PDA

Vis full versjon : Får bensin i olja!!



lomd
26/01/11, 00:39
Noen som har noe peiling på offer jeg får bensin i olja på en 740 b230f.
Noen som har snakka om noe akumulator eller noe?

volvo2før
26/01/11, 01:10
Slitne stempelringer..?

lomd
26/01/11, 01:28
Slitne stempelringer..?

Nei er ikke det heller så skjønner ikke dette heilt..

Daruu
26/01/11, 04:14
Har du tatt komp test da?

lomd
26/01/11, 08:32
Har du tatt komp test da?

Nei må få gjort det.

cossykiller
26/01/11, 10:48
hvordan kan du da si at det ikke er slitte stempelringer `?

lomd
26/01/11, 15:51
Må vell være de som er slitt da, er jo eneste veien bensinen kan komme ned så.!

gull pilen
26/01/11, 15:52
kan være dysene lekker når bilen er av... da vil det renne forbi selv om ringene er ok...

lomd
26/01/11, 15:54
kan være dysene lekker når bilen er av... da vil det renne forbi selv om ringene er ok...

ja, men bare en kinner i noen sekund så er det bensin i bunntroa så virker litt rart.

TeamBørnOut
26/01/11, 15:57
Du bør jo kanskje nevne at du har montert turbo på bilen ellerno? brent hjerne som kjører på masse bensin hele tiden :)

lomd
26/01/11, 16:49
Du bør jo kanskje nevne at du har montert turbo på bilen ellerno? brent hjerne som kjører på masse bensin hele tiden :)

ja har montert turbo, hmm kan jo være det kan være noe muffins der da ja. får den pøser på med bensin som bare det.

TeamBørnOut
27/01/11, 16:38
regnet med det :D
Da har du nok byttet litt dyser og hjerner omhverandre og sikkert brent hjernen. Da vil den kjøre på bensin. Få tak på ny hjerne. koble opp dysene som de skal (med motstand om du har slike dyser som trenger dette). Bytt olje før du prøver å starte igjen!

lomd
27/01/11, 19:38
regnet med det :D
Da har du nok byttet litt dyser og hjerner omhverandre og sikkert brent hjernen. Da vil den kjøre på bensin. Få tak på ny hjerne. koble opp dysene som de skal (med motstand om du har slike dyser som trenger dette). Bytt olje før du prøver å starte igjen!

Bruker de gule dysene som sto på orginalt på og samme hjerne, men har jo prøvd med dysene fra en 940 å den hjernen så mulig den er brent da ja.! ?

Motstander ?

TeamBørnOut
27/01/11, 19:40
hvis du har prøvd en turbo hjerne på de dysene så er nok hjernen brent ja

lomd
27/01/11, 19:43
hvis du har prøvd en turbo hjerne på de dysene så er nok hjernen brent ja

prøvd med dyser fra en 940 turbo og f hjernen.

TeamBørnOut
27/01/11, 19:44
må ha motstand på de dysene.

lomd
27/01/11, 19:46
vist jeg bruker dysene og hjernen fra det som sto på bilen, altså fra en F motor så må jeg ha motstand på dysene?
Hvor får en tak i det og hvordan kobles det på?

TeamBørnOut
27/01/11, 19:49
Du bør få tak i motstander( stikk på en lokal hugger ellerno). så bør du skaffe deg en turbo hjerne. å ikke prøv masse mikk makk med dette før du har koblet opp alt. da kan du brenne den hjernen også.
det som skjer når du bruker turbo dyser uten motstand er at du sender masse strøm inn i hjernen og den grilles... Man får dyser som ikke trenger motstand også (som originale sugemotor dyser)

lomd
27/01/11, 19:52
har jo en hjerne fra en 940 lavtrykksturbo og dyser fra den, kan jeg bare sette over de dysene og plugge i den hjernen uten og tenke på motstand da?
Eller kjøre på alt fra F motoren med motstandere?

R.G
27/01/11, 19:53
har jo en hjerne fra en 940 lavtrykksturbo og dyser fra den, kan jeg bare sette over de dysene og plugge i den hjernen uten og tenke på motstand da?
Eller kjøre på alt fra F motoren med motstandere?

bruke motstander sammen med lavtrykk hjernen fra 940 og dysene fra 940lavtrykk.

kan også skaffe andre dyser å bruke uten motstander med lavtrykkhjernen

lomd
27/01/11, 20:01
Takker for allgod hjelp :)
Bare og få tak i noen motstandere nå og finne ut hvordan man kobler det til da :)

TeamBørnOut
27/01/11, 20:30
du må ha motstand på turbo dysene ja. bare å montere inn på kabelen før eller etter dysene.
Husk å bytt olje ;)

lomd
27/01/11, 20:54
takk for all info :) var nesten så jeg ga opp heile prosjekte..!

Noe ide på hvor en får tak i motstand?

lomd
28/01/11, 12:48
Noen som vt hvor motstanderen på en 940 lavtrykks turbo kan stå henne?

R.G
28/01/11, 12:49
på venstre innerskjærm. er 4 hvite runde saker som sitter sammen i en kladd. med ei 4kantet kontakt

R.G
28/01/11, 12:58
ser sånn ut

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/127.jpg

lomd
28/01/11, 13:12
på venstre innerskjærm. er 4 hvite runde saker som sitter sammen i en kladd. med ei 4kantet kontakt

takker :) får se om jeg finner de da, bare og klippe de av og sette de på det andre ledningsnette da?

