PDA

Vis full versjon : 3" eksos: 1cat og 2dempere / strakt med 1 demper?



session
24/01/11, 20:09
Vil jeg merke noe effektmessig forskjell og ta bort racecat'en og den miderste dempern? Det vil jo bli litt annen lyd, men på ett 300hk oppsett er det noe merkbare effekter og tjene på det? :)

TeamBørnOut
24/01/11, 22:48
mindre motstand = mer effekt. om du merker det eller ei vites ikke :D noen merker ikke at de mister campingvogna en gang

EivindG
25/01/11, 04:51
"300"oppsett med FKdyser?
caten kan vel sikkert lønne seg, men den lille potta før akslingen ville eg vel bare hatt på.

turb00le
25/01/11, 05:17
tror egentlig ikke en vanlig mann i gata merker stor forskjell på en eller to dempere, kat eller ikke. Jeg sveisa om en org kat til f motor så den passa til 3 tom, kan ikke si jeg merka stort når jeg satt den på eller tok av. det var husmortrim ft motor.

EivindG
25/01/11, 05:29
tror egentlig ikke en vanlig mann i gata merker stor forskjell på en eller to dempere, kat eller ikke. Jeg sveisa om en org kat til f motor så den passa til 3 tom, kan ikke si jeg merka stort når jeg satt den på eller tok av. det var husmortrim ft motor.

vel, eksosen måtte jo igjennom samme flasketuten ikkje sant?
eg tok av kattene på en M3 e36 eg hadde og på med flammedempere istedenfor og det utgjorde en del på respons, men de var jo 15år da og org kar ikkje racekat..

gull pilen
25/01/11, 08:24
vil tro det går helt fint da 3 toms flower til langt mer enn du greier å hente på et 300hk oppsett...

session
25/01/11, 16:52
da driter jeg i og ta det av, liker lyden sånn det er nå, det er ikke fk dyser på bilen nei :p

EivindG
25/01/11, 16:58
session
Lærling


Medlem siden: 01-07-2010


Meldinger: 303
Thanks: 0
Thanked 1 Time in 1 Post
Karakterpoeng: 0

--------------------------------------------------------------------------------
er ikke min bil det er snakk om, men når du er inne på det så er det org dyser på bilen min faktisk og jeg veit den får for lite bensin litt uti registeret men den skal kjøres ihjel.

Men tilbake til han kompisen da, han har fått tak i 3"lmm Men nå baller det litt på seg for han for han har jo bare ecomax chipp åssen vil det gå? han er drit lei nå og vil egentlig bare få bilen til og gå
__________________
96mod 940fk, (T3T4 @ 1,6bar)
Gi poeng


ok, eg som har missforstått da..

session
25/01/11, 17:01
ja hvis det er noen som har lyst til og kose seg litt så kan jeg medele at den bilen har nå tatt kvelden (som sikkert mange av dere kanskje håpet på) men det er fordi den ikke gikk og få eu godkjennt så den sku dø, var ikke vært noe som helt (kanskje ei sliten m90 kasse)

den bilen jeg driver og bygger nå som jeg skal ha eksos til, det skal bli ett sted mellom 300-350hk uten datasprut, alt over tas med ett pluss :)

TeamBørnOut
25/01/11, 17:09
hæ?..

session
25/01/11, 18:31
hæ hva?

TeamBørnOut
25/01/11, 18:48
skjønte bare ikke hva du mente med innlegget over :D

session
25/01/11, 18:56
ånei :p er vel tydelig i mange av mine tidligere poster at dem ikke helt har skjønnt oppsette på den bruksbilen min :p og synes det er for dumt, men gidder ikke koste på en bil som skal høgges :p

Men nå som du er innom her tbo, åssen lager man di utgangene på fuelrailen til og sette dysene i? for di må vel sveises på?

TeamBørnOut
25/01/11, 20:55
Tenker du på å lage en helt ny fuel rail nå? (de fleste er jo av typen som sitter på 960 etc. bare boret hull og dysene blir holdt på plass av fuelrailen som blir skrudd fast og presser ned dysene)

Edit:
http://www.saabrally.com/products/images/Billet%20Fuel%20Rail%202.jpg

session
25/01/11, 20:56
nei altså, jeg har kjøpt en sånn nuke fuelrail, så jeg trudde jeg måtte sveise på sånne som er på org fuelrailen jeg, men hvis det bare er og borre høl og dytte inn dysene er det jo greit, vil du sitte ordentlig med o-ringen bare da a? :)

TeamBørnOut
25/01/11, 21:15
nei grunnen til at det sitter slike klips på original greiene er vell fordi fuelrailen har litt "svake" fester litt langt unna "senter". (hvis du skjønner den dårlige forklaringa mi :D).

Men jeg har sett noen Nuke fuelrails ha "fester" til dysene (slik som det er på F Fk Ft innsug også. men litt annet design. skal google det :))

Edit: her er en slik type fuelrail hvor man kan "skru fast" dysene. følger med slike "plater"
http://www.vcracing.se/images/product/nukerail.jpg


Sikaflex å strips fungerer ihvertfall dårlig :P (nødløsning som ble prøvd når lokket på gasserne som en svenske hadde sveisa ga opp helt... skjærtorsags bil:P)
http://i652.photobucket.com/albums/uu250/KristofferHelle/ADHD%20Engineering%20Volvo%2066/210620103702.jpg

session
25/01/11, 21:18
aha, trudde di var i 2-3mm alu jeg så jo nå at det var litt tykkere gods ned mot dysa ja :p da er det jo ikke no sak :)