PDA

Vis full versjon : "Flatblade" visker fra Biltema



Karlsen
14/12/09, 18:26
"Flatbladevisker" fra biltema

Etter 2 måneder på ihjel salta veier må jeg si meg megetfornøyd. Syntes de holder formen og viskeevnen bedre enn standard Bosch viskere jeg har brukt før. Og til en rimeligere penge. Noe penere er de også, selv om viskerarmen i seg selv er like stygg;) Anbefales fra min side hvertfall:)

treboR87
14/12/09, 19:11
kjøpte også slike for ett par uker siden.. testet de sammen med spyling mens jeg kjørte i ca 80km/t.. måtte stoppe og tørke av ruten.. så absolutt ingen ting.. kanskje jeg har fått ett mandags produkt?

Anders
14/12/09, 19:36
Jeg har opplevd disse som "bråkete" etter en tids bruk, de lager rett og slett gnisselyder på ruta. Kanskje jeg ikke bruker de ofte nok?

Karlsen
14/12/09, 20:24
kjøpte også slike for ett par uker siden.. testet de sammen med spyling mens jeg kjørte i ca 80km/t.. måtte stoppe og tørke av ruten.. så absolutt ingen ting.. kanskje jeg har fått ett mandags produkt?

Merkelig, meget mulig du har fått et mandagsprodukt som sagt. Mine funker knall enda!:)

Karlsen
14/12/09, 20:26
Jeg har opplevd disse som "bråkete" etter en tids bruk, de lager rett og slett gnisselyder på ruta. Kanskje jeg ikke bruker de ofte nok?

Mine er stille enda, men blir brukt meget flittig. De salter i Ålesundsområdet som om det var dommedag rett rundt hjørnet;) Men ting kan jo endre seg, får se når vinteren er over:)

Morgis
14/12/09, 23:03
Har dårlig erfaring med disse selv.
Fungerte dårlig på 850-ruta mi ettersom det ble store dødpunkter på hjørnene av ruten hvor ruten knekker innover.
Enten er det spensten i viskerarmene mine som er dårlig, ellers er det spensten i selve bladene på disse viskerene som er for hard. Fikk ikke nok press på midten av dem når viskerene stod rett opp..

Kjøpte standard viskere igjen fra clas ohlson. Fungert 1år nå :)

Foe
15/12/09, 02:21
Jeg har vært rimelig fornøyd med disse viskerne fra biltema..
Ikkeno skrik og pusser bra..

Men 940'n har jo en rimelig flat rute da.. :D

Frode

TeamBørnOut
15/12/09, 16:13
Har dere prøvd en type som heter "master kraft" ?
Jeg har aldri angret så mye på at jeg kastet de gammle mine:D
Hadde noen superslitte gammle orginale. kjøpte disse. kastet de gammle på en tur jeg var på. begynte å kjøre å skjønte dette var søppel.. Inn på neste bensin stasjon for å kjøpe 2 stk nye :D

mister j
15/12/09, 22:55
De som KCL importerer, TRICO heter de.Flatblades til både orginal flatblades-armer, og vanlige armer.
Disse har jeg kjørt med i over et år, og like gode gitt:)
Får faktisk bakrutevisker i orginalt utforelse til V70n;)
Tror Thorshov har disse i sortementet,

kirkis
17/12/09, 20:18
Jeg er på mitt andre sett med biltemaviskere og er fornøyd. Har inntrykk av at is og snø sitter dårliger på disse, og at det er færre hull og kriker og kroker isen kan fryse fast i.

mister j
18/12/09, 22:42
Ser ut som om svenskene ikke er så fornøyde heller (ink. halvsvensken Ragge1:D):http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=16686

TeamBørnOut
18/12/09, 23:25
folk som syns disse er bra kan umulig ha noe bra syn eller hatt bra viskere fra før?
prøvd de på s90 honda crv og div kammerater har prøvd de. det lå en pakke med slike i min mx3 når jeg kjøpte den også. merklignok var de ikke brukt mye....

Kodja
21/12/09, 22:21
har had mine "flatblade" viskere på 700 og 900n nå i 2 år. samme viskerne! de visker fremdeles helt toppers. har på ene viskern løsnet litt i gummien som ligger nedpå, sikkert pga is når jeg skrapte, sånn 5-10 cm helt i ytterkant på bladet. men de fungerer helt ypperlig å har aldri had bedre viskere uansett merke! 2 ÅR :O tommelen opp fra meg!

ChrML
25/12/09, 19:21
har had mine "flatblade" viskere på 700 og 900n nå i 2 år. samme viskerne! de visker fremdeles helt toppers. har på ene viskern løsnet litt i gummien som ligger nedpå, sikkert pga is når jeg skrapte, sånn 5-10 cm helt i ytterkant på bladet. men de fungerer helt ypperlig å har aldri had bedre viskere uansett merke! 2 ÅR :O tommelen opp fra meg!
Tar du med viskerene dine inn i varmen og koser med de i senga hver kveld?

