PDA

Vis full versjon : S70 2.0lt starter ikke.. hjelp!!



spørck
02/02/11, 05:43
brukte bilen igår, startet lett og gikk fint.. kjørte den inn i garasjen, og der sto den i 6-7 timer før jeg skulle ut og starte ijenn, men da ville den bare ikke starte..? hmm.. det høres ut som den er fri for bensin, så at den liksom får for lite når jeg filer.. men det er jo bensin på tanken så d går ikke.. den starter så vidt, men kommer liksom ikke helt, og det kommer svartrøyk av eksosen.

dro å kjøpte kondensfjerner da d alltid har vert lite bensin på tanken i det siste, men det funket ikke, tok av fordelerlokk å renset inni, men fortsatt ikke hell..?

noen som har forslag om hva det kan, være? bensinfilter, lmm, plugger ellerno?
tenkte å høre om noen har vert bort det samme før jeg begynte å bruke penger på ting som jeg "tror" det kan være:)

spørck
02/02/11, 20:06
ingen som har vert borti det samme??

TeamBørnOut
02/02/11, 20:13
herpa bensinpumpe kanskje. søk litt så finner du mange tips

Mr. Crepsley
02/02/11, 20:25
Ikke dumt å fått lest av feilkoder, om du har noe sånt tilgjengelig?

Langedal
02/02/11, 21:04
Ikke dumt å fått lest av feilkoder, om du har noe sånt tilgjengelig?

Ja, dersom det er noen...

Går den lenge når den først starter? Bensinpumpa hører du når du setter nøkkelen i hakk 2, men tror ikke det er den. Prøvd å koble av LMM (eller MAF som det heter på disse bilene) og starte?

Tviler på at alle pluggene har plutselig er døde. Du har en kamakselsensor som fra tid til annen ryker på disse. Kan være verdt en sjekk.

mathisen
02/02/11, 21:34
Fikk samme problem på søndagen. Var å fikk lest ut feilkoder. Coil på sylinder nr 1 var defekt..Starter ikke den i det hele tatt?

_tormod_
02/02/11, 21:51
Bensinpumperele eller bensinpumpe er ganske vanlig....

Espen69
02/02/11, 22:37
Ut med pluggene! De har kanskje blitt rå og dermed er det vanskelig å få start. Sjekk samtidig at det gnistrer. Brom-brom!

spørck
03/02/11, 00:49
dro ut kontakten til lmmen, bilen startet me engang.. så må nokk ha ny lmm!

men blir nokk å bytte, fordeler lokk, rotor, plugger, bensinfilter å litt sånt så jeg vet at det er i orden!:)

men Takk for svar å tips alle sammen!:D

850GLTsilver
03/02/11, 01:27
Pssst. Ikke tøm sånn kondensfjerner på tanken.
En av bilindustriens mest unyttige tilsetninger.
Har eid/kjørt bil såpass lenge at jeg trygt tør å hevde akkurat det.
Jeg har aldri hatt problemer med ising i Strømberg/Pierburgforgassere.
Aldri hatt vansker med drivstoffet på noen som helst måte, og dette helt uten å passe på å ha full tank til enhver tid. Bilene har for det meste stått utendørs (ikke i garasje annet enn de siste åra) All slags vær og alle slags temperaturer.
Vil nesten si det slik at det ser ut til at bilen tar seg av det eventuelle kondensvannet på egen hånd uten slik kondensfjerner.

Flott at feilen forsvant, men det er ikke sikkert du MÅ bytte den LMMen. Kan være kontakten som er litt irret. Oxyclean etterfulgt av en god elsmører og eventuelt å sette inn kontakten med rett og slett polfett før du setter det hele sammen igjen.

spørck
03/02/11, 02:57
Pssst. Ikke tøm sånn kondensfjerner på tanken.
En av bilindustriens mest unyttige tilsetninger.
Har eid/kjørt bil såpass lenge at jeg trygt tør å hevde akkurat det.
Jeg har aldri hatt problemer med ising i Strømberg/Pierburgforgassere.
Aldri hatt vansker med drivstoffet på noen som helst måte, og dette helt uten å passe på å ha full tank til enhver tid. Bilene har for det meste stått utendørs (ikke i garasje annet enn de siste åra) All slags vær og alle slags temperaturer.
Vil nesten si det slik at det ser ut til at bilen tar seg av det eventuelle kondensvannet på egen hånd uten slik kondensfjerner.

