PDA

Vis full versjon : Repotasje 850 awd på broom.no



jorg1
28/01/11, 23:38
http://www.tv2underholdning.no/broom/volvo-850-4x4-her-kan-du-faa-deg-en-skikkelig-overraskelse-3397105.html

De sier det en den eneste 850'n som er godkjent til awd her i norge. men vi veit jo at morgis sin også er det :) så en liten feil fra broom sin side...

Robert
28/01/11, 23:41
Er vel heller frøken Nina Cecilie Gulbrandsen som har tatt feil :)
Broom har nok bare tatt infoen fra salgsannonsen:
"Eneste godkjente Volvo 850 med 4x4, bygget i Sverge av annerkjent bilbygger."

TeamBørnOut
28/01/11, 23:46
Ser folk har reagert alt ja :D

jorg1
29/01/11, 00:38
Er vel en del flere 850'er som er goskjent med awd i sverige vil jeg tro. bare å ta en tur på blocket det..

Morgis
29/01/11, 00:55
Vi har vel Nina her på forumet? :)

jorg1
29/01/11, 00:57
Det vet jeg ikke noe om, men en veldig tøff bil har hu hvertfall :D

hgnubel
29/01/11, 01:36
Vi har vel Nina her på forumet? :)

Var ihvertfall innom, synes å huske noe spørsmål om bytte av overføringshylse eller noe slikt :)

Volvo-turbo
29/01/11, 18:06
Det ble jo levert fabrikk nye 855er med awd.

TeamBørnOut
29/01/11, 18:07
jepp :)

cossykiller
29/01/11, 21:11
ja hu knuste kassen, og var her inne og lurte på problemet, grei bil egentlig, men den effekten der vil hun ikke oppnå. Ifølge en kompis som har kjørt bilen så var det ikke så mye hester i den men flott og gjennomført bil...

Står dog ikke noen plasser at den kun er registrert med 2 seter..

Morgis
29/01/11, 21:19
er veldig tung bil som AWD, så hestene forsvinnre fort der.. merker det på min

TeamBørnOut
29/01/11, 21:20
Hvor mye veier kjærra di a morgis?

Morgis
29/01/11, 21:28
alt for mye ;) vi vil ikke tenke på det ei gang fru helle ;)

TeamBørnOut
29/01/11, 21:36
er du medlem av 1800kg klubben du også? :D
Eneste gangen jeg smilte litt mtp vekta på bilen min var når jeg så at bmw m5 veide mer haha :D ikke rart m5ene ikke skyter så god fart mer :D

Morgis
30/01/11, 04:52
450kg pr hjul ;) ;)

Kjetil Krømcke
31/01/11, 19:19
De sier det en den eneste 850'n som er godkjent til awd her i norge. men vi veit jo at morgis sin også er det :) så en liten feil fra broom sin side...

For å være pirkete så har jo Morgis 855, men finnes nok flere godkjente AWD her i landet enn bare den.

hgnubel
31/01/11, 19:43
Hvis vi skal pirke så har jo hun en 854... For meg er "850" både stasjonsvogn og sedan, men virker ikke som alle er enig i det?

TeamBørnOut
31/01/11, 19:45
850 er plattformen.
Har ikke møtt en entusiast som snakker om "854n" sin enda :D (godt er det :D)

Kenneth D
31/01/11, 22:20
Her er det en til som har ombygd en 850 med V70 front og AWD. Godkjent i vognkort sies det i annonsen:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26576579

jorg1
31/01/11, 23:03
er ikke feil den heller :)

jimhojem
23/01/13, 03:42
blåser liv i tråden litt ijenn!
det at det er bare "noen få" 850 som er ombygd til AWD er tull.. er en i Inderøy kommune i Nord trøndelag som har bygd opp sikkert 8-9 stk alene.. så er det mange andre også som har bygd om.. jeg selv holder på med 854 (sedan) AWD nå :)
Og jeg så den røde sedan'en på volvo treffet i Trondheim ifjord å jeg kan ikke si jeg ble imponert av den.. litt lurvete syns jeg personlig.

