PDA

Vis full versjon : Turtellern min er dau.. Tips?



Grøftekanten
30/01/11, 16:27
Turtellern på min 745 diesel er dau.. Hvor begynner jeg å feilsøke og hvor sitter giveren til turtelleren på diesel, på dynamoen eller?
Er forresten en D24 motor.

R.G
30/01/11, 17:35
sitter i dynamo ja. men er det byttet instrument eller turteller til fra bensin er det like dødt

Grøftekanten
30/01/11, 18:48
Fant ut av det når eg skulle bytte pærene i instrumentet.. Var bare en ledning som var løs. Ellers til andre på forumet som skulle få samme problem, så er det en W på dynamoen som skal gi turtallssignal som jeg forsto det :)

Ellers takk R.G :)

R.G
30/01/11, 18:50
da vart det ordning da:)

Grøftekanten
05/02/11, 19:30
Hmm.. Da er det et nytt problem angående dette.. Turtellern kommer å går litt.. Kjører jeg i en hump kommer den tilbake / forsvinner ofte.. Har gått over tilkoblingene bak på instrumenthuset.. Noen tips?

boman
05/02/11, 21:01
Gå over alle loddingene. Vanlig feil at loddingene bak der ryker.

Grøftekanten
13/02/11, 16:14
Da har jeg vært over loddinga 2 ganger, og loddet alt på nytt, men det enste som virket etterpå, var ALT utenom turtellern.. Kan det være selve turtellern som er gåen?? Jeg har og sjekket på dynamoen, der er det 2 tynne ledninger tilkoblet, og en stor kabel.

Help anybody? :D

boman
13/02/11, 16:45
Sjekka du også om skruene bak der er stramme?
Jeg sleit med en cruisekontroll som funka av og på, det var en skrue som ikke var stram bak der.. :p

R.G
13/02/11, 20:09
kan være turtellern å, turtellern i dieseln jeg har virker ikke rett etter oppstart når er kaldere enn 15-. får opp litt varme i instrument så kommer den. eller banker litt:p

Grøftekanten
13/02/11, 20:35
Skal ut nå å sjekke disse skruane.. Tror ikke tempraturen er noe problem.. er + 2 her, og kjører 30 min hver vei til og fra jobb og har fått god temp i bilen da. banking har jeg utprøvd :D

R.G
13/02/11, 23:34
Skal ut nå å sjekke disse skruane.. Tror ikke tempraturen er noe problem.. er + 2 her, og kjører 30 min hver vei til og fra jobb og har fått god temp i bilen da. banking har jeg utprøvd :D

noen som har bedre tempraturer enn her:p prøve å måle signale i kontakta ut fra kabelsko på dynamo når turteller er dau, tror du kan gjøre det med div multimetere. da kan du måle deg fram hvis du ikke finner noe feil. ute lukke att det er signale fra dynamo o.l og da måle inni bilen for så å finne ut om er turteller o.l. men sjekke instrument er en kjapp jobb:)

Grøftekanten
17/02/11, 20:04
Fungerte etter jeg "mistet" instumenthuset i bakken :D
Strammet og alle skruene på baksiden, kan ha vært det og. En stor kos til boman og alle andre som har vært til hjelp! :)