PDA

Vis full versjon : hva betyr "thanks knappen" ?



Øyvind G
29/01/11, 10:51
betyr den noe annet enn takk?

jeg ser at folk "takker" for de rareste ting her på forumet. er det noe jeg har gått glipp av?

gidder ikke legge ut eksempler for det er jo bare å se litt rundt på hva som blir "takket" for.

hvis denne tråden ligger postet på feil sted, så er det bare å flytte den. fant ikke noe passende sted å legge/lage den.

Morgis
29/01/11, 10:53
tenker mange, som jeg, bruker den som "likes" knappen på facebook :)

Daruu
29/01/11, 10:55
Det er vel det den er ment for, at man takker folk som har skrevet poster som andre setter pris på.

Dumt at det blir brukt på slike helt meningsløse innlegg dog...

Edit: Er det noen grense for hvor mange man kan takke om dagen feks?

Øyvind G
29/01/11, 10:56
nå er ikke jeg på FB, men jeg skjønner hva du mener.

ikke at det plager meg, men kansje denne knappen skulle hatt et annet navn? (bare et forslag fra min side)

hvis det er som morgis her sier, så har jeg egentlig fått svar på det jeg lurte på da, men kansje andre også har meninger rundt dette?

Martin.S
29/01/11, 11:39
Er nesten så jeg gir deg et trykk på takke knappen for dette Øyvind.;) Helt enig.

Bytt navnet det "jeg likte det du skrev" så blir det litt logikk.

Kjetil Krømcke
29/01/11, 13:07
Det er vel ment for å takkke for en post som kom passende i en tråd. Men har blitt til "Liker" funksjonen på Facebook.

Yngste Haugerud
29/01/11, 16:28
Knappen blir jo brukt som "liker" knapp. Men en annen tilng jeg lurer på er hvorfor det er en counter på hvor mange takk man har fått og gitt. Blir bare meningsløse tall som står under avatar.

TeamBørnOut
29/01/11, 16:35
Syns egentlig

Meldinger: xxx
Thanks: xxx
Thanked xxx Times in xxx Posts
Karakterpoeng: 0
er meningsløst...
Skulle gått opp til 100 meldinger ellerno.. så man så om "selger" var litt aktiv.

andreas y.
29/01/11, 16:37
her står det at den fungerer litt som fb sin liker knapp:)
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=14828

boman
29/01/11, 16:51
I starten syns jeg den telleren var litt morsom og nyttig, men nå som flere (feks TBO) har blitt takka over 200ganger har det ikke noe å si om han har blitt takka 220ganger eller 240 ganger.. Ei heller om det er i 100 eller 200 forskjellige poster.

Hadde kanskje vært mer morsomt om det hadde stått "tbo har blitt takka i 2 av 10 poster han har skrevet" eller noe.


edit: nei er kanskje meningsløst det også..

Daniel V
29/01/11, 16:52
Synes ikke det gjør noe at det står hvor mange meldinger som er skrevet, det er en nyttig pekepinn for oss som bruker forumet her mye til kjøp/salg.

Synes heller ikke det gjør noe at det står hvor mange "Thanks" man har fått, men synes det er unødvendig at det står hvor mange "Thanks" man har gitt.

Synes også karakterpoeng greiene er unødvendig også, fordi det er det jo ingen som bruker lenger. Ikke kan man se hvorfor man har fått dem heller. Det kan man jo på "Thanks" fordi der står det jo hvilken post som er "Thanked".

Synes "Thanks" greiene er et veldig flott tiltak! :D

Ha en fortsatt fin lørdag alle her på forumet! :D

Fighter
29/01/11, 17:23
Jeg bruker den som liker knapp. Tenkte igrunn det var det den var til, men da har jeg kanskje sittet her å dummet meg ut med all takkinga mi? :P

TeamBørnOut
29/01/11, 17:26
skulle gitt den nytt design :) "likes"

THolandsli
29/01/11, 19:07
Karakterpoeng skal vi fjerne når forumSW skal oppgraderes. Når det er gjort kan vi vurdere å endre design på knappen. Vi gidder ikke å gjøre så mye før pga det følger med en del designendringer i den nye versjonen.

Svirre
29/01/11, 19:21
"Nytt" design? :D

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1386.snc4/163869_10150132160277790_785272789_7820504_2194942 _n.jpg

Martin.S
29/01/11, 19:46
"Nytt" design? :D

http://forum.vccn.no/

Haha festlig, men jeg TAKKER deg faen ikke for det. :p

Morgis
29/01/11, 20:03
http://acupressureinstitute.files.wordpress.com/2010/07/likefacebook.jpg

Dan Bay-Johansen
29/01/11, 20:51
*fniiis*

Morgis
29/01/11, 20:59
må du finne fram Jelzin flaska Dan.. det er lørdag ;)

Øyvind G
29/01/11, 22:03
jeg veit ikke om det er for å kødde, men hva er greia med at morgis takker daain83 for at han sier fnis?

eller takker du for å bli takket?

