PDA

Vis full versjon : Eksosbandasje i god kvalitet?



ChrML
07/02/10, 12:49
Noen som veit om hvem som selger eksosbandasje i god kvalitet, som man ikke må ut med en formue for? De må gjerne ha strips i rustfritt stål jeg kan kjøpe samtidig og.

Trenger litt store mengder, for skal isolere grenrør, downpipe og eksosanlegget hele veien. Har regnet ut at det er ca 30 m med 51 mm bandasje fra downpipe og bakover med 3.5" rørtykkelse + det jeg trenger til grenrøret, altså 45 m bør holde. Vil helst ikke ut med en formue for det.

Hva er det som duger:
Biltema? = ca 900 kr
Protrim? (http://www.protrim.no/produkter_eksos_bandasje.shtml) = ca 1500 kr

+ strips og klebespray.

TeamBørnOut
07/02/10, 12:52
Biltema sin fungerer faktisk fint. folk sier det ryker så veldig å ikke holder.. men tror dette kommer av feil montering...
La det ligge i vann. bruk hansker... og tvinn rundt til du får vondt i hendene :) det ryker litt ved oppstart. men gir seg fort...
ellers er nok dette billigst fra summit racing :)

ChrML
07/02/10, 13:13
Hmm, har hørt at Biltema sin blir sprø med tiden og detter av når man tar på det. Er bare litt kjedelig å måtte kjøpe skikkelig bandasje i tillegg til den som er litt billigere, og så i tillegg det helvete å bandasjere etter grenrør er montert :p.

TeamBørnOut
07/02/10, 13:22
hmms, sjekker min etterpå :) Men summit racing har billig og bra som sagt :)

ChrML
07/02/10, 13:23
hmms, sjekker min etterpå :) Men summit racing har billig og bra som sagt :)
Yeah, bare synd jeg ikke skal ha så mye annet der enda :p. De skal jo ha masse ekstra fee's for dit og datt når de skal sende noe.

volvoRsport
07/02/10, 13:39
Hvilken bredde på bandasjen er å foretrekke?

ChrML
07/02/10, 13:42
Hvilken bredde på bandasjen er å foretrekke?
50 mm+ helst.

TeamBørnOut
07/02/10, 13:43
tynne rør som til mc etc er det fint med litt smalere så det ikke blir så mye overlapping

henrik940
07/02/10, 13:44
http://www.thermotec.com/exhaust-insulating-wrap.html

ChrML
07/02/10, 14:01
Thermotec sine ser lovende ut, så blir nok at jeg bestiller derfra :). De har også stålstrips, svart farge og klebespray, alt til en rimelig pris.

volvoRsport
07/02/10, 14:07
Thermotec sine ser lovende ut, så blir nok at jeg bestiller derfra :). De har også stålstrips, svart farge og klebespray, alt til en rimelig pris.

Thermo-Tec er en god del billigere hos Summit enn hos Thermo-Tec selv.

ChrML
07/02/10, 14:13
Thermo-Tec er en god del billigere hos Summit enn hos Thermo-Tec selv.
Haha, ja, faktisk :p. 30$ billigere for en 50 mm * 33m rull. Spørs om det ikke blir en ny Summit bestilling snart da tross dyre fraktpriser. Må sjekke om det er mer jeg trenger der :).

volvoRsport
07/02/10, 14:14
Haha, ja, faktisk :p. 30$ billigere for en 50 mm * 33m rull. Spørs om det ikke blir en ny Summit bestilling snart da tross dyre fraktpriser. Må sjekke om det er mer jeg trenger der :).

Bruk Jetcarrier så blir det endel billigere frakt.

ChrML
07/02/10, 14:17
Bruk Jetcarrier så blir det endel billigere frakt.
Må man gjøre noe spesiellt for å sende via Jetcarrier? Eller går det an å velge Jetcarrier når man bestiller på sia dems?

volvoRsport
07/02/10, 14:20
Må man gjøre noe spesiellt for å sende via Jetcarrier? Eller går det an å velge Jetcarrier når man bestiller på sia dems?

Du må lage deg konto hos Jetcarrier, da får du en amerikansk adresse (Jetcarriers adresse), denne skriver du som adresse når du bestiller hos Summit. Intern frakt i USA fra Summit til Jetcarrier er ikke store summen.

volvoRsport
07/02/10, 14:23
Fraktprisene til Jetcarrier finner du her: http://www.jetcarrier.com/info/magporto.asp
Da er også alt av gebyrer inkl. i fraktprisen.

ChrML
07/02/10, 14:32
Ser bra ut :). Takk.

Joakim-G_R
11/02/10, 19:25
Kan ikke Biltema sin ta fyr ved litt "pressing" på varme?

TeamBørnOut
11/02/10, 19:44
Ikke min erfaring.. vært med hvor fordeleren ikke satt fast skikkelig å bilen gikk dårligere å dårligere... så ut som om man kjørte med neonlys under bilen.. brant ikke.

OHKorpan.
11/02/10, 21:34
Mange innen amcar miljøet her er fornøyd med Biltema sin bandasje.
Iallefall den som ikke er aluminiumsbelagt.