PDA

Vis full versjon : Tennplugg problemer på b230f



sikaflex
30/01/11, 16:49
Hei sliter med at tennplugger blir gåen etter en stund kjøring..
Motor fjusker på tomgang, etter en måne med kjøring me same tennplugger stopper motor når motor går på tomgang. skifter eg tennplugger går den fint igjen.

noen som har tips til ka som kan vere problemet?

har skifta;
rotor
fordeler låk
tennpluggkabler
tennplugger

har ingen feilkoder




Mvh dan kristian

TeamBørnOut
30/01/11, 16:50
innsugs lekasje et sted antagelig. hvordan ser pluggene ut? kan være hengt dyse også..

sikaflex
30/01/11, 18:11
innsugs lekasje et sted antagelig. hvordan ser pluggene ut? kan være hengt dyse også..

har skiftet insugspakning og pakning på gasspjeld,
noen god ide for å finne ut om dyser heng?

tennpluggene ser fine ut ser ingen ting gale med dei..

TeamBørnOut
30/01/11, 18:12
så de ser like fine ut. men du bytter de og da fungerer bilen igjen? ikke igjen sota?... virker litt rart :)

sikaflex
30/01/11, 18:21
så de ser like fine ut. men du bytter de og da fungerer bilen igjen? ikke igjen sota?... virker litt rart :)

synst dei såg heilt normale ut,, kan ta bilder av dei:)
men skiftet dei for 2 dager sida,, då fungerte den heilt fint,, men i dag fjusker den litt på tomgang,, blir værre å værre for kvar dag.
kan de være coil eller tenningsmodul?

TeamBørnOut
30/01/11, 18:23
er coilen sliten så vil den nok sote mer og mer ja. men da pleier ikke pluggene se bra ut.
jeg vet ikke om tenningsmodulen kan fungere "halveis". har bare hørt om at de dør hvis det blir noe galt.

Hvor har du kjøpt tenningsdelene dine hen? rotor og fordeler lokk etc?

sikaflex
30/01/11, 18:26
er coilen sliten så vil den nok sote mer og mer ja. men da pleier ikke pluggene se bra ut.
jeg vet ikke om tenningsmodulen kan fungere "halveis". har bare hørt om at de dør hvis det blir noe galt.

Hvor har du kjøpt tenningsdelene dine hen? rotor og fordeler lokk etc?

alt av tenningsdeler er kjøpt med bilxtra å diverse pakninger med bcb.
kan prøve en coil frå dele bilen min å sjå om de funker da.

TeamBørnOut
30/01/11, 18:33
bilextra selger dessverre samme rotor og fordeler lokk som biltema :P (Men de selger også en litt dyrere bosch / beru. hva fikk du?)

Prøv en annen coil og sjekk. skru gjerne av fordeler lokket og rengjør der også :)

sikaflex
30/01/11, 18:40
bilextra selger dessverre samme rotor og fordeler lokk som biltema :P (Men de selger også en litt dyrere bosch / beru. hva fikk du?)

Prøv en annen coil og sjekk. skru gjerne av fordeler lokket og rengjør der også :)

synst å huske de va bosh deler.. har hatt av fordelerlåk å jort reint,, men skall prøve coilen eg.

TeamBørnOut
30/01/11, 18:42
Ja prøv det. men rart pluggene ikke soter litt da..