Vis full versjon : Forslag til bremseskiver og klosser - 740
Trenger forslag til noen bremseskiver og klosser, som ikke er så altfor dyre.
Helst klosser som ikke støver/skriker så altfor mye. Snakker om skiver og klosser foran, og muligens klosser bak. Husker ikke om jeg har girling/bendix foran, kan finne det ut senere, men har i hvertfall ATE bak.
Kan gjerne legge til noen linker, hvis noen gidder.
Takk:cool:
gull pilen
23/01/11, 18:12
handle skiver på biltema og klossene på mekonomen....
Har biltemaskiver nå, de er skeiv etter 2 måneders bruk:mad:
TeamBørnOut
23/01/11, 20:48
Skivene er ikke skjeve.. Du har bare brent inn masse dritt på de så bremsene tar ugjevnt...
Skal du ha belegg som ikke støver så ille så kjøp EBC greenstuff. billig og en god oppgradering i forhold til originale klosser.
Skiver kan du kjøpe hvorsomhelst. bare husk å rengjøre de skikkelig før bruk
Byttet bremser når jeg kjøpte bilen rundt mai måned. Har frem til nå kjørt nesten 13000km på biltema skiver og klosser (+ bremsesko), og eneste problemet som har kommet er at klossene piper litt ved svak nedbremsing. Bremser jeg vanlig eller litt hardt så er alt som det skal være.
TeamBørnOut
23/01/11, 20:52
Gratulerer med at du har hatt biltema klosser så lenge :D er egentlig søppla klosser :) støver mye og bremser lite. men skivene deres er bra.
Edit: hvis det piper i de så bare smør på litt bremsefett.. så holde de kjeft. alle klosser kan pipe :)
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4250
TeamBørnOut
23/01/11, 20:55
der har du BRA bremseklosser også :) ferodo lager bremseklosser som virkelig fungerer :)
er redstuff bra greier? lurer på å kjøpe det til min, og er det ett merke eller kan man finne dårlige redstuff klosser på ebay for eksempel?
TeamBørnOut
23/01/11, 21:38
redstuff er laget for litt hardere kjøring igjen en hva greenstuff er. greenstuff er greenstuff på ebay :) ebc som produserer dette. ebay.co.uk så finner du nok hva du trenger.
Men skal du ha klosser som virkelig biter så er ferodo det beste man får til volvo. som jeg vet om (ferodo har vell forskjellige typer også).
Så jeg kan for såvidt gå får biltemaskiver igjen?
TeamBørnOut
23/01/11, 22:59
Ja er ikke problem det :) har brukt en del av disse selv :D blir like fort utslitt som andre skiver jeg har prøvd
Ok, bestilte noen hos SCStyling isted, men han hadde ikke på lager, så kanskje det blir biltemaskiver igjen da..
Skivene er ikke skjeve.. Du har bare brent inn masse dritt på de så bremsene tar ugjevnt...
Skal du ha belegg som ikke støver så ille så kjøp EBC greenstuff. billig og en god oppgradering i forhold til originale klosser.
Skiver kan du kjøpe hvorsomhelst. bare husk å rengjøre de skikkelig før bruk
Slipper jeg da unna med å bare bytte klosser, eller bør skivene skiftes i tillegg? De er nemlig ikke gammel
TeamBørnOut
25/01/11, 18:46
Bytt klosser. så bare grise kjører du og bremser masse (men ikke stopp helt opp). hardt på bremsen og slipp opp.. Ikke hold bremsen inne leeeeeeenge for å stoppe og slikt. men opp i fart. stå på pedalen til det nesten stopper og gjenta dette noen ganger i litt pen hastighet. da vil du nok merke at det røkker godt i rattet hvis det er mye dritt på skiva di :D men hvis du fortsetter litt så blir alt borte. Blir det ikke borte (dvs du ikke får bremsene varme nok så kan du dreie de av bittelitt for å fjerne "møkka" fra dem. Pleier å gjøre dette på nyere volvo med store bremser. hvor eldre damer og menn gjerne begynner å bremse ned til krysset 250meter før de må :D)
Haha, du er i allefall en jævel til å svare raskt, TBO:D:D
TeamBørnOut
25/01/11, 18:53
Jeg har SÅÅÅÅ lite å gjøre mellom 10 om morran og 12 om kvelden :D derfor :P (omvendt om noen uker når man begynner å jobbe ute igjen :D)
Men det er flaks for noen at det er sånn;)
gull pilen
04/02/11, 10:14
de selger greenstuff på bergen bilelektronikk...
forran ca 700kr
bak ca 3-400kr
Kjøpte på SCStyling jeg:)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.