PDA

Vis full versjon : Turbo bytte



dessarun
31/01/11, 21:34
Hei!

Har en Volvo s70 2.0l lavtrykksturbo.
Det som er tanken er å bytte turbo, har en 16T med med kona flens, og på bilen min er det flat flens. Det er jo samme eksoshuset på orginal turboen og på 16T`en, så da kunne det jo bare gått an å byttet over luftdelen?? Dette er bare for å prøve :)

Så lurte jeg også på om det er noen andre enn mitsubishi turboen som er bolt on?? Hvertfall nesten. Kan godt være kinaturbo.

Tanken er å få 300hk i den.

cossykiller
31/01/11, 21:40
for og få mer turboer "bolt on" så kan du frese vekk tettningen som er originalt i grenrøret ditt, dette er en "pyramide"tettning tror jeg de kaller det. Fres den plan så passer flere turboer bolt on, på de fleste så må du jo bytte ut vann og oljekjølinger osv.. men det er fort gjort

dessarun
31/01/11, 21:48
for og få mer turboer "bolt on" så kan du frese vekk tettningen som er originalt i grenrøret ditt, dette er en "pyramide"tettning tror jeg de kaller det. Fres den plan så passer flere turboer bolt on, på de fleste så må du jo bytte ut vann og oljekjølinger osv.. men det er fort gjort


Ok:) må vel ha av grenrøret for å få gjort det da antar jeg?
Ja må vel fort vekk det, men er ikke det største problemet det isåfall.

cossykiller
31/01/11, 21:58
ja, du må nok av med grenrøret, er for gjort så lenge du ikke knekker noen, kan jo få fram vinkelsliper om du er skikkelig stødig på hånda :p men når du setter inn eksosboltene så smør dem inn med kobberpasta så du får dem ut igjen :) Hvor mye er du ute etter og hvilken type eksos har du ?

TeamBørnOut
31/01/11, 21:59
gå for 19T isteden for 16t. same shit men leverer litt mer luft hvis det skulle trenges

dessarun
31/01/11, 22:03
ja, du må nok av med grenrøret, er for gjort så lenge du ikke knekker noen, kan jo få fram vinkelsliper om du er skikkelig stødig på hånda :p men når du setter inn eksosboltene så smør dem inn med kobberpasta så du får dem ut igjen :) Hvor mye er du ute etter og hvilken type eksos har du ?

Hvor mange hk du mener?
På bilen nå har jeg orginal eksos.

TeamBørnOut
31/01/11, 22:05
bytt ut til 3" hele veien før du bytter turbo du :P kanskje du blir fornøyd :D

dessarun
31/01/11, 22:08
gå for 19T isteden for 16t. same shit men leverer litt mer luft hvis det skulle trenges

Ja har tenkt litt på det :)
Har en tidlig spool-up med 19T, nogenlunde jevt drag, eller er det mere turtallskick?

Har justert opp orginal turboen nå, men merker ikke bilen tar i så my før turtellern kommer over 4000.

dessarun
31/01/11, 22:09
bytt ut til 3" hele veien før du bytter turbo du :P kanskje du blir fornøyd :D

Ja veit det vil bli no forskjell, men det blir seinere. I første omgang, bytte turbo og chippe bilen, så tar jeg steg for steg etter det :)

TeamBørnOut
31/01/11, 22:13
Hvorfor begynne i feil ende? Ikke bra for motoren at du skal lade mer uten å få ut eksosen heller. Du drikker ikke avførings middel og snærper igjen ræva.
gjør det rett å begynt i riktig ende...
svakheten i motorene er "dårlige" råder som bøyer seg hvis man ikke får ut eksosen..

dessarun
31/01/11, 22:22
Hvorfor begynne i feil ende? Ikke bra for motoren at du skal lade mer uten å få ut eksosen heller. Du drikker ikke avførings middel og snærper igjen ræva.
gjør det rett å begynt i riktig ende...
svakheten i motorene er "dårlige" råder som bøyer seg hvis man ikke får ut eksosen..


