PDA

Vis full versjon : v70r awd mister draget på høyt turtall



cossykiller
24/01/11, 23:19
Har kjøpt meg en v70 r awd som har vært innom hos autotech en tur
der er oppsettet :
B5234t4
verdi h-råder
borret til første overdim
smidde stempel
kkk24 turbo
lettet svinghjul
R clutch
sachs performance trykkplate
ferrita 3" down pipe
glt kammer

lader 1,3 bar. Føler at når jeg kommer til 4800 og oppover, så virker det som om turboen er maxxa, at den ikke får nok luft/bensin eller noe i den duren, den dabber ihvertfal av da... Er det noen som har peiling på hva det kan være ?
er originale icen som står i... kan den ha noe med dette og gjøre ? tenkte og få benka den for og sett på kurva hvordan den ser ut..

Er det noen forslag til hva det kan være som gjør det ?

Morgis
24/01/11, 23:33
prøv å stille ned turbotrykket ditt. Virker som tenninga eller bensin sliter.

Du kjører såklart 98oktan?

TeamBørnOut
24/01/11, 23:36
bitteliten turbo + høyt ladetrykk = det du beskriver... du får et "peak" med "mye" krefter før varmen tar over og det dabber av... IKKE bra for motoren din heller. sykt sykt mottrykk som knerter råder (derfor de anbefaller sterkere råder)...
original rådene tåler langt over effekten av hva en slik turbo gir... men de tåler ikke det lille turbin huset ;)

cossykiller
24/01/11, 23:37
kjører 98 oktan ja :) er jo autotech som har programmert den, så synes det er rart at det er sånn også, om jeg benker den hiver de vel på bredbåndslambda slik at jeg får sett på blandinga ? hari kke kikka lenge oppi motorrommet, men har ikke sett noe justering til turbotrykket...

cossykiller
24/01/11, 23:38
bitteliten turbo + høyt ladetrykk = det du beskriver... du får et "peak" med "mye" krefter før varmen tar over og det dabber av... IKKE bra for motoren din heller. sykt sykt mottrykk som knerter råder (derfor de anbefaller sterkere råder)...
original rådene tåler langt over effekten av hva en slik turbo gir... men de tåler ikke det lille turbin huset ;)

Så det jeg bør gjøre er og få tak i en større turbo med andre ord ? :D
eller evnt skru ned turbotrykket

TeamBørnOut
24/01/11, 23:41
en av delene... du har selv sett turboen? Den TRENGS å oppgraderes :D
slike turboer er fint på MC på halve motorstørrelsen :) Har ikke noe å gjøre med trimming av volvo og gjøre

cossykiller
24/01/11, 23:43
ja hadde en 740 tidligere også, med km sitt 500hk oppset. med 19c turbo, var jo som en diesel og kjøre... er ikke store sneglehuset nei, hadde passt seg bedre med en skikkelig tuba, for så og justert trykket ned endel, vil vel da fløde mer luft på mindre trykk ?
Men får jeg noen turboer som er mer eller mindre "bolt-on" om du ser vekk fra olje tur og retur ? gidder ikke begynne og kuke med nytt grenrør osv. da dette er "finbilen"

Vil vel også puste bedre og slite mindre med enn større turbo ?

TeamBørnOut
24/01/11, 23:47
får jo td05 og td06 som er litt større. du har jo Td04 19T nå (men i kkk utgaven :D).
ja slike 300hk oppsett med 19t er ille å se på... bremsepapirer på 300hk... (ihvertfall i to sekunder før effekten detter som en gris :D).. uff..
Ellers passer vell noen fine garrett t3 greier på også. er jo t3 flens.
Uansett hva du velger så gå for noe med større turbin. Du får lavere forbruk og mye sterkere motor av det. vil ikke få ladetrykk noe senere heller

cossykiller
24/01/11, 23:52
vil det da bli nødvendig og mappe den på ny ? og hvordan blir det og mappe disse, er jo ikke datasprut eller noe.
Hvor stort hus vil du si at jeg trenger ? kan jo høre med turbokongen hva han sier også, regner med han vet hva han snakker om...
Men kan jeg gå noe ned i ladetrykket da ? alstå at jeg ikke trenger og lade så mye for samme effekten... da den vil vel fløde mer liter på mindre trykk, siden den vil dra med seg mer ?

http://www.finn.no/finn/torget/butikk/annonse?finnkode=22271411
garret t3 super 60 trim

mr hansen
25/01/11, 11:32
Hadde ingen problem og dra min v70 R med 19t til 6500-7000 omdr med 1.2 bar.Mistet ikkje draget heller før turtallsperr.Miste draget på 4800 omdr er altfor tidligt.Men du har vel 18t på din vis du har en 97-98 mod?.kan være den går i nødmodus som nevnt,eller at den rett slett ikkje får bensin nok.Da vil hvertfall pluggene dine være hvite:D

Morgis
25/01/11, 11:32
skal ikke være noe problem å lade det.. hadde liknende problem, og da var det bensin som var problemet.. faktisk noe så enkelt som bensinfilter.. verdt å sjekke :)

