PDA

Vis full versjon : Hvordan vaske åpent filter?



Madice
23/01/11, 12:52
Jeg har et åpent biltema filter. Hvordan vasker jeg dette?
Vet at jeg bare kan kjøpe nytt, siden det er såpass billig, men det jeg har er ikke SÅ gammelt enda:D

TeamBørnOut
23/01/11, 12:58
Du kan kaste det fordi det fløder dårligere en hva et original filter fløder :P
Men sleng det en runde i oppvask maskinen bare

SWR
23/01/11, 13:24
Dynk med Zalo. Gni den lett inn i filtret med en myk børste og la stå litt. Varmt vann i springen, så skyller du innenfra og ut, da beholder du fibrene hele og filtreringsevnen intakt, og du presser ikke driten igjennom fibrene. Så blåser du med blåsepistol litt forsiktig (ikke 9 bar, altså) innenfra og ut inntil det er tørt..

Oppvaskmaskin gjør det fint å se på, og det filterer omtrent like bra som hønsenetting etterpå..

Madice
23/01/11, 13:38
Takk for bra svar, SWR:D

session
23/01/11, 14:58
krb hadde benka en bil med biltema filter til 420hk også bytta dem til ett KN filter da var det vipps 490 hk. Så det ligger kanskje no i at biltemafiltra er laget i papp/papir og KN i bomull :)

TeamBørnOut
23/01/11, 17:04
Dynk med Zalo. Gni den lett inn i filtret med en myk børste og la stå litt. Varmt vann i springen, så skyller du innenfra og ut, da beholder du fibrene hele og filtreringsevnen intakt, og du presser ikke driten igjennom fibrene. Så blåser du med blåsepistol litt forsiktig (ikke 9 bar, altså) innenfra og ut inntil det er tørt..

Oppvaskmaskin gjør det fint å se på, og det filterer omtrent like bra som hønsenetting etterpå..

Hvis filtrene er av papp ja :) men tror ikke en gang biltema filtrene er det :P
(men det aner jeg ikke. skulle egentlig ikke forundre meg)

-Shark-
23/01/11, 17:35
Biltema filtere er bare søppel!

EivindG
25/01/11, 05:12
krb hadde benka en bil med biltema filter til 420hk også bytta dem til ett KN filter da var det vipps 490 hk. Så det ligger kanskje no i at biltemafiltra er laget i papp/papir og KN i bomull :)

lurte faktisk på å kjøpe et sånt filter til vinterbilen min med lettere sugetrim men tror eg står over... men hørtes jo sinnsykt ut med 70hk iforskjell da men var vel der flasketuten var da...