Ja men eksosen tar jeg etterhvert, trur motorn skal overleve forde jeg.

GMV
31/01/11, 22:29
Autotech i Sverige har chip til ditt oppsett.

-19T turbo (Måtte være 19T, ikke 16 eller 18T)
-3" eksos hele veien, og ja merker stooor forskjell mellom 3" og orginal.
-Filter Innsats eller åpent.

dessarun
31/01/11, 22:38
Autotech i Sverige har chip til ditt oppsett.

-19T turbo (Måtte være 19T, ikke 16 eller 18T)
-3" eksos hele veien, og ja merker stooor forskjell mellom 3" og orginal.
-Filter Innsats eller åpent.


Ok :)
Har åpent KN filter på den.
Men på "Krb" så kunne dem chippe bilen min der også, og det er ikke så langt unna meg så det skal jeg nok få til.
Men sånn for å ha sagt det så kommer eksosen etterhvert, først og fremst så er det turbo og chip:)

Men med 19T, er det tidlig spool-up,jevnt drag i den? eller er det mere turtallskick med den?
Vil vel bli et litt mer jevt drag med 3" eksos kanskje.

TeamBørnOut
31/01/11, 22:38
Ja men eksosen tar jeg etterhvert, trur motorn skal overleve forde jeg.
haha jeg ønsker bare lykke til :D

dessarun
31/01/11, 22:39
haha jeg ønsker bare lykke til :D

Jo takk:D

TeamBørnOut
31/01/11, 22:39
Ok :)
Har åpent KN filter på den.
Men på "Krb" så kunne dem chippe bilen min der også, og det er ikke så langt unna meg så det skal jeg nok få til.
Men sånn for å ha sagt det så kommer eksosen etterhvert, først og fremst så er det turbo og chip:)

Men med 19T, er det tidlig spool-up,jevnt drag i den? eller er det mere turtallskick med den?
Vil vel bli et litt mer jevt drag med 3" eksos kanskje.

Blir gjevnere drag med original eksos fordi du ikke får ut en dritt effekt på topp :P
Ikke en dritt forskjell med 19T. er nesten samme turbo du har nå. ikke noe forskjell

dessarun
31/01/11, 22:46
Blir gjevnere drag med original eksos fordi du ikke får ut en dritt effekt på topp :P
Ikke en dritt forskjell med 19T. er nesten samme turbo du har nå. ikke noe forskjell

greit det Mr.

GMV
31/01/11, 22:53
Men du må huske den chippen KRB har er mest sansynligvis beregnet for en 2.0T med orginal 13C turbo..... Autotech var laget til et slikt oppsett. Og hvis du skal bytte turbo så anbefaler jeg deg å bytte eksoshuset til det som sitter orginalt på 19T, dvs 3" vinklet utblås. Er noe større A/R på den enn den som står i og det er absolutt å foretrekke. Dermed så må du også ha nytt fremrerør, og da er det vel likegodt å satse på 3" i samme slengen? Jeg gjorde som deg og kun stappet 16T inn i orginalt 13C eksoshus med orginal eksos pga ett uforutsett turbohavari, gikk helt greit det, men ble ikke særlig sprekere.

dessarun
31/01/11, 23:09
Men du må huske den chippen KRB har er mest sansynligvis beregnet for en 2.0T med orginal 13C turbo..... Autotech var laget til et slikt oppsett. Og hvis du skal bytte turbo så anbefaler jeg deg å bytte eksoshuset til det som sitter orginalt på 19T, dvs 3" vinklet utblås. Er noe større A/R på den enn den som står i og det er absolutt å foretrekke. Dermed så må du også ha nytt fremrerør, og da er det vel likegodt å satse på 3" i samme slengen? Jeg gjorde som deg og kun stappet 16T inn i orginalt 13C eksoshus med orginal eksos pga ett uforutsett turbohavari, gikk helt greit det, men ble ikke særlig sprekere.

