PDA

Vis full versjon : vakum rør på innsug



session
27/01/11, 16:43
driver og styrer med detta custom innsuget nå og lurer på om jeg må ha tilkoblet det røret som kommer opp midt i f-innsuget? går ned til Åndingsboksen? eller kan jeg bare ta vekk hele greia når jeg setter på custom grenrør og innsug for da kobler jeg ikke til det røret som kommer bakom motoren.

TeamBørnOut
27/01/11, 16:45
behøver ikke ha den tilkoblingen nei :)

session
27/01/11, 17:37
da "sparer" jeg litt vekt der :p

Foe
27/01/11, 19:18
Hvis du mener det store (ca ø 15mm) er vel det fra tomgangsmotoren??
Kommer en fra oljeåndinga også.. tynn en..

TeamBørnOut
27/01/11, 19:19
er nok det. men den trengs ikke når han skal gjøre litt mer ut av innsuget.. får spjell med slik motor innebygd etc :)

session
27/01/11, 19:22
er ikke tomgangsmotoren, det kommer hvertfall fra den svarte boksen under innsuget som åndinga kommer ut i :)

TeamBørnOut
27/01/11, 19:24
orker ikke å gå ut å sjekke. men på turbo biler av nyere type så tror jeg det er tomgangsregulatoren som kommer opp der. (Ille å glemme sånt når man har holdt på med volvo i så mange år egentlig :D)

R.G
27/01/11, 19:41
er ikke EGR røret han mener da? siden han nevner plassering mot åndeboksen

TeamBørnOut
27/01/11, 19:45
uansett kan han droppe det :D

session
27/01/11, 19:58
ja altså nå skal jeg forklare her :p

Det går ett rør fra grenrør til en svart boks under innsug
Fra boksen går det en slange over toppen og inn på slange mellom luftfilter og turbo (ånding)
Så går det rører jeg snakker om fra samme sted som ånding og opp til innsug, sitter på siden mot toppen, festet med to skruer.

R.G
27/01/11, 20:00
det er egr røret ditt. hvis det er ett stål rør el noe. det røret gå ikke inn i åndeboksen. det røret går ned under innsug, inn på en vacuumklokke som sitter VED åndeboks, og fra den vacuumklokke går det rør videre mellom motor og torpedo og inn på eksosmanifold.


eksos-vacuumklokke ved åndeboks-innsug. der sitter det med to skruer.

og det er bare å fjerne hvis du vil:) åndinga har ingenting med den

session
27/01/11, 20:19
ja okei, er det stål røret som er festet med to skruer på innsuget :)

R.G
27/01/11, 20:22
ja er egr det. bare å fjerne hele det systemet:)