Flott at feilen forsvant, men det er ikke sikkert du MÅ bytte den LMMen. Kan være kontakten som er litt irret. Oxyclean etterfulgt av en god elsmører og eventuelt å sette inn kontakten med rett og slett polfett før du setter det hele sammen igjen.

Takk for at du tar den tiden til å svare her..:)
ja tenkte jeg skulle prøve å gjøre ren kontakten før jeg får tak i en ny..
ska prøve på det imorgen, hvis ikke blir det ny, sjekket med mekonomen, kosta 3300,-:O syk pris! blir nok å prøve å få tak i en brukt..

850GLTsilver
03/02/11, 03:54
Takk for at du tar den tiden til å svare her..:)
ja tenkte jeg skulle prøve å gjøre ren kontakten før jeg får tak i en ny..
ska prøve på det imorgen, hvis ikke blir det ny, sjekket med mekonomen, kosta 3300,-:O syk pris! blir nok å prøve å få tak i en brukt..

Skulle bare mangle.

Er her for å finne noen svar selv jeg, og har aldri hatt noe mot å dele av mine egne erfaringer.
Ikke alle som liker at jeg ikke er fagmann på bil, men akkurat det er nok et større problem for disse som ikke liker det enn det er for meg.

Man kan faktisk plukke opp en hel del gode tips om man leser gjennom tråder man ikke akkurat er på leit etter uansett. Liker slike forum som dette jeg.

Espen69
03/02/11, 21:36
Har jobbet med endel forskjellige biler opp i gjennom årene. At en defekt lmm skal nekte motoren å starte, finner jeg litt underlig. Så nå skal jeg jammen koble ut min og se hva som skjer. En defekt lmm sørger som regel for dårlig trekkraft, -skulle ikke påvirke selve oppstarten nevneverdig - men alt kan jo skje når det gjelder bil.. Foreslår at andre som leser denne tråden gjør det samme - koble av lmm og se hva som skjer.

brynna
03/02/11, 22:09
Skulle bare mangle.

Man kan faktisk plukke opp en hel del gode tips om man leser gjennom tråder man ikke akkurat er på leit etter uansett. Liker slike forum som dette jeg.

Dette forumet er fantastisk for oss som ikke kan Volvo. Har allerede spart tusener ved å lete igjennom tråder som "linker" til tilsvarende symptomer som jeg opplever, og fiksa det selv......
At det er personer som svarer på et spesifikt spørsmål om problemer er en uvurderlig ressurs for oss:):)

Mr. Crepsley
03/02/11, 22:28
Vil ikke få helt samme problemet som TS med å bare plugge den ut. Om den er defekt, kan den gi helt feil blandingsforhold (f.eks drukne i bensin) så den ikke starter, om du tar av stikket, vil den gå i nødmodus vil jeg tro, og starte.

GMV
04/02/11, 18:31
Opplevde det samme selv på V70'n. Men der startet jeg den kald og kjørte frem 2m for å få bilen ut av veien, stoppet bilen og gjorde ferdig arbeidet jeg drev på med. 2-3timer etter skulle jeg på butikken og handle. Men da poffet det bare til, motorlampa begynte å lyse og deretter døde den helt. Gjorde noen flere startforsøk, men ikke tegn til liv. Motorlampa forsvant etter en stund da. Dagen etter prøvde jeg igjen, men den var fortsatt like død. Tok ut alle pluggene og rengjorde de. Nappet av alle dysekontakter og lot den svive noen runder på starteren. Plugget kontaktene i igjen og den fyret med en gang. Ikke vært et feilslag siden, og det var 8mnd siden.

Espen69
04/02/11, 22:59
Nemlig - disse motorene har en lei tendens til å bli kjapt rå - og da sliter man med å få liv i dem.. Det er min erfaring..