Jeg har snakket med han, og ordne chip hvis jeg bare satte på en 16T sa han, så det går nok bra:)
Ja har sett litt på den med vinklet, men koster fort vekk my, skal en bytte ut alt med en gang. Så jeg får se litt åssen det blir. Men er det noen anna turbo enn mistubishi som er å anbefale? :)

TeamBørnOut
31/01/11, 23:10
garrett gt28r

cossykiller
31/01/11, 23:13
hiv på v band flens på dpen din, så lipper du og tenke på overganger hvis du skal bytte senere :)

dessarun
31/01/11, 23:24
hiv på v band flens på dpen din, så lipper du og tenke på overganger hvis du skal bytte senere :)

Aha ;)

cossykiller
01/02/11, 06:16
men 3" er nesten et must altså, så vil som de andre her anbefale deg til først av alt og kjøpe det :) også gjerne ikke montere det før du skal oppi med den nye turboen, da det sikkert må moddes litt på lengde osv :)

dessarun
01/02/11, 15:53
men 3" er nesten et must altså, så vil som de andre her anbefale deg til først av alt og kjøpe det :) også gjerne ikke montere det før du skal oppi med den nye turboen, da det sikkert må moddes litt på lengde osv :)

Okay:-) da får jeg tenke litt på det å se åssen det blir. Men åssen eksos er å anbefale? Jt, simons,bsr, ferrita? :-) helst billigst så mulig.

Morgis
01/02/11, 16:12
http://www.ipdusa.com/Volvo-S70V70-P80/Performance/Ipd-Turbo-Back-Exhaust-System/p-128-372-5328/

5500kr + moms og frakt for komplett 3" eksos med racekat :)

dessarun
01/02/11, 16:45
http://www.ipdusa.com/Volvo-S70V70-P80/Performance/Ipd-Turbo-Back-Exhaust-System/p-128-372-5328/

5500kr + moms og frakt for komplett 3" eksos med racekat :)

Se der ja:-) veit du hvor mye det er for frakt? Men på det, så det ut som det var 3" downpipe og resten 2,5", stemmer det? Vil helst ha 3" hele veien isåfall.

GMV
01/02/11, 16:52
Om du skal ha JT anbefaler jeg deg det med to potter på om du ikke vil ha veldig høy during inne i bilen.

dessarun
01/02/11, 17:50
Om du skal ha JT anbefaler jeg deg det med to potter på om du ikke vil ha veldig høy during inne i bilen.

Ja blir to potter isåfall :)
Men er vel ikke no vits å ha med denna katalisatorn ve?

Asgeirhalvorsen
01/02/11, 20:37
ipd sitt eksos kommer på 1600 dollar + moms. 578 dollar i frakt til norge....

dessarun
01/02/11, 21:28
ipd sitt eksos kommer på 1600 dollar + moms. 578 dollar i frakt til norge....

Aha, det blir fort vekk litt dyrt, blir billigere å handle fra BCB da :)

dessarun
02/02/11, 10:40
Hvor er det billigst å handle gt28r isåfall, noen som vet? :)

session
02/02/11, 10:45
Krb har vel/kan skaffe, men er alt annet enn billig:-P du får jo kinakopier av di, men da er det ikke sikkert du sover godt om natta;-)

dessarun
02/02/11, 10:51
Krb har vel/kan skaffe, men er alt annet enn billig:-P du får jo kinakopier av di, men da er det ikke sikkert du sover godt om natta;-)

Hehe;) sier no der. Hvor får en kjøpt kinakopi da? :)

session
02/02/11, 11:49
Maxamtuning og kimmit har vel litt div. Men som sagt uannsett hva du kjøper som ikke er mitshu turbo krever modifikasjon på DP, vann, olje, slipe flens på grenrøret. Men det er jo egentlig bare småting:-)

dessarun
02/02/11, 16:33
Maxamtuning og kimmit har vel litt div. Men som sagt uannsett hva du kjøper som ikke er mitshu turbo krever modifikasjon på DP, vann, olje, slipe flens på grenrøret. Men det er jo egentlig bare småting:-)

Ok, takker for svar :)
Ja sant, er vel ikke den værste jobben.

dessarun
03/02/11, 14:34
Men hvis jeg kjøper en 19T med vinkla avgasshus og kjøper JT 3"eksos hele veien, burde jeg chippe bilen med en gang da?? Eller går det an å kjøre uten, hvis jeg ikke lader så mye?

