PDA

Vis full versjon : Skift fra ny front til gammel



Volvo-245-
01/02/11, 23:49
Jeg blei fronta her for noen uker siden og har nå begynt å rette bilen, også fant jeg ut at jeg vil ha en eldere fornt på bilen siden jeg har usa fornt liggende. (lykter, grill og blinklys)

Da er spøsmålet, Hva trenger jeg for å bytte?
Forskjermer
Panser
Frontplate

mer?

ps er frontaplata/frontseksjon en stor del på de eldre bilene?

Daniel V
02/02/11, 00:22
Når jeg byttet på min mener jeg at jeg bare byttet forskjermer, frontplate, grill og panser..

Kan ikke komme på noe mer jeg byttet, bortsett fra lyktene da, selvfølgelig.

Dette var en 80 mod 244

larsverm
02/02/11, 14:50
Er det en 86-modell eller nyere? Da har du jo skjæring og sveising på den biten foran frontruta for at det skal bli seende riktig ut - det må være den største operasjonen.

Volvo-245-
02/02/11, 17:50
Er det en 86-modell eller nyere? Da har du jo skjæring og sveising på den biten foran frontruta for at det skal bli seende riktig ut - det må være den største operasjonen.

Ja sant, det viste jeg jo egentlig. :)

Volvo-245-
02/02/11, 17:51
Når jeg byttet på min mener jeg at jeg bare byttet forskjermer, frontplate, grill og panser..

Kan ikke komme på noe mer jeg byttet, bortsett fra lyktene da, selvfølgelig.

Dette var en 80 mod 244

Ja jeg har jo en 88 mod og skal bytte til eldre front, er det bare forskjermer som er den store forskjellen? er det ikke forskjeld på frontplata?

Oddwar
02/02/11, 18:03
Ja jeg har jo en 88 mod og skal bytte til eldre front, er det bare forskjermer som er den store forskjellen? er det ikke forskjeld på frontplata?

jo, da må du bytte frontplata også..

Volvo-245-
02/02/11, 22:44
jo, da må du bytte frontplata også..

Ja takk, det var det jeg trodde også. men er det en del? eller flere skrudde deler?

TurboNoob
02/02/11, 23:11
Hvis du skal bytte fra 81+ lykter til USA/GTX lykter må du skifte nedre frontplate og platene som lyktene er skrudd fast i. Det er totalt 3 deler.

Volvo-245-
02/02/11, 23:49
Hvis du skal bytte fra 81+ lykter til USA/GTX lykter må du skifte nedre frontplate og platene som lyktene er skrudd fast i. Det er totalt 3 deler.

Okey, så det er totalt 4 deler da? Topp plata, lykteplatene og nedre frontplate?
er de skrudd sammen eller punktsveisa sammen til en del?

TurboNoob
03/02/11, 10:36
Topplata trenger du ikke å skifte. Alle delene er skrudd sammen, men nedre plata er enten punktsveisa eller poppa fast i skjermene.

Volvo-245-
03/02/11, 18:06
Topplata trenger du ikke å skifte. Alle delene er skrudd sammen, men nedre plata er enten punktsveisa eller poppa fast i skjermene.

ikke topplata/låseplata? den er jo punktsveisa på den fronten jeg har sånn at fornten er en stor del, da må jeg borra av den da? trodde den var skrudd på de gamle, det trodde jeg forskjemene var også mot den nedre plata.

TurboNoob
03/02/11, 18:54
ikke topplata/låseplata? den er jo punktsveisa på den fronten jeg har sånn at fornten er en stor del, da må jeg borra av den da? trodde den var skrudd på de gamle, det trodde jeg forskjemene var også mot den nedre plata.

Aldri vært borti at øvre frontplata har vært punktet fast, bare skrudd.
Nedre plata er som regel punktet fast i forskjermene i skjøten under blinklyset.

Terje1
03/02/11, 23:29
Kommer ann på årsmodellen om delene er punktet sammen eller skrudd.


husker ikke hvilke modeller som har hva men,mulig det er et skille før/etter sånn ca 86.


Jag har iallefall et frontstykke liggense som jeg plukka ifra en 87 mod glt.der er øvre frontstykke,lyktefester og nedre frontstykket punktet sammen.

Mener det er de "eldre" som har disse delene skrudd sammen.

Volvo-245-
03/02/11, 23:32
Aldri vært borti at øvre frontplata har vært punktet fast, bare skrudd.
Nedre plata er som regel punktet fast i forskjermene i skjøten under blinklyset.

ja mener du på de eldre bilene eller på nyere?
har ikke fått tak i gammel front enda, La ut ØK tråd men får ikke no særlig med svar.

Noen som har komplett fornt?? jeg trenger!!

A.Finstad
04/02/11, 00:36
Kommer ann på årsmodellen om delene er punktet sammen eller skrudd.


husker ikke hvilke modeller som har hva men,mulig det er et skille før/etter sånn ca 86.


Jag har iallefall et frontstykke liggense som jeg plukka ifra en 87 mod glt.der er øvre frontstykke,lyktefester og nedre frontstykket punktet sammen.

Mener det er de "eldre" som har disse delene skrudd sammen.

har nettop plukka ned en 90 modell å der var alt i fronten skrudd bortsett fra den nedre plata der var det en poppnagel under hver blinklampe ellers så var det skrudd ;)

Volvo-245-
04/02/11, 07:46
Kommer ann på årsmodellen om delene er punktet sammen eller skrudd.


husker ikke hvilke modeller som har hva men,mulig det er et skille før/etter sånn ca 86.


