Vis full versjon : Grenrør og innsatsfilter til 940
DieselDriver
24/01/11, 19:53
Hvor får jeg tak i slik overgang til og sette på 940 grenrøret for slik at alle turboer med t3 flens passer? Og hvor får man tak triminnsatsfilter for og sette i den orginale turboboksen? (skal ikke ha noe konfilter)
-Alle turbo'r med t3 flens passer hvis du sliper ned den labrynt tettinga på grenrøret.
-Bcb har vel filter dem
DieselDriver
24/01/11, 20:09
Må ikke det freses? Gidder ikke og av med røret for det tar tid med knekte bolter etc.
brukte vinkelsliper og pusseskive til det var javnt flatt også dremel til og lage større åpning inn mot turbo.
bare ikke slip skeivt, da får du det aldri tett med pakningen, dessuten så vil jeg annbefale og sette i noen lengre pinnebolter for hvis du setter på en turbo med tykk flens mot grenrør så får du bare så vidt på muttern igjen
DieselDriver
24/01/11, 20:20
okey Takk for svar!
Hvor får jeg tak i slik overgang til og sette på 940 grenrøret for slik at alle turboer med t3 flens passer? Og hvor får man tak triminnsatsfilter for og sette i den orginale turboboksen? (skal ikke ha noe konfilter)
på ebay er det slik overgangsflenssak så du får på anna turbo med flat flens så du slepper å slipe ned denna pyramidesaken på grensrøret.
http://www.034motorsport.com/fabrication-flanges-exhaust-manifold-flanges-volvo-turbo-adapter-flange-volvo-kkk-to-t3-p-19078.html
eg laget en selv i alu, men fikk aldri brukt den men gikk fort å lage da.
atpturbo har også, de har også pakningen, skikkelige muttere og pinnbolter. og mye annet tøft, egentlig en skummel butikk....
Strandstuen
25/01/11, 09:46
Jeg har en sånn plate du kan få kjøpe. send meg en pm om du er int:)
Jeg har en sånn plate du kan få kjøpe. send meg en pm om du er int:)
sendt deg pm, skulle hadd en slike en jeg å:p må fore ut turbo litt pga kompressorhus tar borti grenrør, el får ett kusehår i mellom:p
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.