TeamBørnOut
03/02/11, 16:31
Det er så og si samme turbo som du har. Skal du spare penger så får du kjøpt 19T kompressor del du kan montere på din turbo.

dessarun
03/02/11, 17:21
Det er så og si samme turbo som du har. Skal du spare penger så får du kjøpt 19T kompressor del du kan montere på din turbo.

Okay :)
Så det er ikke så store forskjellen på avgasshusa med andre ord?

TeamBørnOut
03/02/11, 17:23
nei :P de nyeste turboene er vinklet litt for å få litt bedre fløde ut av wg. men ikke stor forskjell. ikke noe jeg ville lagt penger i egentlig.
Det tar ikke lange tiden og plane grenrøret du har for å få vanlige turboer til å gli rett på (du får også kjøpt pakkninger som du kan legge i mellom så du slipper å plane det).

dessarun
03/02/11, 17:57
nei :P de nyeste turboene er vinklet litt for å få litt bedre fløde ut av wg. men ikke stor forskjell. ikke noe jeg ville lagt penger i egentlig.
Det tar ikke lange tiden og plane grenrøret du har for å få vanlige turboer til å gli rett på (du får også kjøpt pakkninger som du kan legge i mellom så du slipper å plane det).

Skjønner ;)
Men åssen er egenteli kinaturboene i forhold til orginale, funker dem greit?
Med tanke på holdbarhet og pris.
Dette er jo en vanlig bruksbil, så det blir jo ikke å kjøre helt "idiot" for å si det sånn da.

TeamBørnOut
03/02/11, 18:46
tja. de blir bedre og bedre. men på en så ny bil ville jeg nok gått for noe originalt. Men behøver ikke koste skjorta for det:)
Husk at dollaren er veldig lav nå :D

Td04 19t har exducer på 45mm på turbin siden. finn en turbo med nærmere 50mm :)
Du får ikke tregere spoolup selv om du går opp litt ( som mange tror, det er folk her inne som har lagt større turboer som spinner opp før 19T greiene på langt mindre effektive motorer).
du kan jo høre med "turbokongen" finn.no. han har en fetish for å selge volvo folk 19T. men han har sikkert noe bedre inne :P ville ihvertfall hatt 50mm turbin.. Da går du opp litt og du vil få en mye morsommere bil. Ikke minst, du stresser ikke motoren som du gjør nå heller.

dessarun
03/02/11, 20:42
tja. de blir bedre og bedre. men på en så ny bil ville jeg nok gått for noe originalt. Men behøver ikke koste skjorta for det:)
Husk at dollaren er veldig lav nå :D

Td04 19t har exducer på 45mm på turbin siden. finn en turbo med nærmere 50mm :)
Du får ikke tregere spoolup selv om du går opp litt ( som mange tror, det er folk her inne som har lagt større turboer som spinner opp før 19T greiene på langt mindre effektive motorer).
du kan jo høre med "turbokongen" finn.no. han har en fetish for å selge volvo folk 19T. men han har sikkert noe bedre inne :P ville ihvertfall hatt 50mm turbin.. Da går du opp litt og du vil få en mye morsommere bil. Ikke minst, du stresser ikke motoren som du gjør nå heller.