TeamBørnOut
29/01/11, 22:07
vi bruker den som "likes" knappen :D

Torra
29/01/11, 22:14
Synes det har blitt mye slike poster i det siste...

"fniiiiiis"
"xDDDDDD"

skulle ikke moderatorene vært inn?

TeamBørnOut
29/01/11, 22:15
det er være med de daglige
" http://forum.vccn.no/showthread.php?t=17744 " postene....
"Undskyld, men å søke er litt vanskelig. så jeg lager en helt ny tråd isteden"

Torra
29/01/11, 22:17
Tja.. Søkefunksjonen suger jo balle om du ikke vet å gå gjennom google :p
Skulle vært en del FAQ's vett!

TeamBørnOut
29/01/11, 22:22
jammen kan ingen lage en stikky greie da? om hvordan google greia fungerer?

Jo fler som ikke skjønner eller har hørt om google (ja. noen har ikke hørt om google...) jo fler like innlegg blir det og søke funksjonen turer enda mer... og det blir skikkelig "tpc" forum...
Ikke klarer moderatorene å flytte feil tråder heller. kun morgis som stenger litt tråder.. (det er bra). men når det oppstår tråder i avangsert trimming som handler om folk som ikke klarer å vet hvordan man kobler opp en bensinpumpe en gang!!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jeg får vondt!!!

Øyvind G
29/01/11, 22:26
enig i at søkefunksjonen skulle hvert bedre og at folk bør søke før man spør, men det er ikke det denne tråden handler om.

har lagt merke til at ting har lett for å skli ut til noe helt annet enn det det starter med her på forumet (som f.eks nå), men det kan vi kansje lage en egen tråd om hvis det er noen som har interesse av å diskutere det.

Martin.S
29/01/11, 22:34
Så sant så sant...... det sklir ut i et helt annet tema nok en gang.

TeamBørnOut
29/01/11, 22:37
Dette står i mange andre tråder også. men tydelig vis ingen som ser det :P
PS: er en eller fler andre tråder om denne knappen også :P

Holten
30/01/11, 01:38
Det takke greiene er bullshit, for å si det rett ut! Greit, nok om det har stått liker, og ikke vært noe under avatar.

Og dere som ser på hvor mange takk en person har fått, for å sjekke om han er en seriøs selger har dere misforstått. En person får en "liker" bare han skriver "bmw suger". Hva har det med hvor seriøs han er til å selge? NADA.

Fjern det under avatar, og skift til "liker", istedet for "takk". Er min mening da :)

EDIT: Ja, jeg bruker det som en liker selv jeg..

Kjetil Krømcke
30/01/11, 09:50
Det er ikke antall "takk" som gjør han til å "stole" på, men antall poster, om det er en som skal selge noe og det er hans første post, blir jeg ihvertfall mere skeptisk enn om personen har et par hundre poster.

Ekren
30/01/11, 12:16
Gir bort et "thanks" når en bruker har kommet med en post med nyttig info jeg :)

Kodja
30/01/11, 13:51
karakter poengene ser man hvorfor man har fått under kontrollpanelet sitt. thanks knappen er det mest bortkasta på forumet her... karakterpoengene har jo mye mer for seg. men ble sluttet å bruke da thanks knappen kom. synd. er vi et facebook forum eller et volvo forum? å gi skryt og karakterpoeng er bedre enn å takke/like til gud vet hva av tull og tøys. karakterpoengene er fremdeles mitt valg. de har folk litt restriksjoner mot å missbruke i tide og utide i alle fall...
la d gå 2-3 mnd så har mange ubeskrivelig mye bortkasta thanks/likes for hva som helst og blir dermed en totalt bortkastet addon av funksjoner til ingen praktisk nytte til noe som helst...

Martin.S
30/01/11, 14:27
karakter poengene ser man hvorfor man har fått under kontrollpanelet sitt. thanks knappen er det mest bortkasta på forumet her... karakterpoengene har jo mye mer for seg. men ble sluttet å bruke da thanks knappen kom. synd. er vi et facebook forum eller et volvo forum? å gi skryt og karakterpoeng er bedre enn å takke/like til gud vet hva av tull og tøys. karakterpoengene er fremdeles mitt valg. de har folk litt restriksjoner mot å missbruke i tide og utide i alle fall...
la d gå 2-3 mnd så har mange ubeskrivelig mye bortkasta thanks/likes for hva som helst og blir dermed en totalt bortkastet addon av funksjoner til ingen praktisk nytte til noe som helst...

Når det er så mange som er enige om dette, så må det jo gå ann å fjerne hele takke knappen. Det kan ikke være vanskelig vel?