Daniel V
24/01/13, 10:55
Det kommer ikke så klart frem i reportasjen, men det de mener er at dette er den eneste 854en i Norge som er godkjent med AWD. Dette er en bil som aldri ble laget med AWD, så dette er nok den eneste.

Jimhojem: Har du tenkt å godkjenne din? I såfall kan du få ganske store problemer mtp totalvekt, for de orignale AWD bilene (typ S70 R AWD) er godkjent for 200kg ekstra, noe din ikke er. Det var også her Morgis møtte problemer da han bygde om sin 855.

hgnubel
24/01/13, 11:44
Dette blir bare pirk, men S70R kom aldri som AWD i annet enn brukermanualen til V/S70. Men S70 AWD kom originalt :)

Morgis kjørte vel blant annet over halve landet for å byttelåne stoler med manuell justering akkurat for godkjenningen, og klarte såvidt å nå målet hvis jeg husker rett. Rykter sier at bilen i den broom-reportasjen kun er godkjent for to personer, antagelig for å møte vektkravene.. håper egentlig det er bare tull, men hadde ikke overrasket meg om Statens Vegvesen er så firkantet.

Men det jeg ikke helt forstår er at man kan få godkjent senk og større motor, men ikke høyere vekt selv med biler som har blitt levert med AWD (855).

gaupe
24/01/13, 11:57
Det fine fleire godkjente 854 awd i landet. Dette er jo den bilen volvopower har til sals.

Morgis
24/01/13, 14:04
Må aldri gå i samme fellen som meg å prøve å bygge om bilen på ærlig vis. Statens vegvesen i kristiansand er nazister på slike ting, så jeg slet veldig mht totalvekt.
Unner ingen den jobben jeg måtte gjennom.

elephant
25/01/13, 09:43
Nå ligger jo denne bilen ute til "bare" 60 000,- for øyeblikket. Fra denne reportasjen ble laget, har jo bilen falt 190 000,- i pris.

Daniel V
25/01/13, 13:11
Dette blir bare pirk, men S70R kom aldri som AWD i annet enn brukermanualen til V/S70. Men S70 AWD kom originalt :)

Ser nå at jeg skrev feil. Skulle skrive V70R AWD :)

hgnubel
25/01/13, 13:21
Nå ligger jo denne bilen ute til "bare" 60 000,- for øyeblikket. Fra denne reportasjen ble laget, har jo bilen falt 190 000,- i pris.

Uten å ha sett bilen vil jeg mene det er et potensielt røverkjøp med mindre den har forfalt veldig mye. V70 AWD 97-00 går jo fort for det der eller mer i normal bruksstand såvidt jeg har fått med meg.


Ser nå at jeg skrev feil. Skulle skrive V70R AWD :)

Okei, da er du tilgitt. Begynte nesten å tvile på styret i VCCN nå ;)

jimhojem
26/01/13, 02:29
Det kommer ikke så klart frem i reportasjen, men det de mener er at dette er den eneste 854en i Norge som er godkjent med AWD. Dette er en bil som aldri ble laget med AWD, så dette er nok den eneste.

Jimhojem: Har du tenkt å godkjenne din? I såfall kan du få ganske store problemer mtp totalvekt, for de orignale AWD bilene (typ S70 R AWD) er godkjent for 200kg ekstra, noe din ikke er. Det var også her Morgis møtte problemer da han bygde om sin 855.



jeg skal gokjenne den som turbo AWD ja, har snakket me både volvo selv å statens vegvesen om det, å de har bla regnet på det å kom fram til at jeg må lette bilen 85KG for å få den gjennom.. for min har som jeg forsto det ganske stor totalvekt ifølge volvo.. 1840kg å nå veier den 1450kg orginalt.. såklart blir det litt arbeid å fjærne 85 kg.. men skal vel la seg gjøres.. sparer en del på å ta av kroken på den samt kvitte seg me dobble utblås.. så blir det å finne de letteste felgene jeg kan.. plukke ut ALT unødvendig. hiv ut reservehjul å erstatte det med dekkskum (noe vegvesenet sa var låv) har nå denne uka fått bekreftet fra opprettingsverkstedet som jeg tenkte å bruke for å sveise inn festene bak at det kunne jeg gjøre selv, for statens vegensen viste ikk hvilke fester som var der å ikke fra starten av, ikke en gang han jeg snakket med kunne finne ut hva som var på de å ikke.. å han har jobbet som oppretter av skadebiler og ombyggings person i 50 år minst..