Jaha, takker så mye for info :)
Har du noen turboer du kunne anbefalt, hadde vært fint? :)

GMV
03/02/11, 20:49
Jeg skal prøve denne i V70'n tenkte jeg.
T3/T4 (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-T04E-Ball-Bearing-Turbo-Charger-Civic-VW-Golf-S13-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem255ee37fc9QQitemZ16050 5757641QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries)
Vet ikke om den er brukanes ennå men håper den kommer til å funke, btw så skiftet jeg aksiallageret til 360 graders i samme slengen.
Du må å huske at støynivået på eksosen øker betraktelig med større turbinhjul.....

session
03/02/11, 20:57
hadde sånn på 940'n min, den holdt i 7mnd, da tok bilen kvelden, men var ikke noe mere slakke i den da enn når den var ny :) den gikk javnt på 1,4-1,6 og blei aldri pent innkjørt på under 1bar i 100mil eller hva folk mener :p

la ikke veldig merke til mere støy med den kontra 13c'n, fullt ladetrøkk på 2500 og holder helt ut hvertfall :)

dessarun
03/02/11, 22:10
Jeg skal prøve denne i V70'n tenkte jeg.
T3/T4 (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-T04E-Ball-Bearing-Turbo-Charger-Civic-VW-Golf-S13-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem255ee37fc9QQitemZ16050 5757641QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries)
Vet ikke om den er brukanes ennå men håper den kommer til å funke, btw så skiftet jeg aksiallageret til 360 graders i samme slengen.
Du må å huske at støynivået på eksosen øker betraktelig med større turbinhjul.....

Aha :)
Mange hk er den god for da? Og er den vannavkjølt?
My koster det å få den te Norge da?

Kalsn
03/02/11, 23:28
Jeg skal prøve denne i V70'n tenkte jeg.
T3/T4 (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-T04E-Ball-Bearing-Turbo-Charger-Civic-VW-Golf-S13-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem255ee37fc9QQitemZ16050 5757641QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries)
Vet ikke om den er brukanes ennå men håper den kommer til å funke, btw så skiftet jeg aksiallageret til 360 graders i samme slengen.
Du må å huske at støynivået på eksosen øker betraktelig med større turbinhjul.....
Finner vell kinaturboer til 3ganger lavere pris og samme "kvalitet"? Er vell akkurat samme som man får til 1500 levert på døra? (skyt meg viss jeg tar feil her..) 400 dollar, pluss evt frakt og moms osv, hørtes mye ut, vet vi fant den "1500kr" turboen ,akkurat samme turbo, til nærmere 500 dollar på ebay å :D

GMV
04/02/11, 11:59
Finner vell kinaturboer til 3ganger lavere pris og samme "kvalitet"? Er vell akkurat samme som man får til 1500 levert på døra? (skyt meg viss jeg tar feil her..) 400 dollar, pluss evt frakt og moms osv, hørtes mye ut, vet vi fant den "1500kr" turboen ,akkurat samme turbo, til nærmere 500 dollar på ebay å :D

Ikke med kulelager til 1500,- nei, den går jeg ikke på. Den rekker til rundt 400Hk.

dessarun
04/02/11, 21:32
Ikke med kulelager til 1500,- nei, den går jeg ikke på. Den rekker til rundt 400Hk.

Okay ;)
Åssen pris blir det på den turboen da for å få den til Norge?

dessarun
06/02/11, 22:09
Holset HX35, er det noen som har prøvd den på en sånn motor?
Er det no å anbefale? :)

Soulair
07/02/11, 07:31
garrett gt28r

Den har hørt flere anbefale til femmere! Hvordan tror du denne vil fungere på en 2.5 turbo? Når kan man forvente maks ladetrykk?

Står en 13G på min nå, og jeg syns det både starter for tidlig (faktisk..) og dør ut aaaaalt for tidlig. I tillegg merker jeg at bilen mister litt av draget i lange oppoverbakker...:rolleyes:

dessarun
09/02/11, 21:32
Ingen som vet om det ville funka med en Holset HX35 på bilen? :)
Med tanke på om det er plass til den nedi der?
Er det no å anbefale på denne motoren?

Slettmyr
09/02/11, 21:38
Ingen som vet om det ville funka med en Holset HX35 på bilen? :)
Med tanke på om det er plass til den nedi der?
Er det no å anbefale på denne motoren?

