PDA

Vis full versjon : Fasinerende dugging



Cage
25/01/11, 18:51
Hadde et lite uhell med et åpent vindu og regn for en stund siden. Fikk tørket bilen skikkelig, men når det regner her i byen (bergen) har bilen i det siste begynnt å dugge en del. Ikke det at det er noe uvanlig med dette, men duggen legger seg ALLTID på venstreside av bilen og er spessielt glad i vinduet og døra på førersiden. skal ta et bilde av det nestegang det skjer =P sist var det en klar skillelinje som gikk midt over bilen på langs. Trodde til å begynne med at det var pga. stedet jeg parkerte (vegger osv), men den gang ei. Nå bor jeg jo i bergen og har årsaken til fukten der, men det er det noen som har opplevd dette eller har en idee om hvorfor dette skjer?

brynna
25/01/11, 19:56
Har du luft fra dysene på dashbordet? Kan hende at en slange/kanal har falt av?
Steng alle ventiler unntatt den på VS, og sett spjelda på luft ut i kupeen. Da skal det blåse rimelig bra.

Husket en ting til: Du har ikke spjeld på "resirkulasjon"? Da dugger det fryktelig nå på vinteren med våt dørk mm.

Har du AC kjør med den å få tørket opp. Fineste avfukter det....

bigswede
27/01/11, 01:53
Har følgende problem.
- Dugger på høyre side.
- Lukt av kjøleveske, sluttet og lekke etter radiatortett. Men dugger enda.
- Ikke vått på gulv.

Cage
02/02/11, 16:10
Har nå sjekket alt av kanaler og slanger som så/kunne se ut som om hadde noen funksjon i "avløpssystemet", skrudde av en del panel og sånn også... tørt over alt.. fått lånt meg en garage noen dager nå får se om det hjelper..

andreas
03/02/11, 14:40
Sjekk at AC'en fungerar i alle fall. 850'en eg hadde dogga ned så snart det vart regn i lufta, men etter eg fekk AC'en i sving igjen ordna alt seg.

brynna
03/02/11, 21:50
Skal kanskje ikke mer til at du stenger dyser på midten, og får all luft ut til sidevindu/rute/gulv.
Har en Caravelle med AC og sliter med det samme. Har jeg vært i dusjen og setter meg i bilen dugger VS ned. Skal egentlig ikke mer fukt til for at rutene dugger.