PDA

Vis full versjon : Kraftig bensinforbruk på B230FK LH 2,4



Kent o
07/02/10, 18:55
Hva kan d være?

Halv tank på ca 10 mil. chip i tenning og bensin hjerne, 1 bar trykk, orginale dyser og orginal turbo. Nytt bensin filter og plugger.

Torra
07/02/10, 19:06
tung høyrefot?

ChrML
07/02/10, 19:34
Over 3 liter på mila? Da merker du sikkert noe til at bilen går "tyngre" og mer boblete enn vanlig? Har du noen feilkoder?

Det kan være flere ting:
* Luftmengdemåler
* Lambdasensor
* Tempsensor til hjernen

Sikkert noen flere ting det kan være og :p.

Kent o
08/02/10, 15:12
Over 3 liter på mila? Da merker du sikkert noe til at bilen går "tyngre" og mer boblete enn vanlig? Har du noen feilkoder?

Det kan være flere ting:
* Luftmengdemåler
* Lambdasensor
* Tempsensor til hjernen

Sikkert noen flere ting det kan være og :p.

Merker ikke noe spes på bilen.

Har det vært LMM så har jeg skua merka d.

Lamda sku jeg også ha merka.

Har ikke lest av koder.

ChrML
08/02/10, 15:50
Merker ikke noe spes på bilen.

Har det vært LMM så har jeg skua merka d.

Lamda sku jeg også ha merka.

Har ikke lest av koder.
Er jo litt rart det da. For all bensina må jo gå et sted og skulle jo tru en merka det hvis det rant 3 liter mila gjennom motoren. Jeg merka hvertfall godt bare jeg kjørte med 20% for store dyser.

Men ikke sikkert man merker det så godt hvis det er tenningsrelaterte deler som forårsaker bensinforbruket?

Torra
08/02/10, 16:01
Eheee, merker ikke så mye til en lekkasje da :p

jonass
08/02/10, 16:09
jo man merker lukt

Torra
08/02/10, 23:37
Merker det ikke på måten motoren går på, det jeg mente :p

Shaiko
08/02/10, 23:42
Merker det ikke på måten motoren går på, det jeg mente :p

Tatt deg styredram ikveld du eller?

Om du bruker 3liter mila ved normal kjøring så går bilen alt for fet. motoren får ikke nok luft til og forbrenne bensinen, dette resulterer i at motoren blir uhyre lite effektiv.

og lamda skal legge opp en feilkode ved en så fet blanding dersom dette vedvarer.




Har det vært LMM så har jeg skua merka d.

Lamda sku jeg også ha merka.


Er bilen tungstartet? som nevnt tidligere, les av feilkodene. det kan hende du får en pekepinn der.

Det er ikke alltid du merker at en lmm er gåen. spørs hva som ryker. dersom tempratur føleren i lmm ryker så er det ikke alltid dette gjør store forskjellen ettersom at styreenheten bare kjører i nødmodus og bruker mye bensin samme som lambda.

Dersom det er tempsensoren så kjører den ikke i nødmodus ettersom at denne gir signal til både tenning og bensin. og tenningshjærnen er det ikke programert "nødmodus" i.

TeamBørnOut
09/02/10, 08:02
Men lamdan ville jo merka at bilen gikk for fett da og lampa ville bli tent... (Men jeg vet at lamdan ikke alltid kommer opp når tempsensoren ryker...)

Berg Performance
09/02/10, 14:18
Tatt deg styredram ikveld du eller?

Om du bruker 3liter mila ved normal kjøring så går bilen alt for fet. motoren får ikke nok luft til og forbrenne bensinen, dette resulterer i at motoren blir uhyre lite effektiv.

og lamda skal legge opp en feilkode ved en så fet blanding dersom dette vedvarer.



Bilen går absolutt ikke alt for fett om det er en lekkasje på tanken :rolleyes: Og dermed vil ikke lambda vise feilkoder :p

Kent o
09/02/10, 15:23
Får nok sjekke feilkoder en dag her i nærmeste framtid.

ChrML
09/02/10, 15:49
Men lamdan ville jo merka at bilen gikk for fett da og lampa ville bli tent... (Men jeg vet at lamdan ikke alltid kommer opp når tempsensoren ryker...)
Hvis lambdasensoren på en eller annen måte får oksygen innimellom så tenner ikke feilkodelampa for for feit blanding (fex feiltenning eller noe annet rart). En smalbåndslambda kan kun registrere om det er oksygen i eksosen eller ikke. Er det ikke oksygen i eksosen så merker den ikke hvor fett bilen går (hjernen veit at blandinga er 14.7 når litt mer bensin gjør at lambda sier at det ikke er oksygen der og litt mindre bensin gjør at lambda sier det er oksygen der).

Jeg merka hvertfall på min at jeg fikk ikke feilmelding på for feit blanding før jeg hadde kjørt med for store dyser i flere uker. Og da skjedde det når jeg ga på. Selv om jeg tydelig merka selv at bilen gikk tungt og hadde en tendens til å boble og stoppe når jeg trykte clutsjen inn.

TeamBørnOut
09/02/10, 16:41
nei, jeg vet den ikke skjønner alt. derfor jeg skrev at den ikke alltid merka at den fikk formye. Møkka system hehe

jonass
09/02/10, 22:14
rart ingen har sagt at du bare kan prøve og plukke ut sikring nr 1 i 2min også kjøre og se om problemet er der

TeamBørnOut
10/02/10, 05:55
nappern ut mens du kjører å setter den i med en gang igjen :)

Bear
18/02/10, 15:17
å poenget med det er?? :P

ChrML
18/02/10, 15:57
å poenget med det er?? :P
Slette feilkoder.