Kan se ut som det er plass til det... om du mikser til et lite grenrør :p
http://www.blocket.se/alvsborg/Grenror_T5_holset_hx40_38mm_westgate_32019959.htm? ca=4&w=3

dessarun
09/02/11, 21:53
Kan se ut som det er plass til det... om du mikser til et lite grenrør :p
http://www.blocket.se/alvsborg/Grenror_T5_holset_hx40_38mm_westgate_32019959.htm? ca=4&w=3



Hehe, den var ikke dum :D
Men veit ikke om det er plass nedi der med orginalt grenrør? :)

torwith
10/02/11, 08:59
Hva er den reele forskjellen på 13G og 16T? ser jo lik ut

GMV
10/02/11, 09:05
Hva er den reele forskjellen på 13G og 16T? ser jo lik ut

Større kompressor hjul og større eksoshus (på noen). Den fysiske størrelsen er lik ja.

torwith
10/02/11, 10:30
bruker de torx boltene som sitter i grenrøret/turboen å sitte sykt hardt?

dessarun
10/02/11, 11:40
bruker de torx boltene som sitter i grenrøret/turboen å sitte sykt hardt?

Ja dem sitter godt. Smart å løsne alle og skru dem litt etter litt alle sammen, istedenfor å truge ut en og en;-)

torwith
10/02/11, 11:50
Ja dem sitter godt. Smart å løsne alle og skru dem litt etter litt alle sammen, istedenfor å truge ut en og en;-)

Brukte du torx skrallesett eller torx faste nøkler (ikea utførelse)?

dessarun
10/02/11, 11:56
Brukte du torx skrallesett eller torx faste nøkler (ikea utførelse)?

På min satt det faktisk bare vanlige muttere. Sikker på at det ikke er det på din også?

torwith
10/02/11, 12:05
På min satt det faktisk bare vanlige muttere. Sikker på at det ikke er det på din også?

til meg er downpipe fæsta med muttre/pinnebolter til turboen. Turboen og grenrøret er festa sammen med torx bolter.

dessarun
10/02/11, 12:49
til meg er downpipe fæsta med muttre/pinnebolter til turboen. Turboen og grenrøret er festa sammen med torx bolter.

Ok, da er det forskjellig ;)

dessarun
10/02/11, 17:00
Ingen som vet om det ville funka med en Holset HX35 på bilen? :)
Med tanke på om det er plass til den nedi der?
Er det no å anbefale på denne motoren?

The Sven
10/02/11, 17:25
Hei!

Har en Volvo s70 2.0l lavtrykksturbo.
Det som er tanken er å bytte turbo, har en 16T med med kona flens, og på bilen min er det flat flens. Det er jo samme eksoshuset på orginal turboen og på 16T`en, så da kunne det jo bare gått an å byttet over luftdelen?? Dette er bare for å prøve :)

Så lurte jeg også på om det er noen andre enn mitsubishi turboen som er bolt on?? Hvertfall nesten. Kan godt være kinaturbo.

Tanken er å få 300hk i den.

Er vel mer hensiktsmessig å bytte eksoshuset, regner med det er forskjell på impelleren på de turboene.

dessarun
10/02/11, 17:47
Er vel mer hensiktsmessig å bytte eksoshuset, regner med det er forskjell på impelleren på de turboene.

Impelleren?

dessarun
11/02/11, 11:46
Er det noen som har peiling på om Holset HX35 er no å ha på bilen?? :)
Er det plass nedi der, og er den noe å anbefale på den motoren?

Hadde vært flott med et kjapt svar :D

gull pilen
11/02/11, 14:05
hadde sikkert funket bra det, men litt skeptisk på plass da disse er ganske store..

session
11/02/11, 14:13
Det skal funke på det berømte kusehåret det altså, har ikke sett så mange av den på en sånn motor, men da har du hvertfall en turbo som holder med lenge;-)

dessarun
11/02/11, 16:27
Ok:-) blir det seint ladetrykk med den? Å hvor my hk kan jeg få med den turboen, 3"eksos og chip?