allerede på go vei nå med ombyggingen :)


og det går flere 854 Sedan AWD en den der.. har jo blitt bygd å gokjent 3-4 her i nord trøndelag.. å jeg vet sc styling har bygget ett par om ikke flere..

Morgis
26/01/13, 14:40
tror det var slik at 850 serien hadde lik egenvekt stemplet i vognkort uansett utstyrsnivå.
Så jeg ville veiet bilen din først for å se om det stemte. Min T5R veide 100kilo mer enn opplyst i vognkort

hgnubel
26/01/13, 17:05
Ikke umulig, var i hvert fall noe rart med vekt på min 97-modell. I vognkortet sto det spesifisert tillegg på en del kilo for AC som bilen ikke hadde..

jimhojem
26/01/13, 20:42
ja har veid den å det stemte :)
står oppgidd me AC å soltak min å men har kun soltak :P
å jeg holder på å diskuterer me vegvesenet angående vekten på den.. for deres mening er jo på tryne..
de sier du ikke kan gå åver bilens totalvekt, å at den ikke han forandres pga at fwd er svakere noe den ikke ideheletatt er.
men en orginal awd veier akkurat det samme som en fwd ombygd til awd men har litt større egenvekt, å når jeg faktisk bruker alle de delene FRA en awd som tåler den ekstra tyngden sjønner jeg ikke problemet med å forandre totalvekten.. en fwd bil er jo ikke svakere i kaross enn awd karossen.. :P er jo helt samme bare 5 fester som mangler på fwd, å det er jo INGEN sjanse for å svekke den noe når du setter de på å sveiser de inn.. du forsterker jo den..
prøver å få volvo på min side der for å få de til å gokjenne totalvektsforandring da man bruker orginale deler til det. for gokjenner volvo det må BT bare gi seg :) for det er jo volvo som har siste ordet der :)

elephant
24/05/13, 08:05
Til salgs igjen! http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41562019

Joakim-G_R
24/05/13, 08:38
Noen flere som drar kjensel på etternavnet? :)

elephant
24/05/13, 08:49
Får ikke satt helt fingeren på det, men det virker kjent!

Daniel V
24/05/13, 08:54
ja har veid den å det stemte :)
står oppgidd me AC å soltak min å men har kun soltak :P
å jeg holder på å diskuterer me vegvesenet angående vekten på den.. for deres mening er jo på tryne..
de sier du ikke kan gå åver bilens totalvekt, å at den ikke han forandres pga at fwd er svakere noe den ikke ideheletatt er.
men en orginal awd veier akkurat det samme som en fwd ombygd til awd men har litt større egenvekt, å når jeg faktisk bruker alle de delene FRA en awd som tåler den ekstra tyngden sjønner jeg ikke problemet med å forandre totalvekten.. en fwd bil er jo ikke svakere i kaross enn awd karossen.. :P er jo helt samme bare 5 fester som mangler på fwd, å det er jo INGEN sjanse for å svekke den noe når du setter de på å sveiser de inn.. du forsterker jo den..
prøver å få volvo på min side der for å få de til å gokjenne totalvektsforandring da man bruker orginale deler til det. for gokjenner volvo det må BT bare gi seg :) for det er jo volvo som har siste ordet der :)

BT har siste ordet uansett. De er Statens godkjenningsorgan :)

Joakim-G_R
24/05/13, 09:36
Får ikke satt helt fingeren på det, men det virker kjent!

Er en bruker her inne, antar at han som skal selge denne bilen er broren ellernoe slikt. :p


BT har siste ordet uansett. De er Statens godkjenningsorgan :)

Nja, hva med vår tilsvarende SFRO-enhet da? :)