PDA

Vis full versjon : Holset HX-35 Super turbo?



Frigstad Racing
31/01/11, 18:55
http://www.blocket.se/skaraborg/Holset_super_HX35_turbo_31077121.htm?ca=7&w=3

Er dette noe å gå for? Tenker både på åssen turboen er og prismessig.

Frigstad Racing
31/01/11, 18:56
Og eventuelt hva bør jeg spørre selger om? Hva må jeg vite for å se om dette er en turbo som passer meg?

TeamBørnOut
31/01/11, 18:58
"Finns med 8cm2" Hadde jeg hatt 6000kr skulle jeg kjøpt TVERT og prøvd dette kontra 12er huset :D
Ikke hørt om de turboene der før faktisk :D
8er hus er jo en del mindre en 12er huset.. 360lagre hjelper jo litt på spool... pulssplutt...
oh.... :D

Edit: ble litt yr her jeg satt :D
Men prisen er det ingen ting å si på! billig for en turbo dette! husk å spør om du trenger noen struping på oljesiden (antagelig 1.5mm ellerno pga lagre. men mulig dette sitter på turboen fra før).
Går du for noe sånt så smekk på et skikkelig grenrør. Eller skrik ut så kan du teste et grenrør jeg har :D

Frigstad Racing
31/01/11, 19:01
8 hus er altså bedre enn 12?
Trodde volvoen ville ha stort eksoshus :p?

TeamBørnOut
31/01/11, 19:03
Syns du ikke 8er hus er litt større en hva td05n har? :P

volvoRsport
31/01/11, 20:05
Syns du ikke 8er hus er litt større en hva td05n har? :P

8cm^2 vil jeg tippe tilsvarer rundt 0.63A/R. 12cm^2 tilsvarer ihvertfall 0.89A/R.

session
31/01/11, 20:05
nei nå holdt jeg på å vælve baklengs ut av stolen her TBO :eek: hadde du virkelig kjøpt 8'er hus i stedenfor 12'er hus som du annbefaler så varmt jevnt og trutt :rolleyes:

TeamBørnOut
31/01/11, 20:08
Prøv å finn mindre hus til de turboene? :)
Og her dukker det opp en :)
Hva ville du valgt? 12er hus eller 66349hus? :)
tror 8er huset skulle være stort nok. Skal søke litt på turbon :)

session
31/01/11, 20:13
hvis alle hx35'r har lik kompressor del så har jeg sett på den som sitter på traktoren hjemme og hvis 8'er hus tilsvarer 63ar som han over her trur så er den jo ikke hakkene ulik t3/t4'n min med 63ar og stor presse :)

TeamBørnOut
31/01/11, 20:18
finnes vell litt ulike typer av kompressor på dem også. har sett noen uten ported shroud også. men vet ikke om det var leif i annonsen eller om det var noe ombygd eller gammelt noe

session
31/01/11, 20:22
ja det kan henne det, den på traktoren hjemme hadde hvertfall ported shroud. guuud jeg sikkla etter det, pappa hadde sikkert ikke merka no om jeg hadde satt 13c'n på 6l cummins diesel'n :p

TeamBørnOut
31/01/11, 20:42
Sett på noe kina dritt og napp turbon :D

Frigstad Racing
31/01/11, 22:16
Kom med tilbakemelding hvis du finner ut av noe om denne turboen TBO. Har lest på forumet i flere tråder at du har greie på turbo :)

TeamBørnOut
31/01/11, 22:32
Nei har egentlig ikke så peil. men jeg skjønner at en turbo man ikke får lillefingern 2cm inn i ikke fungerer på 2.3 liter med boforst stål :D
Jeg har sykt lyst til å prøve den turbon der! Den har jo stort nok eksoshus for en B230.
55mm :) fåes med singel og twinentry.
Noen av disse super greiene hadde også mindre kompressor (noe som er fint. hx30 er jo veldig skjelden å finne... :/ men denne har vell en mellomting ellerno som jeg forstod.).
Jeg driver egentlig å soter / monterer noen ruter nå. men denne ligger i bakhue mitt hele tiden :D ser etter noe dritt jeg kan selge :D

