PDA

Vis full versjon : Demontere deksler rundt tåkelys



razorback
23/01/11, 14:19
Hei, mitt første innlegg på forumet.

Har akkurat kjøpt en V50 D2 Summum som jeg ønsker å få lakkert dekslene rundt tåkelysene på. Ser for meg den soft metal fargen som er på railsene - og et utssende noe ala V70 R-design.

Er det noen på forumet som vet hvordan disse kan demonteres for lakkering ?:confused:

Redline5
23/01/11, 14:29
Vipper de ut i den enden der det er hull til tåkelyset , men så sitter de i den andre enden, der bøyer du de ut så du kommer til å vipper ut en huk som sitter låst med skrutrekker;)

razorback
23/01/11, 14:44
Vipper de ut i den enden der det er hull til tåkelyset , men så sitter de i den andre enden, der bøyer du de ut så du kommer til å vipper ut en huk som sitter låst med skrutrekker;)

Hei

Takk for svar.

Det du sier er at de ikke er festet med skruer eller noe sånt på baksiden - kun snap in fester som kan løsnes fra fremsiden ?

Redline5
23/01/11, 20:14
Bare trykt på, er tapper med forhøyning på enden som låses i fangeren, bare å vippe ut i ene enden og bøye den litt ut så ser du en tapp du må bøye vekk med skrutrekker så er den av;)

S70TDI
29/01/11, 10:01
Hei

Takk for svar.

Det du sier er at de ikke er festet med skruer eller noe sånt på baksiden - kun snap in fester som kan løsnes fra fremsiden ?

Har hatt de av noen ganger, bøyde et feste første gang, men fant ut at det går lekende lett hvis du setter et flatjern inn i hullet ved siden av tåkelykta for så å bøye den ut fra venstre side. hvis du demonterer det på høyre side av bilen da :P
også bøye den ut fra høyre på venstre siden :P