R.G
28/01/11, 13:28
dem skal skjøtes inn på konstant plussen til dyser. ikke på minus som kommer fra hjerne. må splitte nett så man kommer til forgreninga på ledninga til dyser. pga pluss deler seg og går til alle dyser.

står litt her:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2521

R.G
28/01/11, 13:34
eller så kan du skaffe 850r dyser da disse ikke trenger dysemotstander.

eller dyser med nr 0280155968 da disse heller ikke trenger motstander.

0280 150 558 også uten motstander

hvis du vil unng klipp å lim i ledningsnettet

lavohm dyser må ha motstander, høyohm trenger ikke motstander. di to eg har nevnt her er høyohm. 940turbo dyser er lavohm.

lomd
28/01/11, 15:15
på venstre innerskjærm. er 4 hvite runde saker som sitter sammen i en kladd. med ei 4kantet kontakt

Fant den :)
men hvordan kan jeg lett koble den inn det det andre ledningsnettet?
Altså F nettet.?

lomd
28/01/11, 16:26
dem skal skjøtes inn på konstant plussen til dyser. ikke på minus som kommer fra hjerne. må splitte nett så man kommer til forgreninga på ledninga til dyser. pga pluss deler seg og går til alle dyser.

står litt her:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2521

Så det jeg fårstår er at en ledning fra hver av dysene skal inn på den og den kjukke kabelen som de går fra 1- 4 ledninger?

R.G
28/01/11, 16:30
ja er en plussledning som deler seg til 4, og da blir det en til hver dyse. og der det deles skal det klippes. og den plussen skal i senter på motstandene, og di 4 skal på hver av ledningene fra hver motstand

lomd
28/01/11, 16:46
Ja men da skal jeg nok klare dette :)
Samme hvor de 4 ledningene blir putta på henne?

R.G
28/01/11, 16:50
ja så lenge hovedledningen som splittes kobles på i senter på motstandene

lomd
28/01/11, 16:53
Takker for all hjelp :) Hadde gitt opp bilen vist ikke :) hehe

Uberhenrik
30/01/11, 12:15
ja har montert turbo, hmm kan jo være det kan være noe muffins der da ja. får den pøser på med bensin som bare det.

Jeg tar i mot brennte hjerner med denne feilen, send meg en PM:)

Uberhenrik
30/01/11, 12:17
Også bytt olje når du har fikset problemet, jeg fannt 4 liter bensin i olja når dette skjedde meg:P

lomd
30/01/11, 12:34
Også bytt olje når du har fikset problemet, jeg fannt 4 liter bensin i olja når dette skjedde meg:P

Ja skal det :)
men fra dysene går det 2 ledninger. grønn og grå, den grønne går ned og ifra 4-2 og den grå fra 4-1 ? hvilken av de skal jeg koble motstanderen til? :)

Har ingen brente hjerner ennå, men skal si ifra til deg vist jeg får det :p:D

R.G
30/01/11, 12:46
mål den med 12 13v i når bilen går. farge kan variere har jeg finni ut på noen biler. åssen modell er ledningsnettet ditt? så kan jeg sjekke i boka

lomd
30/01/11, 12:51
bilen går ikke :P

89 modell er bilen ;)
har det ledningsnettet med feilkodeboks.

R.G
30/01/11, 12:55
okay. er den grønne:) men der den delees i to, der er den andre ledningen til tomgangsregulator. så di "2" som er sammen skal fortsatt sitte sammen, di skal på den ledningen som går i senter på motstander, og deretter di 4 til hver dyse på hver av di som kommer ut av toppen på motstander. skjønner?:)

sånn att motstanden blir som den skjøten 4-2. to ledninga sammen inn på den ledningen som går i senter og en til hver dyse på hver av di resterende på motstand

lomd
30/01/11, 13:00
okay. er den grønne:) men der den delees i to, der er den andre ledningen til tomgangsregulator. så di "2" som er sammen skal fortsatt sitte sammen, di skal på den ledningen som går i senter på motstander, og deretter di 4 til hver dyse på hver av di som kommer ut av toppen på motstander. skjønner?:)

sånn att motstanden blir som den skjøten 4-2. to ledninga sammen inn på den ledningen som går i senter og en til hver dyse på hver av di resterende på motstand

Jepp skjønte den :) Får vell til og koble litt i dag og se om det kan virke da :)

R.G
30/01/11, 13:01
er så enkelt så:)

edit: lykke til:)

lomd
02/02/11, 23:37
Da er dysemotstander montert, men den starter alikevell ikke. noen ideer??

TeamBørnOut
03/02/11, 05:32
bytta hjerne da? for den du har brukt før er herpa:eek:

flarssen
03/02/11, 07:01
Bruker de gule dysene som sto på orginalt på og samme hjerne, men har jo prøvd med dysene fra en 940 å den hjernen så mulig den er brent da ja.! ?

Motstander ?
Med originale dyser og hjerne trengs vel ingen ettermontering av motstander?
Gikk motoren når det kom bensin i olja?

R.G
03/02/11, 07:54
Med originale dyser og hjerne trengs vel ingen ettermontering av motstander?
Gikk motoren når det kom bensin i olja?

bilen er ombygd til turbo! og orginale turbodyser trenger motstander med orginal turbohjerne

R.G
03/02/11, 07:57
Da er dysemotstander montert, men den starter alikevell ikke. noen ideer??

sjekka att den får bensin/tenning?

lomd
06/02/11, 13:44
sjekka att den får bensin/tenning?

Bensin får den alt for mye av, og den tenner :)

mulig hjernen er gåen da?

kan jeg bruke f dysene og fk hjernen og fk dysene og f hjernen f.eks eller går ikke det?