Robert H.
11/02/11, 19:41
Du kan jo søke på Google på Holset HX35!
Det ligger mange videoer på youtube med bla Saaber med HX35.

dessarun
11/02/11, 21:04
Du kan jo søke på Google på Holset HX35!
Det ligger mange videoer på youtube med bla Saaber med HX35.

Ja har sett på det, men er ikke mange som har det på den motoren jeg har på YouTube.

Robert H.
11/02/11, 22:19
Ja har sett på det, men er ikke mange som har det på den motoren jeg har på YouTube.

Nei, men du får jo en ide siden slagvolumet er noenlunde det samme.

dessarun
12/02/11, 02:03
Nei, men du får jo en ide siden slagvolumet er noenlunde det samme.

Ja det er sant ;)

dessarun
16/02/11, 19:31
Holset HX35 med 12er hus, er det no å sette på bilen? :)
Sliter litt med å få bestemt meg hva jeg vil ha på bilen. hehe

Går det an å bare sette på en reducer på luftsiden, over til luftrøret?? Er vel 4" på turboen, og på orginalslangen er det 2,5".
Og hva er den beste løsningen fra turbo og mot downpipe, noen forslag? :)

dessarun
17/02/11, 17:47
Holset HX35 med 12er hus, er det no å sette på bilen? :)
Sliter litt med å få bestemt meg hva jeg vil ha på bilen. hehe

Går det an å bare sette på en reducer på luftsiden, over til luftrøret?? Er vel 4" på turboen, og på orginalslangen er det 2,5".
Og hva er den beste løsningen fra turbo og mot downpipe, noen forslag? :)


Ingen som veit??? :)

gull pilen
18/02/11, 08:44
tror det blir litt voldsomt egentlig....
ender opp med å få ladetrykket langt oppi registeret.....

dessarun
18/02/11, 11:31
tror det blir litt voldsomt egentlig....
ender opp med å få ladetrykket langt oppi registeret.....


Ok :) Men har finni en som selger en ny KKK24, det er vel den som er hakke over 19t`en, men hvordan er den iforhold til 19T, med tanke på holdbarhet, effekt, hvor mye kan en lade med den med orginal innmat??

GMV
20/02/11, 11:06
19T og KKK24 fra S60/V70R leverer noe av den samme effekten. Men KKK har IKKE 360 graders lager og er dermed mer ømfintlig for høye ladetrykk/mottrykk. KKK får heller ikke like mye skryt som 19T på de svenske forumene. Du må å ha nye røropplegg for olje og vann på KKK da de skiller mot 13G/15G/16T/18T/19T.

dessarun
20/02/11, 16:35
19T og KKK24 fra S60/V70R leverer noe av den samme effekten. Men KKK har IKKE 360 graders lager og er dermed mer ømfintlig for høye ladetrykk/mottrykk. KKK får heller ikke like mye skryt som 19T på de svenske forumene. Du må å ha nye røropplegg for olje og vann på KKK da de skiller mot 13G/15G/16T/18T/19T.

Ok, takker så mye for svar :)

dessarun
03/03/11, 00:07
En styreenheten som har sittet på en V70 2,5l turbo 98modell som er chipa med BSR chip( oppgitt til 235hk), vil den funke på bilen min som er 2,0l turbo 98 modell?? :)

The Sven
03/03/11, 00:09
Funker nok men det er 2 motorer med helt vidt forskjellig karakter så at mappen for 2.5T blir noe særlig optimal for 2.0T det tviler jeg på :p

dessarun
03/03/11, 00:20
Funker nok men det er 2 motorer med helt vidt forskjellig karakter så at mappen for 2.5T blir noe særlig optimal for 2.0T det tviler jeg på :p

Ok, var en som skulle selge det så måtte bare forsikre meg om det ville funka eller ikke :)