Jag har iallefall et frontstykke liggense som jeg plukka ifra en 87 mod glt.der er øvre frontstykke,lyktefester og nedre frontstykket punktet sammen.

Mener det er de "eldre" som har disse delene skrudd sammen.

Ja, sånn er det på min også, en stor frontseksjon.
Er 87 ny eller gammel front? kan du ta bilde av den så kan jeg sammenligne den med den jeg har liggende

Volvo-245-
05/02/11, 01:09
?????

Volvo-245-
05/02/11, 18:09
ingen delebiler heller??

volvobrage
06/02/11, 20:01
Kommer ann på årsmodellen om delene er punktet sammen eller skrudd.


husker ikke hvilke modeller som har hva men,mulig det er et skille før/etter sånn ca 86.


Jag har iallefall et frontstykke liggense som jeg plukka ifra en 87 mod glt.der er øvre frontstykke,lyktefester og nedre frontstykket punktet sammen.

Mener det er de "eldre" som har disse delene skrudd sammen.

fiksa bilen nye bilen til mamma siden den var kræsja, det er ein 90 modell 245, den har punkta:)stjal deler frå ein 1982 modell 244 og den og hadde punkta..gamle bilen til mamma, 1983 modell 244 hadde skrudd

verkar som det er heilt tilfeldig kem som har skrudd og ikkje..når volvo ikkje hadde skruar på lager punkta dei:p

Volvo-245-
06/02/11, 20:23
fiksa bilen nye bilen til mamma siden den var kræsja, det er ein 90 modell 245, den har punkta:)stjal deler frå ein 1982 modell 244 og den og hadde punkta..gamle bilen til mamma, 1983 modell 244 hadde skrudd

verkar som det er heilt tilfeldig kem som har skrudd og ikkje..når volvo ikkje hadde skruar på lager punkta dei:p

Ja, har snakket med endel folk og spurt litt runt, og det er ingen som klarer helt å sette et skille på når de er skrudd eller punkta. Rart det der.

Mr. Crepsley
06/02/11, 20:31
min 1989 245 var punkta også. Pain in the ass.

volvobrage
06/02/11, 20:39
min 1989 245 var punkta også. Pain in the ass.

soo sjukt!!hadde vært utruleg mykje enklar om det hadde vært skrudd..

kan jo borre opp punkta og sette i boltar der, men blir så mange boltar då syns eg:s eventuelt sveise igjen nokon av hola og bruke resten til boltar..men blir jo litt jobb

Volvo-245-
06/02/11, 20:44
De punkta som er domme er de på forskjermenen, resten er vell ganske greie

volvobrage
06/02/11, 20:47
De punkta som er domme er de på forskjermenen, resten er vell ganske greie

syns det blir så mykje hol på topp plata og eg på nye fronten vertfall..men er vel kansje nødvendig for og holde skiten på plass:)

gatebilboy
06/02/11, 20:59
ja mener du på de eldre bilene eller på nyere?
har ikke fått tak i gammel front enda, La ut ØK tråd men får ikke no særlig med svar.

Noen som har komplett fornt?? jeg trenger!!

hva byr du for en front da?

Volvo-245-
07/02/11, 23:04
Noen som vet om lykteplatene er like på de forskellige frontene? Ny og gammel?

TurboNoob
08/02/11, 13:39
Hvis du tenker på platene som lyktebrakettene skrue fast i, så er det gammel fram tom 1980, og ny fra 1981. Tror ikke det var noe nytt på 1986 modellen.

Volvo-245-
08/02/11, 17:01
så du tror ikke lykteplatene er forskjellige?

Daniel V
09/02/11, 16:42
Ja jeg har jo en 88 mod og skal bytte til eldre front, er det bare forskjermer som er den store forskjellen? er det ikke forskjeld på frontplata?

Det står jo det i posten min at jeg også byttet frontplate! :p

Volvo-245-
09/02/11, 16:49
Det står jo det i posten min at jeg også byttet frontplate! :p

Ja men jeg mener de platene lyktene er skrudd i, det er lykteplatene.
Plata under er nedre frontplate og den over er Låseplata eller øvre frontplate


Hva byttet du?

Daniel V
09/02/11, 17:12
Ja men jeg mener de platene lyktene er skrudd i, det er lykteplatene.
Plata under er nedre frontplate og den over er Låseplata eller øvre frontplate


Hva byttet du?

Jeg byttet alt jeg, på min. Tok bare alt rett fra delebilen, pusset det ned, lakkerte det i riktig farge, og monterte det på min.

TurboNoob
09/02/11, 18:53
Lykteplatene for 1981+ er forskjellige fra de tom 1980. Skal du ha USA-front på 1981+ bil, så må du bytte til nedre frontplate og lykteplatene fra en bil 1975 til 1980.

Volvo-245-
09/02/11, 20:17
Jeg byttet alt jeg, på min. Tok bare alt rett fra delebilen, pusset det ned, lakkerte det i riktig farge, og monterte det på min.

Takk for et ordentlig svar :) jeg skal gjøre det samme

Volvo-245-
09/02/11, 20:18
Lykteplatene for 1981+ er forskjellige fra de tom 1980. Skal du ha USA-front på 1981+ bil, så må du bytte til nedre frontplate og lykteplatene fra en bil 1975 til 1980.

Yes. har skaffa det meste av det jeg trenger nå. :)