Frigstad Racing
04/02/11, 18:18
Nei har egentlig ikke så peil. men jeg skjønner at en turbo man ikke får lillefingern 2cm inn i ikke fungerer på 2.3 liter med boforst stål :D
Jeg har sykt lyst til å prøve den turbon der! Den har jo stort nok eksoshus for en B230.
55mm :) fåes med singel og twinentry.
Noen av disse super greiene hadde også mindre kompressor (noe som er fint. hx30 er jo veldig skjelden å finne... :/ men denne har vell en mellomting ellerno som jeg forstod.).
Jeg driver egentlig å soter / monterer noen ruter nå. men denne ligger i bakhue mitt hele tiden :D ser etter noe dritt jeg kan selge :D

Ja det skjønner jeg og :p
Så det skal gå fint med det minste eksoshuset? Hva er fordelen/ulempen med å kjøre med det lille eksoshuset kontra det store? Greit nok at man må få ut nok luft (eksos) motoren må jo få puste uten mottrykk :p

Litt nyskjerrig på en sånn turbo, mangler bare penga :) hehe

Kalsn
04/02/11, 22:46
Vill ikke tro at du klarer å merke mye forskjell på 12^ hus kontra 8^, og særlig ikke med et annet grenrør, finns ikke lagg hos meg såfall (spooler faktisk raskere enn org turbo/grenrør:) ) 6000 nok er ikke så dårli pris, men er man frampå finner man de til halve prisen..

Frigstad Racing
07/02/11, 17:37
Lurer på om jeg skal bestille meg en sånn med 8'er hus når lønna kommer denne uka :)

Frigstad Racing
17/02/11, 18:12
Svensker var manko på disse turboene å skulle få de inn i løpet av februar kanskje!
Men han har HX 40 på lager, er det noe å ha da eller bør jeg vente på hx35'n?

Erfaringer med hx40? kontra hx35? takker for svar:)

Kalsn
17/02/11, 18:27
Svensker var manko på disse turboene å skulle få de inn i løpet av februar kanskje!
Men han har HX 40 på lager, er det noe å ha da eller bør jeg vente på hx35'n?

Erfaringer med hx40? kontra hx35? takker for svar:)

Skulle ikke ha blunket for å prøvd 40n!er ikke så mye større akkuart, hvordan avgasshus har de til den?

Frigstad Racing
17/02/11, 18:29
16cm2 :S

Frigstad Racing
17/02/11, 18:30
Jævlig svært, tror jeg venter heller på Hx-35'n :p

Frigstad Racing
01/03/11, 17:08
Men sende i post oppkrav til gøteborg kunne han faen ikke.. begynner å lure litt her nå :P
hvilke alternativer har jeg? T3 twinentry flens

Frigstad Racing
04/03/11, 17:41
Ok han fyren som selger disse her er MEGET useriøs.

- KUN forhåndsbetaling..
- Ikke sendt bilder av turboen selv om han har lovet å gjøre det..
- Usikker på hva slags flenser det egentlig er på den, men "skal sjekke det"..
- Tar ikke telefonen, noen ganger er det opptatt, noen ganger mobilsvar, noen ganger ringer det, så mobilsvar. Har prøvd en stund nå.

Dermed så dropper jeg den turboen!! Om den i det hele tatt fins da.... Trenger sårt en HX35

Kalsn
04/03/11, 19:01
Ok han fyren som selger disse her er MEGET useriøs.

- KUN forhåndsbetaling..
- Ikke sendt bilder av turboen selv om han har lovet å gjøre det..
- Usikker på hva slags flenser det egentlig er på den, men "skal sjekke det"..
- Tar ikke telefonen, noen ganger er det opptatt, noen ganger mobilsvar, noen ganger ringer det, så mobilsvar. Har prøvd en stund nå.

Dermed så dropper jeg den turboen!! Om den i det hele tatt fins da.... Trenger sårt en HX35

usikker på hvordan flens? Det er jo noe han burde vite siden han selger dem....

Frigstad Racing
05/03/11, 16:23
Ja var bare noe surr med han der.. Er på HX35 jakt :) kanskje handle en på ebay?