PDA

Vis full versjon : Ledningsnett b230a vs b230k



Olav'en
02/02/11, 11:29
Er det forskjell på ledningsnett fram til motoren på biler med A og K motor?
Eller er det baggis å fjerne det dritet som høyrer til K motoren og sitte igjen med eit enkelt ledningsnett som A motoren har?

gull pilen
02/02/11, 11:33
k motoren har en eller annen styre enhet i bilen mens a forgasser har ingenting...

Olav'en
02/02/11, 12:16
Er det noke form for kontakt stykke på ledningsnettet så det går an å koble vekk det som høyrer til K motoren så eg bare sitter igjen med eit enkelt forgasser nett?

gull pilen
02/02/11, 12:25
Er det noke form for kontakt stykke på ledningsnettet så det går an å koble vekk det som høyrer til K motoren så eg bare sitter igjen med eit enkelt forgasser nett?

tror det er vevet inn isammen med resten av ledningsnettet....

Berg Performance
02/02/11, 15:27
Er nok sant det gullpila sier! har også en spjeldkontakt på k ledningsnettet som gjør noe med tenninga.. Litt usikker på hva enda..

Olav'en
02/02/11, 18:13
Blir klipp og gjem da, skal inn med lh 2,4 fra 240

gull pilen
02/02/11, 22:07
sikkert det enkleste det ja...
mulig det er elektrisk matepumpe i tanken på den siden det er k motor??

R.G
02/02/11, 22:19
sikkert det enkleste det ja...
mulig det er elektrisk matepumpe i tanken på den siden det er k motor??

ja noen K motorer i 740 har el pumpe i tank ja, men husker ikke hvilke modeller. var det på en 87 modell jeg skrudde på engang. trodde var feil, så var innom volvo og dem bekreftet att det var det sjøl om var mek pumpe på motor.

har org volvo verksted litteratur fra 1986 liggende og den står det er pumpe i tank på k motor det året

Olav'en
02/02/11, 22:29
Om det er matepumpe i tanken eller ikkje har da ingen ting med tråden min å gjera?
Men ja, kan bekrefte att det er det og att det er tatt hensyn til.

gull pilen
03/02/11, 08:18
sa det bare fordi det er en fordel om du skal bygge om til lh 2.4;)