TeamBørnOut
25/01/11, 12:30
Han har heller ingen problem med å dra bilen så langt på turtall. men han mister draget. det gjør dere også. selv om dere ikke merker dette... han har litt mer effekt før dere i registeret bare. deres er late hele veien

mr hansen
25/01/11, 12:54
Hehe,du merker nå fort når han mister pusten/draget da for og sei det sånn.Hadde fult turbotrykk fra 2400 omdr,og merka ikkje at eg mista draget før eg nærma meg 6500 0mdr.Men det har mye og sei kossen hver enkelt bil er mappet/ programert i forhold til oppsett. Men at en v70R med 300+ er late hele veien??,kan godt stemme det forhold til rs4 min ja hehe:D.Synnes nå det virket bra eg til være ei famillie kjerra:)
Han har heller ingen problem med å dra bilen så langt på turtall. men han mister draget. det gjør dere også. selv om dere ikke merker dette... han har litt mer effekt før dere i registeret bare. deres er late hele veien

Morgis
25/01/11, 12:59
min pisker da ekstra livlig fra 5000 og opp til 7000. Det gjorde den ikke før bensinfilterbyttet.
Da bremset den heller litt der.. Kan spare deg for mye penger og arbeid om det er bare den feilen. Verdt å sjekke mener nå jeg.

cossykiller
25/01/11, 13:09
vil ikke tro at den går i noe nødmodus, da ville vel det lyst ifra lampa ? Skal ta og sjekke bensinfilteret, men har vanskelig for og tro at det er det, da den er helt super på lavere turtall, tror at turboen sier takk og farvell når den lader som den gjør på høyere turtall. Uansett om jeg bytter turbo til en større, og tar vekk den flaskehalsen der, så vil motoren ha det mye bedre...

Men om jeg bytter turbo, må den da mappes på ny ? eller vil den justere seg selv ? da jeg ikke skal ha noe mer effekt, men bare beholde draget litt lengre...

Er jo også GLT kammer på den, vet ikke om det har noe og si ?

Skal ta og sjekke pluggene...

mr hansen
25/01/11, 13:40
Får den for lite bensin så liker bilen seg best på lave turtall,får den for mye så er det omvendt.Ville gjerna sjekket filteret og pluggene,eventuelt målt bensintrykket.
vil ikke tro at den går i noe nødmodus, da ville vel det lyst ifra lampa ? Skal ta og sjekke bensinfilteret, men har vanskelig for og tro at det er det, da den er helt super på lavere turtall, tror at turboen sier takk og farvell når den lader som den gjør på høyere turtall. Uansett om jeg bytter turbo til en større, og tar vekk den flaskehalsen der, så vil motoren ha det mye bedre...

Men om jeg bytter turbo, må den da mappes på ny ? eller vil den justere seg selv ? da jeg ikke skal ha noe mer effekt, men bare beholde draget litt lengre...

Er jo også GLT kammer på den, vet ikke om det har noe og si ?

Skal ta og sjekke pluggene...

TeamBørnOut
25/01/11, 13:43
du vil nok ikke trenge å mappe den på nytt nei..
Eksempelvis så kjørte jeg med original dyser og ecoTRIM chip på bilen min. noe oppskrudd trykk pga progresiv btr. men fordi jeg slapp ut eksosen av motoren så dro bilen min langt mye bedre en slike "300hk" oppsett.. Mer effekt og lavere forbruk? kan man ønske mer? :D

TeamBørnOut
25/01/11, 13:44
Får den for lite bensin så liker bilen seg best på lave turtall,får den for mye så er det omvendt.Ville gjerna sjekket filteret og pluggene,eventuelt målt bensintrykket.


Da ville bilen banka som et helvette før 4800rpm hvor denne bilen leverer mest effekt mtp kald luft etc. nesten 5000rpm vi snakker om :)

cossykiller
25/01/11, 13:47
skal ta og bytte bensinfilteret, får ikke sjekka pluggene hjemme da de faen har låst inn verktøyet, så får reise ned i lokalet og ta noen bilder, men og bytte filter er vel nokså rett fram ?

Per Turbo
25/01/11, 16:03
Nja, ut med gulvet bak, av med ett par lokk og så løsne festebåndet og lirke slanger og sånn av.. litt knot første gangen. Sa brura..

cossykiller
25/01/11, 20:12
Nja, ut med gulvet bak, av med ett par lokk og så løsne festebåndet og lirke slanger og sånn av.. litt knot første gangen. Sa brura..

Leste den andre tråden jeg, har knota som FAEN under bilen, leste hvordan det skulle gjøres med FWD biler...
Trangt og jævlig og gjøre det under bilen da du har stikkakslinger og bakaksling i veien :D men blir lettere neste gang om jeg gjør det på den måten som du beskriver

cossykiller
26/01/11, 01:07
har bytta bensinfilteret nå, men etter at jeg fikk sperra veien (as if) så fikk jeg sett at den detter fra 1,3 bar ved 5000 rpm til 1,0 bar, kan det ha noe med utformingen av den originale intercooleren ? er det mulig å få presst nedi en større intercooler noenpalss ? om jeg tar vekk den originale intercooleren, trekker radiator og acen litt lengre bak, får jeg pressa en intercooler nedi der ?

f.Eks en helt lik den originale i aluminium bare 60mm tykk istedenfor 40, og få den helt forrest foran radiator og ac ?

A.Finstad
26/01/11, 01:52
sendte et par mailer med turbokongen for litt sia å spurte hva han anbefalte til en rødblokk som skulle brukes hver dag å hærjes med når jeg vil å ha ork til å ta det meste å jeg sa også at jeg ikke ville ha den lille moped turboen også kalt 19T å da fikk jeg bare til svar at det var den turboen som egna seg best å den kunne fint holde til 350-400 hester. så anbefaler ikke turbokongen akkuratt. han mente også det var en stor turbo siden nissan folket kjørte på mindre turboer å mere effekt :s