PDA

Vis full versjon : Krasja bilen, byttet airbag og beltestrammere, men slukke SRS lampa?



Ola Hagen
24/01/11, 11:59
Jeg har hatt en uhell med bilen og en stolpe, og da utløste airbagen i rattet seg, pluss beltestrammere på begge sider foran.

Og jeg kjøpte en brukt airbag til rattet ifra harestua, pluss beltestrammer til førerside, men har ikke byttet på passasjersiden siden jeg trudde den ikke var utløst, siden jeg var alene i bilen. Og monterte ratt og beltestrammer på fører sia.

Men SRS lampa lyser forsatt, hva er feilen her?

Er det grunnet den beltestrammeren på passasjersiden ikke er byttet, som gjør at lampa lyser enda?

Takk for alt hjelp

cossykiller
24/01/11, 12:01
tror du må inn og få resatt det... at det er en "feilkode" som kommer opp, tror ikke den slettes ved mindre du kobler deg innpå og gjør det selv...

TeamBørnOut
24/01/11, 12:02
husket å bytte alle bolter etc til selene da? de tåler en krasj. så bør de byttes for å ikke ryke neste gang.

Ola Hagen
24/01/11, 14:08
husket å bytte alle bolter etc til selene da? de tåler en krasj. så bør de byttes for å ikke ryke neste gang.

Ja, fulgte med bolter og skruer med på beltene da jeg kjøpte den fra harestua, så jeg regner med at de ikke har vært med i en krasj.

jaja, noen anelse til pris på å få resatt den slik at srs lampa slukker?

Mulig å lese av feilkoden selv? er det noen sjanse for at sensoren vil bli defekt eller klemt i en sånn krasj? eller sitter den lenger bak i bilen?

Deluxio
24/01/11, 15:56
Dette svaret fekk eg når eg spørte om det samme for ei stund sia


Må slette den. Du har en selvdiagnose med 2 bokser og en pinne i motorrommet ditt. Ta pinnen fra boks A og sett over i stikk 5 i boks B. Vri tenningen til hakk 2. Vent ca. 10 sek. Trykk på knappen som sitter i boks A, hold denne inne i ca. ett sek. Da får du en blinkekode. Trykk på knappen igjen etter at blinkingen er ferdig, da får du samme blinkekoden på nytt. Trykk på knappen en siste gang etter at koden har blinket ferdig. Nå som du har lest av koden tre ganger kan du slette den.
Trykk på knappen i boks A igjen, denne gangen skal du holde den inne i minst 5 sek. Når du slipper knappen vil blinkelampen lyse konstant, trykk på knappen ennå engang, minst 5. sek. Da skal du ha slettet feilkoden.


Funka for meg, etter ein del repetisjonar :) Måtte vera tidligare enn 96modell visst eg forstod det riktig og, pluss at du må vri sleperingen 3rundar tilbake viss du ikkje har gjort det.

Folkvord
24/01/11, 17:16
eller du kan ta av minuspolen i ein haltime time og prøve etter på og se om den forsvinner, har gjort det på fleire x70 serier pga du treng diagnose utstyr på dem, noen ganger funker det nogen ganger funker det ikke:P

TeamBørnOut
24/01/11, 17:23
Noen feilkoder forsvinner.. men ikke alle. samme gjelder faktisk nyere v70 også (merka det når jeg bytta batteri)

Per Turbo
24/01/11, 17:32
Må nok inn å få nullstilt SRS lampen, batteriet av hjelper nok ikke

Norhagen
24/01/11, 18:33
har du byttes hjernen

iflg vadis skal altid hjernen byttes hadde samme problemet på min 99mod v70
byttet hjernen og feilen er vekk

Ola Hagen
24/01/11, 20:14
Hoi, sjekka selvdiagnosen som lenger oppe her, og nå sletta jeg tre feilkoder eller noe, og nå har jeg bare en feilkode om at kretsen til sikkerhetsbelte på høyre side var brutt, og den har jeg ikke byttet enda, så jeg må vel få montert hvis jeg klarer å få tak i en.

Men hvis noen har en sikkerhetsbelte til høye foran for billig penga så si ifra.

takk på forhånd