Kodja
28/12/09, 23:37
Tar du med viskerene dine inn i varmen og koser med de i senga hver kveld?

hehe nope :D
bare utrolig imponert at de har holdt slik så lenge! de visker stabilt selv i slaps og snøen som er nå! helt utrolig!!! å jeg gidder ikke løfte de fra ruta når det fryser på engang... virkelig et bra parti de måtte ha kjøpt inn den gangen da! men det var helt ferskt mener jeg da jeg kjøpte mine.

jonass
01/01/10, 21:54
hvordan er bosch sine? blir og kjøpe nå snart da di jeg kjøpte på biltema ikke passet

Kenneth R
02/01/10, 15:34
Eg ble skuffet over Bosch sine viskere sist eg kjøpte, 2-3mnd så måtte eg bytte. Då kjøpte eg biltema, de visket ok men lagde en grusom skrikelyd. Så for meg virker det litt lotto om en får brukbare viskere.

locked
02/01/10, 22:32
jeg har brukt mangen fra biltema, varer ikke spesielt lenge!

Men, nevnt TRICO viskere her, det kjører jeg på nå. De er meget bra! Selges på Statoil i norge og sverige ihvertfall men koster jo 5-600kr for et par stk på bensinstasjonen <-- RAN!

Wahl
03/01/10, 16:14
Jeg kjøpte slike, de suger :)

Straydog
03/01/10, 17:21
Ser at Bosch har slike flatblade-viskere, også til eldre biler, men da trengs visstnok noe som heter "Retrofit"... Noen som har snøring på hvor man får tak i dette?

volvoRsport
03/01/10, 18:03
Noen som har snøring på hvor man får tak i dette?

Et sted dem selger Bosch?

Wahl
05/01/10, 18:56
Mekonomen

Veronica
26/01/10, 10:35
Jeg har opplevd disse som "bråkete" etter en tids bruk, de lager rett og slett gnisselyder på ruta. Kanskje jeg ikke bruker de ofte nok?

Ikke alltid at viskere og spylervæske passer sammen heller..Synes viskerne oppfører seg forskjellig etter om jeg bruker billig eller dyr væske.

Ola Hagen
26/01/10, 19:05
jeg kjøpte flatblade som passer til 960'n ( 760 1988- i bilproduktbeskrivelsen) og den funka litt, men dreiv og hoppet litt nederst, pluss at det ikke ble skikkelig dratt bort spylevæske, ble da noen slike striper som gjør det helt jævli å kjøre med om kvelden/natta med møtende trafikk...

Bytta tilbake til bosch fra bensin stasjon, funker bra og skriker ikke i det hele tatt, men synes egentlig bosch ikke er så kjempe bra på høst/vår drittvær heller da..

TeamBørnOut
26/01/10, 19:10
Du har sikkert fått noen gammle. Jeg fikk noen som var helt hvite en gang hehe. fikk bytta di tilbake mot penger (de andre var veldig gammle også :P) kjøpte nye på bosch service sted og de fungerte gull :D
faktisk de beste jeg har hatt. vurderte faktisk å ta de av når jeg solgte bilen :P

Sjakalen
28/01/10, 14:06
Nå har det ikke tatt så lang tid før min begynner å slutte å ta foran og bak. Gjelder begge to. De bråker også noe inni helsike når det blir under 0.

Thomas S
28/01/10, 23:49
har slike selv, de var bra de første timene, til det begynte å pøse ned, da tok de jo nesten ingenting

TeamBørnOut
29/01/10, 08:26
Jeg tenkte kjøpe slike i dag å lage en liten "se, så dårlige de er" :D

DanSteffen
01/02/10, 11:47
Har ikke testa flatbald fra Biltema jeg! Men vurderer å prøve det kanskje! Se hvordan dem funker på 850'in min:)

Nå kjører jeg med Denso viskere. og er meget godt fornøyd. Visker i all slags vær dem:) Om det snør mye f.eks så er det bare å sette varmaparatet opp mot ruta å viske på! Funker gull, Denso viskerne:)

TeamBørnOut
01/02/10, 15:21
Jeg kjøpte! skal legge ut bilde av frontruta mi etterpå :D

Gneizten
04/02/10, 18:12
Jeg kjøpte! skal legge ut bilde av frontruta mi etterpå :D

hvor blir det av bildet da, eller fungerte viskerene så bra at du ikke vil vise det? :p

TeamBørnOut
04/02/10, 23:11
hvor blir det av bildet da, eller fungerte viskerene så bra at du ikke vil vise det? :p
haha, jeg glemte å ta! fikk hastverk og måtte bytte visker fort! glemte det!
Men for noe søppel.... Det værste var jo når det hadde satt seg is på dem. tok jo tid å få de frie for is også!:D

TvilsomRacing
11/02/10, 14:04
visker relativt greit, men bråker noe JÆVLIG!! Høres ut som ett ustemt symfoniorkester i bakrus hver gang de drad forbi!!
skulle stått "hørelvern påbudt" på pakken....

