
03/02/11, 18:00
Har ringt Volvo i Gjøteborg i dag ,fikk snakke med en dame som skulle legge min mail fram i køen som hon sa ,men hun sa det var ikke samme mjukvare i en tysk bil som i en svensk / norsk ,men hun trodde det skulle la seg gjøre , venter i spenning hva jeg får til svar

Sjakalen
04/02/11, 08:16
Jeg har også tyskimportert bil og i følge varenummer på service fra Arvika i fjor sommer ble det i alle fall gjort en Total Can oppdatering.

Det ble også forsøkt nå i år hos Kverneland bil i Drammen pga. feil med instrument, men da stoppet det opp. Nå virker ikke DSTC så jeg kan da begynne å lure på om noe har skjedd i forbindelse med dette. Hmm...

apollo
07/02/11, 20:01
Hei ,takk for synspunkter og svar , har nå fått svar fra Gjøteborg Volvo AB og der får jeg opplyst at i Sverige er det bare svensksolgte biler som i første omgang blir oppdatert i servis2 men ikke problemer med importbiler heller ,all softvare blir hentet fra server i gjøteborg ,
Har vært i kontakt med volvo I strømstad og de oppdaterer alle bruktimporterte volvoer ,,ikke noe problem samme volvo i Sarpsborg blir oppdatert her også .
Har vært i kontakt med Turesson bil i Årjäng og de skal oppdatere mjukvaren i min bil når jeg har tur til sverige var det bare å komme innom , Håper dette kan hjelpe andre som kansje kommer borti samme problem ,,,,,,,,,

Rasp
07/02/11, 20:28
Hei ,takk for synspunkter og svar , har nå fått svar fra Gjøteborg Volvo AB og der får jeg opplyst at i Sverige er det bare svensksolgte biler som i første omgang blir oppdatert i servis2 men ikke problemer med importbiler heller ,all softvare blir hentet fra server i gjøteborg ,
Har vært i kontakt med volvo I strømstad og de oppdaterer alle bruktimporterte volvoer ,,ikke noe problem samme volvo i Sarpsborg blir oppdatert her også .
Har vært i kontakt med Turesson bil i Årjäng og de skal oppdatere mjukvaren i min bil når jeg har tur til sverige var det bare å komme innom , Håper dette kan hjelpe andre som kansje kommer borti samme problem ,,,,,,,,,


Turesson bil i Årjäng er dei å anbefale på service? Vurderer neste år
å kjøre til sverige! Beklager OT men finner ikke noe om service erfaringer i sverige

neris
07/02/11, 21:10
Koster det noe å få oppdatert software mens man har service?

andreas
07/02/11, 21:25
Det er inkludert i prisen når du har service på merkeverkstad. Google -> Volvo Service 2.0

apollo
10/02/11, 15:29
Skal til Karlstad den 25 .dm og skal da innom Turessons og få oppgradert softvaren ,,,,skal komme tilbake med raport om hvordan det ble ,,,,,,,,,,,

Sjakalen
16/02/11, 06:45
Spurte på Bilia Høvik om det hadde noe å si for programvare at bil er fra Tyskland. Det hadde det ikke.

apollo
28/02/11, 18:14
Hei ,var innom Turesson bil i Årjeng og fikk oppdatert programvare på fredag ,,,,snakket med verkstmesteren og han var skeptisk ,og sa også da at det var ikke sikkert bilen ville starte etterpå ,,,,,,,,og i verste fall ble den stående noen dager ,,,,,,,,,,,,,,fortalte da hva de sa på volvo i Gjøteborg , vet ikke hvorfor de ikke ville ,men bilen ble tatt inn og etter ca 15-20 min så var den ferdig og alt gikk fint ,,,,,,,,,ikke noe problem som han sa etterpå ,,,,,,,,,,så nå er alt bare fryd ,,,,,,,,

andreas
28/02/11, 22:52
Hadde du berre fått kontroll på komma-knappen din no,,,,,,,,,så hadde alt ordna seg,,,,,,,,,

apollo
04/03/11, 18:23
Takk for de mange sva som jeg har fått ,,,,,,