PDA

Vis full versjon : Godkjenne senkesett, camber litt utenfor krav



Carpo
23/01/11, 11:23
Hei.

Tenkte jeg skulle godkjenne senkesettet mitt i vognkortet. Men på 4-hjulkontrollen viste det seg at camber vinkelen var litt utenfor det som er kravet. Noen som har noen erfaring med detta? Å vil biltilsynet godkjenne dette? Er jo ikke justering på cambern på 940n. Å har ikke lyst til å begynne file hulene i toppen.

Kodja
23/01/11, 12:00
få en volvoforhandler til å skrive en mail/papir til deg der det står at chamber ikke er justerbar på denne modellen. er samme problem jegfikk under godkjenning av senkesett på 242n min. fikk volvoforhandleren til å skrive en sånn. rart biltilsynet ilke har lagret en slik notis i sine systemer så mange 2/7/900 serie biler som har godkjent senkesett.,

Shaiko
23/01/11, 12:19
så er det noe i det at om camberen er utenfor kravet så er det ofte noe som har fått seg en trykk,

TeamBørnOut
23/01/11, 12:34
Da må du bore nye hull i toppen. noen har vært av veien med bilen din å den er litt skjev hehe :)

Carpo
23/01/11, 12:39
Da må du bore nye hull i toppen. noen har vært av veien med bilen din å den er litt skjev hehe :)

Nei bilen har aldri vert av vegen... tull på deg


Er jo slik at camberen blir mer å mer negativ når man senker den.

TeamBørnOut
23/01/11, 13:02
Aldri så mye som at det er uten for krava gitt :) vet ikke om noen som har fått noe snakk om dette på bt heller :)
Er helt normalt at cambern er litt gal på disse bilene. myke biler.

Madice
23/01/11, 16:20
Jeg fikk min godkjent med dette for knappe to uker siden. I Bergen da, riktignok...

Madice
23/01/11, 16:22
Fikk og med papir fra hjulstillingskontrollen at camber ikke gikk an å justere på. Sa ingenting om dette hos biltilsynet. Gikk over alle forventninger..

Shaiko
23/01/11, 20:05
BT er klar over at camberen som oftes kommer utenfor kravene som er gitt med orginale fjører(høyde) og de pleier stortsett ikke krangle på det.

SÅSANT du ikke har 1minutt negativ camber på høyere siden og 16minutter på venstere siden. da sier det seg jo selv at det er noe galt.

boman
23/01/11, 20:36
Jeg hadde tenkt å godkjenne min, men fikk noen grader feil så jeg droppa like gjerne godkjenninga.
Ringte BT å lurte på hva som ville skje hvis jeg ble stoppa uten at det var godkjent. De sa jeg ikke ville få bot, kun en måneds tid på å vise bilen.
(I mitt tilfelle ble bilen 4cm høyere med kortere dempere( bilstein sprint) og senkesett(lesjofors) enn hva den var før. Og sjansen for at noen faktisk slår opp det som står på den lille gule skrifta på senkefjørene er vel også lik null og da ser man jo knapt at en 7/940 er senka.. ).
Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tatt meg bryet av å godkjenne, ihvertfall ikke om du har de svarte fjørene..

TeamBørnOut
23/01/11, 20:39
mange vil jo ha litt stivere bil også. 20år gammle fjører er ofte ikke så stive (derfor de blir lave også).
men går man etter utseende så er jo helt klart veldig gammle fjører fint :P

Shaiko
24/01/11, 00:33
Jeg hadde tenkt å godkjenne min, men fikk noen grader feil så jeg droppa like gjerne godkjenninga.
Ringte BT å lurte på hva som ville skje hvis jeg ble stoppa uten at det var godkjent. De sa jeg ikke ville få bot, kun en måneds tid på å vise bilen.
(I mitt tilfelle ble bilen 4cm høyere med kortere dempere( bilstein sprint) og senkesett(lesjofors) enn hva den var før. Og sjansen for at noen faktisk slår opp det som står på den lille gule skrifta på senkefjørene er vel også lik null og da ser man jo knapt at en 7/940 er senka.. ).
Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tatt meg bryet av å godkjenne, ihvertfall ikke om du har de svarte fjørene..



Det er jo litt kjedelig og ha den instillingen også.

For om du kjører over et barn, eller noen andre ulykker så kan BT kreve gransking av bil, de vet stortsett hvilke type biler de bør skjekke, biler som oftes er gjort noe triks med.

Om du skulle være så uheldig at dette skulle skje deg så er det regress på forsikringen og million gjeld bare fordi du ikke hadde bilen din i tenknisk god stand. pga noen enkle fjører.

en ting som er lurt isammenheng med 4-hjulskontroll er og få tak i noen du kjenner som driver med det.

Så får du med et par kammerater til og bende litt på refleksene ;) Har lurt endel camber som ikke er justerbar ihht BT og godkjenning av senkesett.