Vis full versjon : Lambdasonde, hva er best og hvor få tak i?
Jeg trenger muligens en ny lambdasonde. Hva koster en original hos Volvo? Finnes sikkert annet bra og, i såfall, legg ved en link:) Vet de har på BCB, men finner den ikke på nettsidene deres, noen som har en link til denne?
Takk
TeamBørnOut
25/01/11, 17:56
www.ebay.co.uk . billige bosch sonder og rask levering :)
ellers har thorshow noen nye nå. vet ikke kvaliteten på disse. men vil tro de er bedre en biltema. (men aner ikke)
Finnes ikke Torshov i Bergen dessverre:o
bcb har, koster nesten 800kr tror eg. Den blir levert med skjøte-sko for å skjøte på org lamda. Raskt og enkelt monterte en for 2 uker siden, men lurt å tenke seg godt om det er mer man trenger i samme slengen pga frakt.
Hva mener du med å koble seg til lambda? Har den ikke de samme kontaktene som originalt? Og har du link til denne? Er også bare lambdasonde jeg for såvidt trenger, så er kjipt med frakten ja:(
Hva mener du med å koble seg til lambda? Har den ikke de samme kontaktene som originalt? Og har du link til denne? Er også bare lambdasonde jeg for såvidt trenger, så er kjipt med frakten ja:(
den kommer uten lang ledning og org stikk.
1-koble av batteri (for å nullstille feilkoden)
2-så du tar var ledningen med lambda på bilen,
3-klipper ledningen ved gammel lambde,
4-skjøter på den nye alt du trenger er en kabelsko tang.
5-eg satte også på krymestrømpe på utsiden for å være sikker.
6-montere det igjen
7-koble til batteri
sånn utenom det så trenger eg og en så vi kan jo bestille ilag og dele fraket vis du vil. du får sende en PM evt
men lurte litt på å hente en fra UK, kostet jo 200kr + frakt. men vet ikkje ka det kommer opp i med mva. TBO har du bestilt der i fra?
TeamBørnOut
25/01/11, 21:18
Noe som er lurt er å ikke kappe kablene på samme sted. klipp på 3 forskjellige steder.. i tilfelle noe skulle skje så er det dritt om disse ledningene "gnisser" mot hverandre. gir rare symtomer :P (samme kan skje hvis lamdan "kortslutter"...)
Er muligens med på frakt ja. Men må vendte til i morgen, skal se om motorfeillampen forsvinner etter fordelerlokk og rotorbytte. Hvis ikke, må jeg nok ha ny lambda også:)
Noe som er lurt er å ikke kappe kablene på samme sted. klipp på 3 forskjellige steder.. i tilfelle noe skulle skje så er det dritt om disse ledningene "gnisser" mot hverandre. gir rare symtomer :P (samme kan skje hvis lamdan "kortslutter"...)
helt klart og da slipper men en klomp på ledningen og. Eg brukte itillegg skjøtestykker med lim og krymp på for å få det tett ( det beste er jo helt klar å lodde).
PekaillVolvo
28/01/11, 23:27
Litt på siden av det hele kanskje, men... Jeg hadde en lysende lampe for sonden for en tid siden. Skaffet en på Volvo, hadde en tilfeldigvis liggende, og dro hjem. Ventet litt med å skifte, for tipset på å ta av batteriet og så koble til igjen virket. Lampa sloknet. Men nå lyser den igjen. Og da jeg skulle sjekke om jeg kunne bytte, hadde jeg fått en nyledning/kobling som ikke stemte med den som sto i motorrommet. Der var det vel en hel sokkel, mens ledningen hadde to ting som skulle på plass... men det gikk jo ikke i det hele tatt. Finnes det to forskjellige typer? Jeg har en 240, 93-modell... B230FD... (Tar forbehold nå at jeg husker rett litt tilbake i tid da jeg skulle skifte, men fant at det var to forskjellige koblinger på den gamle og den nye...)
Jeg må få byttet... eller kanskje sjekket at jeg får rett hvis jeg bestiller en billig fra England eller noe slik...
er to forskjellige ja. en kontakt med alle 3 ledninger i . og andre typen er normal kabel sko og ei kontakt med to ledninger. bare å klippe å lodde sammen
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.