PDA

Vis full versjon : vurderer xc 70 ?



alfen
23/01/11, 13:07
Vurderer å kjøpe xc70-2007.Har holdt meg til amerikanere tidligere , men kan tenke meg volvo nå. Ser ok ut til mitt bruk.
Noe som jeg bør være oppmersom på ?Har dieselmotoren svakheter ?Har hørt noe snakk om kamaksel ?
Takknemlig for råd..

TeamBørnOut
23/01/11, 13:20
skal du ha xc70 så kjøp 06 og nyere.
svakheter er at girkassene (automat) ryker ofte hvis du ikke bytter olje på de. motorene dør som fluer hvis du kjører mye under 60kmt og ikke bytter olje ofte.
bakhjuls lagrene kan fort ryke også...
Men er god bil og kjøre.. kanskje støyer en del i største laget for deg som er vandt til us bil?
har du prøvekjørt litt biler?
06 og nyere har 6trins girkasse og er mye sterkere en de gammle. men de fleste bilene på nettet har fått byttet motor og gir en gang(det er de beste kjøpa)

brynna
23/01/11, 15:18
Hadde holdt meg unna "uskrudde" eldre XC 70 og evt de første XC 90.
Har vært endel feil, og spesiellt automatkassene. En kompis fikk reparert kassa og det holdt litt over året. Ble da ny kasse (ca 100.000 med montering)

Han solgte og gikk over til Mondeo:eek: Blir det mindre rep da:confused:

andreas
23/01/11, 15:31
Finn ein godt holdt bil med god servicehistorikk, så gjer du gjerne eit kupp blant eldre årsmodellar og :) Oljeskift, eventuelt flush av kasse er viktig.

TeamBørnOut
23/01/11, 17:08
god servicehistorikk hjelper lite. man må være obs på dette selv som kjøper av ny volvo å få de til å flushe kassene. Volvo gjør faktisk dette på taxiene. men ikke det holder en gang...

andreas
23/01/11, 19:28
God servicehistorikk = bl.a. bytte av automatolje, var i alle fall slik eg meinte det :)

C.Erstad
23/01/11, 19:30
Problemet er løst vist man velger manuel kasse! :)

_tormod_
23/01/11, 19:59
Problemet er løst vist man velger manuel kasse! :)

5 trinns vel og merke! :) Mye tull med 6trinns kassene...

TeamBørnOut
23/01/11, 20:35
Problemet er løst vist man velger manuel kasse! :)


Jepp. men hyppige oljebytt på motor er fortsatt et must :)
Men manuel gir jo lavere forbruk og mindre problemer. Ser helt klart den :D

andreas
23/01/11, 21:13
Problemet er løst vist man velger manuel kasse! :)

Men no er 95% av XC90'ane og 85% av XC70'ane på finn med automat, så folk flest synst gjerne ikkje manuell kasse høyrer heime i desse bilane...og med trådstartar sin amcar-bakgrunn reknar eg med han òg ser på den "rørepinnen" som overflødig :)

TeamBørnOut
23/01/11, 21:28
stemmer nok dette. jeg ville aldri kjøpt en slik bil ny med manuel kasse. det er litt billigere.. men ikke derfor man kjøper en slik bil

C.Erstad
23/01/11, 23:17
Men no er 95% av XC90'ane og 85% av XC70'ane på finn med automat, så folk flest synst gjerne ikkje manuell kasse høyrer heime i desse bilane...og med trådstartar sin amcar-bakgrunn reknar eg med han òg ser på den "rørepinnen" som overflødig :)

Helt sant det!
Har faktisk kjørt 3 xc90er med manuell, er noe helt annet i forhold tl automat da!