PDA

Vis full versjon : Kjøpsråd på V70.



Gems
30/01/11, 00:37
Hei alle sammen!

Har i det siste sett en del på ny bil,og fattet interesse mot Volvo V70.
Er selv Mercedes entusiast,og kjører fortsatt Meredes. Men har som sagt fått interesse på V70,og da tenker jeg på 01-04 mod,Diesel. Vet absolutt lite om disse bilene,så håper dere som kjenner dem kan hjelpe meg med litt eventuelle kjøpsråd. Hva er bra med disse bilene,hva er kjente og mindre kjente svakheter? Hva anbefales av manuell eller automat,og hvilken motortype anbefales? D5 eller 2,4 Diesel? Hvordan er disse bilene med tanke på rustangrep,og generelt hva bør man se etter.

Håper på masse svar,god hjelp og overbevising til at jeg skal gå for en V70! :-)

Alle svar er gode svar!

GLTOslo
30/01/11, 22:22
Rust er ingenting å tenke på. Skjønner at du som har mercedes skjelver mtp rust.. Hørte forresten at til og med 2010 modellene fortsatt har dårlig rustbeskyttelse.

Sjekk for lakkslitasje nederst på bakluke (kanten) og steinsprut på panser.

Manuell/automat diskusjonen er endeløs, men for meg er det kun automat som gjelder på en så stor bil. Drosjer og politibiler har byttet en del automatkasser, men ved normalbruk og oljeskift skal de leve i bilens tid. Men jeg hadde ikke kjøpt en som var campingvognkjørt... Sjekk at automatoljen har vært byttet på ca 100000 km.Man.gear er vel også mye verre å få videresolgt.

Dieselmotorene har jeg ikke erfaring med. Etter -06 kom nye miljøkrav som volvo slet med å tilfredstille og da kom partikkelfilter mm. Det var visst ikke helt helsemessig for motoren mtp koksing mv..

Endeledd og forstillingsdeler, samt luftmassemåler/spjeldhus har det vært en del tull med.

Min anbefaling er å prøvekjøre, så gir svaret seg selv..

Steen
30/01/11, 22:27
Kan lese litt her og :)
http://www.tv2underholdning.no/broom/volvo/v70/2000-2007/

aarnes
30/01/11, 23:07
og ellers lete litt her på forumet. det ligger vel to eller tre like poster hvis du blar litt bakover på dette forumet. der finner du massevis av gode svar.