PDA

Vis full versjon : dårlige 12v uttak i x70



cossykiller
26/01/11, 14:20
har en v70r awd 97 modell, og 12volten fungerer kun om du har den stående på ett spesielt punkt, den ved baksetene gir etter når jeg prøve og trykke noe inn (bøyer seg nedover mot gulvet) slik at jeg ikke får noe skikkelig i.. er dette noe som går ann og byttes slik at du får mer stabile 12v uttak ?

Folkvord
26/01/11, 15:18
det har kansje med og gjere at det du stikker nedi ikke passer i det utakke?? er mangen forskejlige kontakter og mangen som ikke passer nedi:P

cossykiller
26/01/11, 15:22
jo, d kan godt vær. Men den originale sigaretteneren skulle nå ihvertfall passt oppi

hgnubel
26/01/11, 15:24
Hvis det er original 12volt-uttak så er det vel bare å ringe din lokale Volvosjappe eller Volvohugger og be om pris :) Men du må finne ut om det er selve 12v-sokkelen eller panelet den festes i som er synderen naturligvis...

12volt-uttakene skal være stabile. Hvis den står og slurer mellom av og på er det i verste fall en brannfelle.

cossykiller
26/01/11, 15:38
12volt-uttakene skal være stabile. Hvis den står og slurer mellom av og på er det i verste fall en brannfelle.
Er derfor jeg ikke bruker de per dags dato :)

850GLTsilver
26/01/11, 16:39
Er svært mange av de 12-V pluggene som er direkte elendige. Alt for slapp jordingsfjærer (Disse som presser utover i brønnen.)
Får man tak i plugger som holder seg på plass, så vil man stort sett oppleve null problemer.

Gjelder særlig slike plugger som er med diverse ladere og kjølebokser og slikt. Elendig det meste.
Beste pluggene: Disse som er beregnet for marint bruk, som i tillegg har en real gummitetning ned i "brønnen" disse holder seg såpass godt på plass så det blir en mening med fjærbelastningen som sitter i tuppen på pluggen.

Folkvord
30/01/11, 22:45
mener det skal vere 2 forskjellige til x70 serien, noen er det forskjellige frame og bak

MrX
30/01/11, 22:52
Jeg har 3x 12v uttak, en foran, en bak og en i bagasjerommet. Alle 3 fungerer helt utmerket.

Men jentungen har en slik DSi, og bil laderen til den er skikkelig vanskelig og få til og virke. Men det er selve laderen som er crappy.

Per Turbo
30/01/11, 23:15
12V uttakene kan bli dårlige med årene, mange har skit og sånn nedi som gir de dårlig kontakt. Det beste er å kjøpe en ny. Må ut med midtkonsollen bare, som er forholdsvis enkelt. Er ikke dyre greiene..
Skal bytte nærmeste dagene på min, skal prøve å lage en slags guide på det i slengen.

cossykiller
31/01/11, 13:20
gjør det, får fikse meg nye når jeg kommer hjem :) har du ikke laga how to til den tid så gjør jeg det:)

Per Turbo
02/02/11, 17:36
http://forum.vccn.no/showthread.php?p=255163#post255163