PDA

Vis full versjon : Risting ved nedgiring inn til kryss o.l



Grøftekanten
29/01/11, 20:32
Hei.

Sliter litt med en 740 som rister litt når jeg girer ned og skal inn mot kryss o.l, virker som om hele drivverket skal takke for seg hehe..

Den vibrerer også litt under kjøring og når jeg gir gass.

noe tips? er en 86 745 diesel. er ikke verdens undergang ettersom bilen kosta meg veldig lite, men hadde vært greit å funnet ut av det :)

TeamBørnOut
29/01/11, 20:36
slitne foringer i alt som er sikkert

Robinsp
29/01/11, 20:36
Hardykoblinga på mellomakslingen som er gåen kansje

boman
29/01/11, 21:13
Legg deg under bilen og kjenn om du kan dytte akselen opp/ned og til sidene ved gummiforinga/lageret på midten.

Er nok den som må byttes.

OT: Hva skjer med baklampene mine som du sa du skulle sende til meg ifjor?

Grøftekanten
29/01/11, 21:13
bilen er nettopp eu godkjent.. kommer ikke foringer og slikt på eukontroll? Har hatt en tanke på mellomakselopphenget?

R.G
29/01/11, 21:14
vet dem kan være sløv med å sjekke opphenget på mellomaksel..

boman
29/01/11, 21:15
Jeg kan flytte min mellomaksel mye ved den gummiforinga på midten, de sa ikke noe på EU.

R.G
29/01/11, 21:18
Jeg kan flytte min mellomaksel mye ved den gummiforinga på midten, de sa ikke noe på EU.

min å er det bevegelse på, men blir det fort for mye bevegelse så blir det konsenkvenser. er godt å stivt ett nytt gummioppheng

cossykiller
29/01/11, 21:18
ser du noen tråder i den/defekter ?

R.G
29/01/11, 21:20
lettest å se defekter er å bende på den, da kan man se mange sprekker rundt hele

Grøftekanten
29/01/11, 21:31
Oi, takk for mange gode svar her!

Da skal jeg først sjekke mellomakselopphenget i gummi, og deretter mellomakselkrysset?
Hvor kan jeg kjøpe nytt oppheng og eller kryss i såfall? Og ca pris? :)

Boman: Må bare beklage for din del, jeg tabba meg skikkelig ut i den perioden og hadde et samlivsbrudd og et sykehusopphold, så jeg bare prøvde å utsette det, og utsette det. Dersom det er noe jeg kan hjelpe med som plaster på såret må du bare gi beskjed :)