Øyvind G
30/01/11, 14:30
eneste positive jeg ser med den knappen er at da slepper man kansje å er at folk som er enige med andre lager innlegg som

x1

x2

x3

...osv

Holten
30/01/11, 14:37
Den kan jeg være enig i :) Sånn sett er den genial! Men ta å fjern det under avatar, og skift den ut med Liker! Da skal jeg være fornøyd :D

Kodja
30/01/11, 15:27
Øyvind G: akkurat det er jeg enig i, men hvorfor kan ikke da folk bare skrive at de er enige eller bekrefte? trenger man virkelig en knapp? nei det klarte jeg meg helt fint uten før også. så stemmer for å fjerne den helt og la karakterpoengene stå. er vell den eneste funksjonen som kan gi en indikasjon som man kan bruke til noe fornuftig her inne da folk ikke missbruker den så veldig slik som en Liker\Thanks knapp.

TeamBørnOut
30/01/11, 15:32
Bedre med "thanks" en

+1! enig!
for det blir fort noen sider man må lese igjennom...

boman
30/01/11, 16:32
bedre med "thanks" en

+1! Enig!
For det blir fort noen sider man må lese igjennom...

+1! Helt enig!

larsverm
30/01/11, 16:54
Om det kan være problematisk å få til en helt felles forståelse av hva en skal med de knappene, gjør vel ikke tallene noen skade der de står heller... Det kan hende det trengs litt tid til å finne ut hva som "virker" og hvordan - det må få utvikle seg en slags "kultur" for hvordan det skal brukes. Det er etter min oppfatning å foretrekke fremfor et utall meningsløse "enig"-meldinger i hvert fall.

Svirre
30/01/11, 18:13
Min mening av "Thanks" knappen på forumet er til fordel for å styrke sitt innlegg med å ha flere enige lesere. Da kan de som ønsker å si seg enig, om de liker det som er posta eller bare for fleip, samles på et sted i stedet for å lese igjennom +1, +2, +3 etc. som flere 10talls innlegg.

Men thanksfunksjonen under avateren er bare tull. I motsetning til karakterpoeng. Det styker din tillit til andre på forumet merker jeg. Man virker mer troverdig med 2-3 karakterpoeng enn 50-60 thanks.

Gjør om thanks til en LIKER-knapp og behold karakterpoengene. Det er min mening :)

Martin.S
30/01/11, 18:31
Det er jo tydlig at det er forskjellige meninger om dette temaet, men mange som ikke er helt fornøyd. Hva med å lage en meningsmåling om hva som skal gjøres med det? I bunn å grunn er det jo brukerne som burde bestemme hvordan en klubb/forum skal se ut å fungere. Så flest mulig brukere liker det, når de bruker mye av tiden sin på. Selv om det ser ut som det til slutt er noen mennesker som får det siste ordet. Og sånn er det vel kanskje over alt.

Dan Bay-Johansen
30/01/11, 20:43
jeg veit ikke om det er for å kødde, men hva er greia med at morgis takker daain83 for at han sier fnis?

eller takker du for å bli takket?

Beklager for det noe useriøse svaret... *fniiis*`en var ment for posten over der jeg takket han for at han postet "liker" knappen - jeg syntes det var litt morsomt der og da.

Men jeg ser selvfølgelig at takke-knappen gjerne kunne vært brukt litt mer seriøst, men i disse facebook tider så blir det veldig enkelt å greit å gjøre det sånn. Jeg prøver selv å ikke bruke den som "liker" i andre deler av forumet enn generell prat, men ja jeg sklir ut som alle andre...

Daniel V
02/02/11, 00:44
Det var da voldsomt til debatt denne "takkeknappen" skulle lage da! :p

Liker du ikke knappen - La den være.

Liker du knappen, og ser den som nyttig - Bruk den!


Personlig mener jeg thanks knappen er noe av det mer nyttige vi har fått på forumet her i nyere tid.

Jeg bruker knappen slik at hvis jeg lager en tråd om f. eks at jeg har problemer med at bilen min ikke går rent, så kommer f. eks Morgis eller TBO med et svar/råd som høres fornuftig ut, eller som de selv vet er kilden til problemet, så trykker jeg på "Thanks" i stedet for å quote dem i et innlegg under, og skrive "Takk!"

Om folk bruker knappen som "like" brukes på Facebook, så ser jeg ikke på det som noe stort problem. Fjern heller karakterpoeng greiene, for det er det ingen som bruker uansett..

timmie
05/02/11, 00:53
Min mening av "Thanks" knappen på forumet er til fordel for å styrke sitt innlegg med å ha flere enige lesere. Da kan de som ønsker å si seg enig, om de liker det som er posta eller bare for fleip, samles på et sted i stedet for å lese igjennom +1, +2, +3 etc. som flere 10talls innlegg.

Men thanksfunksjonen under avateren er bare tull. I motsetning til karakterpoeng. Det styker din tillit til andre på forumet merker jeg. Man virker mer troverdig med 2-3 karakterpoeng enn 50-60 thanks.

Gjør om thanks til en LIKER-knapp og behold karakterpoengene. Det er min mening :)

Kan ikke si meg mere enig! :)