Kodja
06/03/10, 23:06
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/354.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/355.jpg
da har jeg etter OVER 2 år eller så godt som 2 år i det minste om ikke over måttet skifte den ENE flatblade viskern fra biltema. godt gjor det med over 25000km i året på bilen :) å de har ligget på ruta hele tiden ikke stått oppe på vintern i speika, sikkert det som tok knekken på de i år nå, de frøs fast og ble dratt med oppover vinduet slik at gummin sprakk og dro seg av. ser nå i alle fall hva som skjedde med mine her etter 2år+ ;)
så håper jeg den nye viskern holder like lenge! :)

BlåFare
09/03/10, 15:34
synes de funker ypperlig på min iallfall.
men så kjøpte jeg de for knappe 3uker siden :P

Men enn så lenge brae viskere

Magnus Hagtvedt
13/03/10, 22:52
Jeg hadde slike i 1 år på 740'n min, som gikk 20 000km det året. Og var egentlig fornøyd med dem. Når kjører jeg med Volvo's (vet ikke hvem som lager dem :p ). Og er like fornøyd med det etter 1,5år.

Børge Vikebø
14/03/10, 12:18
Jeg er på mitt andre sett nå, og jeg skifter uansett 1 gang i året.
Viskerene tar helt fint, men må av og til tørkes av med papir (dette gjør jeg med standard viskere også)
Kommer til å kjøre med denne typen en stund til frem til de evt skulle svikte i produktlinjen.

jonass
14/03/10, 20:57
Kjøpte noen flatblade viskere på jula, de funker bra. Har hatt de i 1mnd kanskje

mister j
14/03/10, 21:05
Når kjører jeg med Volvo's (vet ikke hvem som lager dem :p ). Og er like fornøyd med det etter 1,5år.
Tror det er Valeo som lager Volvo sine...

Lillevik
21/04/10, 01:21
Et tips er å kjøpte flatblade-viskerne fra TRICO, har hatt dem på mine 3 siste biler og er superfornøyd. Har hatt BOSH, Volvo orginal, Champion, men TRICO er min anbefaling.

:-D

TeamBørnOut
21/04/10, 08:21
dama har biltema sine nå. høyrevisker er ikke så veldig bra på høyredel av viskeren.. ikke nok press på ruta.. og de er ikke veldig fine i høye hastigheter :P

Karlsen
21/04/10, 09:26
Har mine enda jeg, funker som bare det. Tar hele bredden, men nå har ikke jeg til vane å ligge å drive i flere hundre km/t;)

TeamBørnOut
24/04/10, 17:47
har slike selv, de var bra de første timene, til det begynte å pøse ned, da tok de jo nesten ingenting
Legg ut bilde fra bilen din så er det et godt eksempel på hvor dårlig de viskerne blir pressa mot ruta :)

Thomas S
24/04/10, 17:53
Legg ut bilde fra bilen din så er det et godt eksempel på hvor dårlig de viskerne blir pressa mot ruta :)

hehe..
ja de duger ikke i fart som du sier :P
http://forum.vccn.no/

roarrr
04/05/10, 07:28
Synes Tricos viskerblad fungerer veldig bra.

olavxxx
09/05/10, 17:20
jeg har brukt biltema flatblades i 2 år nå.. fungerer fremdeles knall (1995 960)

TeamBørnOut
09/05/10, 20:44
Ta bilde av de på bilen din. De tar ikke helt i høyrehjørne på 960ne våres... å det skal en vindusvisker gjøre hvis den skal fungere....

olavxxx
09/05/10, 22:29
Ta bilde av de på bilen din. De tar ikke helt i høyrehjørne på 960ne våres... å det skal en vindusvisker gjøre hvis den skal fungere....

skal sjekke neste gang vi er ute med bilen.
jeg tror de tar hele området.

ps. kjøpte mine i sverige, men vil tro det er samme de selger i Norge.

har lagt på motorvei i utlandet også, uten å merke noe problemer med bladene..

Madice
12/05/10, 17:36
har hatt mine i 1 måneds tid nå, de tar ikke helt nederst i høyre hjørne, slik folk sier, men ellers er jeg meget fornøyd med dem, landevei eller grusvei spiller ingen rolle! og uansett, man ser jo aldri nede i høyre hjørne uansett:rolleyes:;)

TeamBørnOut
12/05/10, 17:37
er greit å ha sikt i hele frontruta når man sladder rundt i regnvær.

Iversen
13/05/10, 19:59
Ta bilde av de på bilen din. De tar ikke helt i høyrehjørne på 960ne våres... å det skal en vindusvisker gjøre hvis den skal fungere....

Du har tydlighvis ikke kjørt Ford Transit T300.. Vær passasjer i denne når det regner og forbered deg på å ikke se noe.. :)

Christian
14/05/10, 15:56
Bruker Bosch sine jeg, storfornøyd.

Nero
28/06/10, 14:40
Var innom biltema i dag å kjøpte viskere. La merke til at biltema fører 2 typer med flate viskere. Den ene lå i pappeske med navnet "Flatblade" mener jeg, mens de hadde en som ser mer solid/ordentlig ut i plast som het for Aerodynamic.
Jeg kjøpte sistnenvte siden jeg vil prøve ut dem. De kosta 89kr per.stk kontra 119kr for dem som kalles for Flatblade.
Er ikke sikkert de er noe å samle på, men får nå sjå:p