Vis full versjon : Fasinerende dugging
Hadde et lite uhell med et åpent vindu og regn for en stund siden. Fikk tørket bilen skikkelig, men når det regner her i byen (bergen) har bilen i det siste begynnt å dugge en del. Ikke det at det er noe uvanlig med dette, men duggen legger seg ALLTID på venstreside av bilen og er spessielt glad i vinduet og døra på førersiden. skal ta et bilde av det nestegang det skjer =P sist var det en klar skillelinje som gikk midt over bilen på langs. Trodde til å begynne med at det var pga. stedet jeg parkerte (vegger osv), men den gang ei. Nå bor jeg jo i bergen og har årsaken til fukten der, men det er det noen som har opplevd dette eller har en idee om hvorfor dette skjer?
Har du luft fra dysene på dashbordet? Kan hende at en slange/kanal har falt av?
Steng alle ventiler unntatt den på VS, og sett spjelda på luft ut i kupeen. Da skal det blåse rimelig bra.
Husket en ting til: Du har ikke spjeld på "resirkulasjon"? Da dugger det fryktelig nå på vinteren med våt dørk mm.
Har du AC kjør med den å få tørket opp. Fineste avfukter det....
Har følgende problem.
- Dugger på høyre side.
- Lukt av kjøleveske, sluttet og lekke etter radiatortett. Men dugger enda.
- Ikke vått på gulv.
Har nå sjekket alt av kanaler og slanger som så/kunne se ut som om hadde noen funksjon i "avløpssystemet", skrudde av en del panel og sånn også... tørt over alt.. fått lånt meg en garage noen dager nå får se om det hjelper..
Sjekk at AC'en fungerar i alle fall. 850'en eg hadde dogga ned så snart det vart regn i lufta, men etter eg fekk AC'en i sving igjen ordna alt seg.
Skal kanskje ikke mer til at du stenger dyser på midten, og får all luft ut til sidevindu/rute/gulv.
Har en Caravelle med AC og sliter med det samme. Har jeg vært i dusjen og setter meg i bilen dugger VS ned. Skal egentlig ikke mer fukt til for at rutene dugger.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.