PDA

Vis full versjon : Grøftekanten's 745 Diesel



Grøftekanten
30/01/11, 19:09
Det hele begynte med at jeg trengte en billig pendlerbil til og fra jobben, og da falt valget på en bil som amazonbrage her på forumet skulle selge veldig billig.

Så på fredag reiste jeg å henta bilen på Oppedal i Sogn og Fjordane, og kjørte hjem 3000 kroner fattigere.

Vel på vei over Romarheimsdalen, løsna venstre vindusvisker ved festemuttern og jeg fikk doble viskere på førersiden, men heldigvis hadde jeg med Leatherman'en min, så jeg sladda inn på rasteplassen og fikk festa den :D

Kom hjem, og gikk rett til sengs.. Allerede dagen etterpå ble jeg glad i bilen. Det første jeg gjorde var å rive ut kassettspilleren fra 1986, og erstatte den med en simpel cdspiller og montere ISO kobling til spilleren. Også bar det på resten av helga på å fikse diverse lysfeil, turtellerfeil og fikse radioantennen..

Bilen ser nokså sjabby ut, men jeg har lekt med tanken på å rullemale den svartmatt, da jeg ikke skal ha bilen som utstillingsbil men pendlerbil, og ikke ønsker å legge ut de store summene på den.

I morgen rykker jeg til å fikser mellomakselopphenget og da er bilen så og si 100% teknisk stand.

Må også få kunne skryte av dieselforbruket på denne, da jeg har på halv tank kjørt fra Oppedal-bergen og ca 10 mil utenom dette, og tanken er ennå ikke på det røde feltet :p

I simpelheten er dette en bil jeg har blitt glad i og vil dele med dere :) Bilder og oppdateringer kommer!

R.G
30/01/11, 19:59
hive ut bilder nå:) gromt md diesel da;) åssen motor er det? sug eller turbo/tic?

Grøftekanten
30/01/11, 20:29
Er bare SUG her hehe.. trenger ikke turbo jeg til og fra jobb :P Er vel D24 den heter? Er vertfall en rekkesekser med frisk lyd, høres ut som en krysning mellom en bmw og en traktor.. Bilder kjem :)

R.G
30/01/11, 21:04
hehe:) ja D24 den heter ja:)

kompi
30/01/11, 23:17
venter spent på bilder nå

volvobrage
31/01/11, 16:44
bra du er fornøgd med bilen:)den er veldig behageleg og kjøre!!

rullemal den matt svart og kapp fjørene på den litt, så hjelper det litt på utsende:D

Stian745
31/01/11, 16:56
Artig og se at det e flere som har fått sansen for gode gamle dieselbilan :P