Vis full versjon : ekstra lykter framme i spoileren.
chrissi504
23/01/11, 15:46
hvor får man tak i ekstra lykter som jeg kan stappe inn i spoileren min framme på en 240? og hvor kobler man de til?
Tviler på at du får noe originalt der! Bare til å kjøpe hva du no måtte like, å skru dem fast. Så kjøper du et relesett på Biltema/Thorshov/Bilxtra elns og kobler til, er som oftest med en koblingsanvisning, ellers finner du koblingsanvisning her inne på VCCN et eller annet sted under strøm og elektronikk. Er ikke noe kompliserte greier;) Husk en på/av knapp i tillegg!
ikke kjøp ferdig kabelsett fra torshov eller biltema. har byttet ut ALLE komponentene i det til mine grøftlys. holder ikke mål what so ever. kjøp kabler og rele løst.
Min fra Bilxtra har holdt halvannet år;)
min fra tema har holdt halvannet det og :)
Er jo trossalt bare releet og sikringen som kan ryke? :P
Orginal Volvo bryter bruker man jo uansett, eller hva?? ;)
Så lenge du skal ha noe med "normal" styrke, og ikke fyrer på noen sinnsyke heftige megalamper, går det sikkert helt fint;)
Madice det er ikke påbudt med ekstra bryter for å skru av tusenmetere lengere, men det er på en måte påbudt på grøftelys da det ikke er lov å ha dem på sammen med kjørelys å kan resultere i 2 lapper ekstra til politiets julebord som alt annet så kalt feil lysbruk
ikke bruk det lednings nettet ifra biltema, etter ejg hadde koblet det opp på min me tåkelys så begynte deet å lukte svidd bak bryteren ..så hold deg unna biltema ledningsnettet!
ikke kjøp ferdig kabelsett fra torshov eller biltema. har byttet ut ALLE komponentene i det til mine grøftlys. holder ikke mål what so ever. kjøp kabler og rele løst.
Mitt kabelsett til 1000m har virket i 2år og før det hadde broren min det i 2år så det har virka i 4år;)
det er påbudt med ekstra bryter på extra lys jo ;)
det er påbudt med ekstra bryter på extra lys jo ;)Det er det ikke nei du har lov til å ha 2stk lykter koblet sammen med Fultlysbryteren. Har du flere kan du koble de på egen bryter og kalle de arbeidslys
låner tråden litt,
hvordan har folkt festa grøftelys/tåkelys!? tenker da på firkantet,
og inni leppa, har midlertidig skrudd de fast i ytterste skruene til leppa/fanger metallet.. så de er ikke "inngravert" i leppa..
Gjerne bilder:)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/8.png
Svart = Fangeren
Rød = Leppa
Grønn = flatjern/tykt patentbånd
Blå = sprederen
Brukte ytterste hullet til leppa og festa et tykt patentbånd i, bretta det pent slik at det gikk i en "firkant" rundt lykta og bort til leppa igjen, og festa den der med en liten skrue.
Håper dette hjalp litt :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.