PDA

Vis full versjon : Litt spørsmål om t5,og rammebytte



Petter M
02/02/11, 00:47
Har kjøpt meg en 850 sedan..

har en t5 sedan på hånd..denne kommer fra italia.

Hva er forskjellen i el nettet på en t5 og en 2,4 10v?

Hjernen vet eg om,men mye annet?

Ombygging må jo kunne godkjennes?

Ellers, Noen som vet om det går ann å "vrake" den norske og byte rammnr og skilter over på den italienske?

På lovligt vis altså :P

Grøftekanten
02/02/11, 21:08
Har kjøpt meg en 850 sedan..

har en t5 sedan på hånd..denne kommer fra italia.

Hva er forskjellen i el nettet på en t5 og en 2,4 10v?

Hjernen vet eg om,men mye annet?

Ombygging må jo kunne godkjennes?

Ellers, Noen som vet om det går ann å "vrake" den norske og byte rammnr og skilter over på den italienske?

På lovligt vis altså :P

Motornettet er annerledes, er vel 1 hjerne til T5 og 2 hjerner til B5252S.
I tillegg er vel T5 motronic og 10V er fønix??

Ombyggingen kan bli godkjent, men du trenger en haug med dokumentasjon i forbindelse med dette.

Koster mer enn det smaker ;)

Og tviler på at det går ann å "vrake" den norske og bytte om. Toll heller inn den italienske

TeamBørnOut
02/02/11, 21:12
Hadde du vært smart hadde du bytta nr og holdt kjeft :P slett tråden du :)
(alt er lov så lenge du ikke blir tatt ;))

julen
02/02/11, 21:19
Motornettet er annerledes, er vel 1 hjerne til T5 og 2 hjerner til B5252S.
I tillegg er vel T5 motronic og 10V er fønix??

Ombyggingen kan bli godkjent, men du trenger en haug med dokumentasjon i forbindelse med dette.

Koster mer enn det smaker ;)

Og tviler på at det går ann å "vrake" den norske og bytte om. Toll heller inn den italienske

10ventilern har 1hjerne. 20v glt som har 2hjerner.
eneste forskjelln på bilnette er at turbonettet har en 2leder ledning ekstra fra hjernen som går til magnetventiln. man kan etten bytte legningsgata i motorrommet å til under rattstammen eller treopp en 2leder rettoppi hjernen å legge inn i gata.

men er ene biln med obd1 å den andre med obd2 er det mere forskjeller.

Petter M
02/02/11, 23:53
Hadde du vært smart hadde du bytta nr og holdt kjeft :P slett tråden du :)
(alt er lov så lenge du ikke blir tatt ;))

Vært med på lignende før..Å det å sitte å ha nerver vær gang man bruker bilen var ikke noe gøyt:P

Så det må gjøres skikkeligt om det skal gjøres:P

Petter M
21/02/11, 09:38
Da har 10ventileren skjært seg.. så da e det jo like greit å bygge om til t5 ..


Noen som vet om alt passer overens visst eg bruker hele el nettet fra t5 en?

fra motor å inn i bilen under rattstammen?

Plugg and play der?

Folkvord
21/02/11, 12:24
så lenge el nett komme fra samme årsmodel ca så skal det funke, kan ikke bruke et fra obd2 til obd1 bygget om min og da byttet eg el nett fra under rattstammen og fram. så lenge du har dokumentasjon på hvor delene kommer fra og alt er orginalt så er det ikke noge problem og få godkjent. eller så gjer du det enkelt og søker om ombygingen så reiser du ned til BT og får dem til og plombere dellene du skall butte over til den nye bilen så reiser du ned igjen etterpå så ser dei at plomberingen og slikt er på den nye så er det gjort;-)

men du slipper ned helle motor rammen så kobler du ifra mottornette i ecu boks så når motoren er ute så bytter du el nett fra under rattstammen og ut til ecu boks så tar du bare helle motorrammen fra t5en med dempertårn og slikt over på den andre så det er enkelt arbeid.
en lørdag så er alt gjort visst du kan litt om skruing;-)

ThomasR
21/02/11, 21:11
Behøver ikke bytte el nett når du har 10vent. Ledningen til magnetventil ligger ferdig ved batterikassa. Ikke vits og lage mer jobb enn nødvendig =) holder på med dette på min nye 850 nå. gjort det på den andre 850`n jeg har og.

Folkvord
21/02/11, 22:30
er detpå obd2 nette da? har selv sett flere ganger om det stemmer, men har ikke funnet noe. kan det ha noe med årsmodel og hvilket land den kommer fra? du må like vell bruke motornette til ein t5?

ThomasR
22/02/11, 23:01
Gjelder obd1. er ikke sikker på om samma oprasjon funker på obd2. motornette på t5motorn må man bruke.. kobler bare det på stikkkontakta inni i ecu boksen.

julen
22/02/11, 23:21
Gjelder obd1. er ikke sikker på om samma oprasjon funker på obd2. motornette på t5motorn må man bruke.. kobler bare det på stikkkontakta inni i ecu boksen.

aldrig sett dette jeg. hvor fant du den nøyaktig?

Folkvord
23/02/11, 00:02
ikke jeg heller, har ikke sjangs til og legge ut bilde?

Cabrinha
23/02/11, 13:28
Jeg er nok litt sær,men hva er poenget med denne ombygingen. Kan du ikke gå inn på f.eks finn og kjøpe deg en T5. Koster halvparten av en Ford Fiesta også. Eneste grunnen jeg ser er at man skaffer seg kunnskaper.

Petter M
31/03/11, 19:02
Jeg er nok litt sær,men hva er poenget med denne ombygingen. Kan du ikke gå inn på f.eks finn og kjøpe deg en T5. Koster halvparten av en Ford Fiesta også. Eneste grunnen jeg ser er at man skaffer seg kunnskaper.


Fordi eg har en stygg 850 som nett er eu ok osv.. den trenger lakk,å da er det gjerne like greit å bygge den om også :)

Ola Hagen
31/03/11, 19:48
Jeg er nok litt sær,men hva er poenget med denne ombygingen. Kan du ikke gå inn på f.eks finn og kjøpe deg en T5. Koster halvparten av en Ford Fiesta også. Eneste grunnen jeg ser er at man skaffer seg kunnskaper.

hvis man har kunnskapen og skruevnen i behold så er det noe billigere å bygge om til T5 sjøl, men hvis man bruker verksted så kan det være så dyrt at å kjøpe en ferdig T5 er kanskje det lureste.

Men flere får jo gleden av å ha noe spesiellt som de har bygd sammen sjøl, en slags visjon av sin drømmebil og åssen den skal være :)

Folkvord
01/04/11, 01:31
det er som greenshadow sier, du får gleden med og skru:D så får du gleden med og (bygge) skru isammen noe selv, synst det er mer en halve gleden eg da;-) men nei vil ikke påstå at det er samme prisen, bilen min kostet 12 000 og motor og alt er treng til og bygge om kostet meg 11 000, så visst du klare få en t5 til 23 000 så er du heldig mener eg da.