PDA

Vis full versjon : Hvordan fjerne hvitt belegg på 240 baklykter.



Daniel V
28/01/11, 10:24
Heisann!

Kjøpte meg en "ny" lykt av gaupe her før jul, og nå begynner den å bli litt hvit i et hjørne. Er sedanlyktene..

Vil gjerne redde de før den blir som den høyre stv lykten:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1892.jpg

Noen som har en måte å fjerne det hvite belegget så den skinner igjen? Lykta på andre siden hos meg er helt fin, så hadde jo vært fint om de var like :)

Fant en annen tråd om dette, men der var det snakk om tannkrem og sandpapir. Burde vel være en annen måte å gjøre det på enn å måtte klarlakke dem på? :)

Joakim-G_R
28/01/11, 11:50
vannslip 2/3000 papir, polere opp med autosol.

gaupe
28/01/11, 11:56
Det var jo rart, må jo vere salt som har tatt den, uv-strålane har jo ikkje vorte så sterke enno.

Modalen
28/01/11, 12:26
BilXtra på Ryen (nær deg) har jo HeadLight Restore Kit, eller noe slikt, fra Meguiars.
Følger med polertrisse til å sette på drill blant annet. ca 500kr.

Ellers blir dem jo veldig bra hvis man våtsliper og klarlakker. Spesielt med skikkelig 2k klarlakk.

Daniel V
28/01/11, 13:00
BilXtra på Ryen (nær deg) har jo HeadLight Restore Kit, eller noe slikt, fra Meguiars.
Følger med polertrisse til å sette på drill blant annet. ca 500kr.

Ellers blir dem jo veldig bra hvis man våtsliper og klarlakker. Spesielt med skikkelig 2k klarlakk.

Skal esprimentere litt med den venstrelykten jeg fikk med av deg gaupe, hvis det ikke blir noe fart på det, bestiller jeg meg komplett sett med hvitblink, bare for å se hvordan det blir, så fikser jeg de originale, så kan jeg bytte på litt som jeg vil. Synes egentlig det originale ser best ut, men hvitblink kan også bli fint på en sølvfarget bil. BCB har jo en gunstig pakke.

Greit å ha komplett hvitblink mens jeg setter i stand de originale.

Joakim-G_R
28/01/11, 13:32
Megs sitt sett er fint, men det er jo veldig dyrt i forhold til fint pussepapir og Autosol da..

Og for å ikke robbe BilXtra på Ryen, hvor det jobber en særdeles kjekk ansatt, så har de 1200 papir og Autosol der også. Du sparer nok litt penger på det. :)

Puss fint over hele lykta med vann, og poler med Autosol og en gammel T-skjorte, eller noe slikt. Kan og bruke en fin microfiberklut om du vil.

SkjenneM
28/01/11, 18:20
funka med 800 vått og autosol på min :)

Daniel V
28/01/11, 18:21
Takk for det Joakim! Blir vel til at jeg prøver det på en "test" lykt jeg fikk av gaupe. Den lykten jeg snakker om her er det nesten ingenting på, bare littegrann i et hjørne det hvor tåkelyset skal være. Ellers er det ikke noe nevneverdig. Er bare jeg som er veldig pirkete, og vil ta det før det kommer.

Men prøver det du sier på testlykten først, da den er helt hvit av sånt belegg!

gaupe
28/01/11, 20:59
Det lille kvite var vl der på lykta når du henta den? Ser slik ut på den mørkeblå også, trur dei må brukt litt ulik plastkvalitet på desse lyktene.

Daniel V
29/01/11, 00:26
Det lille kvite var vl der på lykta når du henta den? Ser slik ut på den mørkeblå også, trur dei må brukt litt ulik plastkvalitet på desse lyktene.

Det stemmer vel det. Men tenkte jeg skulle fjerne det, i alle fall når resten av lukta er så fin :D

buster83
06/02/11, 15:01
slip lett over den med fint papir og legg på to strøk klarlakk..

Jeg gjorde det på bilen til dama (hadde litt svart i klarlakken for å få en litt tonet effekt)
ble fint som f.. :)

Daniel V
06/02/11, 23:49
slip lett over den med fint papir og legg på to strøk klarlakk..

Jeg gjorde det på bilen til dama (hadde litt svart i klarlakken for å få en litt tonet effekt)
ble fint som f.. :)

Noen klarlakk å anbefale? :)

Joakim-G_R
07/02/11, 19:41
Jeg ville ikke anbefalt klarlakk, det KAN flasse og bli stygt. :) Autoglym er det bare å polere opp med igjen.

Daniel V
08/02/11, 11:20
Jeg ville ikke anbefalt klarlakk, det KAN flasse og bli stygt. :) Autoglym er det bare å polere opp med igjen.

Jeg skal slipe og polere. Bare lurte på om noen hadde noen klarlakk å anbefale, da en kompis har mer tro på dette på sin 850.

vølvo
08/02/11, 22:41
Klartlakkn holder mer enn godt nok. Gjore det sjøl :) Bare legg på flere strøk

Joakim-G_R
14/02/11, 17:25
Jeg skal slipe og polere. Bare lurte på om noen hadde noen klarlakk å anbefale, da en kompis har mer tro på dette på sin 850.

Si han skal prøve å polere, og om han ikke blir fornøyd nok, så kan han prøve pussing + klarlakk. :)

mamolv
20/02/11, 08:31
har hørt at det går an å bruke tannkrem for å pusse lyktene blanke igjen.er jo mild slipepasta i den, så kan muligens virke.iallefall en rimelig måte å prøve på da.

buster83
26/02/11, 13:37
Jeg brukte sikkens sin Superior klarlakk. er 3 år siden nå, og baklyktene er like fine. baklykter er av plast (stort sertt), og da har man på et tynt strøk transparang plastprimer (som gjør at lakken sitter på plast) og så legger man to strøk klarlakk.
Jeg jobber som billakkerer så jeg har goden av å ha sånne produkter rundt meg nesten gratis.. :D